Gość marekw Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Serwis pzeszedł pomyślnie o tyle że 2 badania komputerem nic nie wykazał błędów. Doświadczony mechanik zmienił przy okazji coś przy lewejtylnej tarczy hamulcowej i gdzis zawór skontrolował. Mówi że silnik jak złoto, ale nie odpala normalnie dalej. Dziś zrobiliśmy trasę około 160 km i pare km przed domem co chwile zapalać zaczęło się coraz częściej EPS i wyłączało wspomaganie!! To było dość niebezpieczne podczas manewru niemal nie wrąbaliśmy . To co koledzy i klezanki podejrzewamy??? Czytałem że akumulator, może mimo że byłsprawdzony i est ok jak i świece których nie musiałem zmieniać, to jednak "on"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/4/#findComment-44994 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 No jakby akumulator był słaby to przy takiej podróży powinien się doładować tak czy siak więc to chyba prędzej ładowanie ale któż wie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/4/#findComment-44977 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekw Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Napiecia odniesienia widac sa rojechane, dlatego czescia wspolna mysle jest cos elektrycznego. Sprobuje jeszcze skalibrowac EPS tak jak po odlaczeniu akumulatora (w serwisie). Dlaczego pokladowy nie odnotowuje takich bledow???... To juz niebezpieczne. Sterownik pracy silnika byl sprawdzany, jak mowie po chwili rozgrzania autko jest cacy, tylko teraz w czasie jazdy taki "kiks' to juz trza by Opla pozwac chyba za niejasnosci.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/4/#findComment-44968 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekw Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Rano zmierzyłem napięcie akumulatora po odstaniu 12,4 bez odpinania. Wg instrukcji zapaliłem auto zaraz jak gaśnie spężynka, nie czekając na wszystkie kontrolki i za drugim razem się udało, to obecnie jak na mój egz sukces. Nie odpinałem akumulatora ale przejechałem kierownicą w jedną i drugą na max, zobaczymy kiedy znów coś wyskoczy. W ostatnim serwisie dodano mi na przewód paliwa zaworek przepuszczajacy w jedna stronę (jak zastawka) z myślą że coś pomoże w kwestii ew cofania się paliwa przy długim postoju, ale to nie daje nic. Wczoraj po 80 km przerwa parę godzin i znów problem z odpalaniem, a wieczorem jak pisałem jeszcze ten niebezpieczny zanik wspomagania. Myślę że trzeba by zbiorcze pismo do Opla napisać bo z tego mogą być poważne konsekwencje.Wyglądało to tak że podczas jazdy jdnostajnej po prostej z prędkością około 80hm/h napaliła się kontrolka. Podczas zjazdu z 2 pasmówki w bok już był szeeeeroki łuk skrętu i ciężko. Awaryjne i zgaszenie silnika na chwilę. Restart i znów 10 minut spokoju , ponowny restart i 5 minut spokoju, i tak do momentu że zaraz po zgaśnięciu znów się zapalała, restart i ledwo zaparkowane w domu. Oczywiście umawiam się do ostatniego serwisanta żeby znów sprawdził czy nie ma błędów, choć ostatnio przy incydentalnym mignięciu EPS na postoju - nic nie wyszło. Gówniane (inaczej nie nazwę) te challangery skomputeryzowane, na nic te wszystkie bajery. Do tej pory mieliśmy 2 autka zupełnie "analogowe" i nie baliśmy się jeździć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/4/#findComment-44893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawon Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 dokładnie tak jak piszesz diabli nadali całą tą mechanizację jeśli chodzi o ten zaworek to jakieś nieporozumienie ,jeśli go nie było i było ok to trzeba poszukać usterki a nie dokładać jakieś gadżety   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/4/#findComment-44692 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekw Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Tez zaworek nic nie zmienia, chodziło o odpalanie. Watpię czy ma wpływ na blokowanie EPS. Żeby jeszcze układ kierowniczy źle chodził, coś wskazywało na niesymetrię, drżenie itd, - nic - poprostu głupieje!! Mam zamiar napisać do GM bo niemal z dziećmi by nas wsadzili na barierę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/4/#findComment-44680 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Możesz pisać, choćby, żeby zatrolować ale i tak Cię oleją. Jak na moje oko, te 12,4V na aku to troche mało. U mnie po paru dniach nie jeżdżenia jest 12,8V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/4/#findComment-44663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekw Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Zgadzam się DON ze coś z zasilaniem u mnie może być. Może w dłuższej jeździe regulator napięcia instalacji , alternator, akku i coś się nie zgrywa. Czytałem w instrukcji że jeśli napięcie spada do 10V to się wyłącza ESP i ABS żeby odciążyć, ale EPS powinno dla bezpieczeństwa działać aż do co najwyzej unieruchomienia pojazdu. W czwartek ASO, ton gościa przez telefon wczorajszo - rutyniarski.....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/4/#findComment-44661 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Bądźmy db myśli   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/4/#findComment-44658 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekw Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Tez nie chcę żeby mi wciskali zaraz cały blok kierownicy za ciężką kasę. Od wczoraj jednak nie mam zaufania do projektantów Opla, że wypuszczają tak niestabilne konstrukcje, bo nie tylko Merivy maja podobne cyrki. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/4/#findComment-44656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.