Gość marekw Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 A ha DON jak się dowiedziałem w kwestii odpalania "bez żarowego", to tak mówi się na silniki diesla z wtryskiem, że w temperaturach dodatnich nie wymagają w ogóle włączania świec (choć jak już ustaliliśmy tam są). Wystarczy odpowiednia prędkość rozrusznika żeby samym ciśnieniem sprężania samozapłon nastąpił. Nie wiem jak modyfikowane są oprogramowania sterowników że niektóre modele co stwierdzono na żywca, jednak mimo dodatnich temp. grzeją troszkę dłużej niż ułamek sekundy kiedy to system sprawdza czy w ogóle świece są i działają (mają pewną oporność). Jeśli jakiś czujnik temperatury zgłupieje sam z siebie albo z powodu niestabilnego napięcia porównawczego to w chłodne dni świece grzeją za krótko , a w ciepłe niepotrzebnie itd. A może w ciepłe dni im to jednak pomaga... Dlatego wracając do moich problemów z odpaleniem, wspólnym mianownikiem może być zasilanie auta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/5/#findComment-44654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 No to wszystko prawda, w teorii. Przecie nie zawsze akumulator jest idealnie naładowany żedy idealnie zakręcić silnikiem, wraz z zurzyciem elementów silnika spada sprężanie itp itd więc świece powinny grzać tak, żęby w każdych warunkach odpalić. Bez wygłupów. Im łatwiejszy rozruch tym lepsze życie silnika, chyba   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/5/#findComment-44652 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekw Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 CO racja to racja, czasem lepiej zrobić mocowanie półki na wyrost mocne żeby guza nie nabiła spadając. Myślałem że myśl niemiecka jest taka właśnie.. Układy elektroniczne działają super na stole a jak się zachlapie błotem już nie, jak można być takim lekkomyślnym, albo niedbałym żeby nie zaprojektować do porządku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/5/#findComment-44649 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 No najwidoczniej można, ale może po prostu masz wielkiego pecha, że do tej pory nie udało się wykminić co jest nie tak i problemy się kumulują...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/5/#findComment-44648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawon Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 spróbuj może od kogoś aku pożyczyć i zobaczysz jak będzie trzymał na poziomie 12.8 V znaczy że twój padlina a jak poniżej to szukasz gdzie indziej ja przez EPS też chłopu do ogródka bym wjechał jak by nie szeroki pobocze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/5/#findComment-44460 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekw Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Kolega mówił że w VW Golfie też mu 2 razy coś kiedyś drgnęło ale się samo uspokoiło. Mała pociecha, że nie tylko opel tak ma. Wujkowi a Astrze gdy córka się uczyła manewrów, po prostu pompa wspomagania się spaliła od przeciążenia. Trudno uwierzyć ze to tak na zapałki i gumę do żucia zrobione. Nie jeżdżę teraz nim do czasu serwisu i w deszczu nie proszę nikogo o podłączenie do akumulatora - choć to było by miarodajne doświadczenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/5/#findComment-44414 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekw Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 http://forum.opel24.com/ciekawy-problem-z-eps-na-mrozie-vt43460,18.htm#436184 pozwalam sobei siebie przytoczyć równolegle o EPS.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/5/#findComment-43885 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekw Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Na gorąco po telefonie ze specjalistycznego serwisu: elektronika sterownika cacy, komputer zero błędów , dumają dlaczego na zimno nie odpala; jakąś metoda diagnostyczną wyłapali że sygnalizowane rzeczywiście są czasami błędy przekładni kierowniczej, - dumają skąd skoro chodzi dobrze dopóki system nie stwierdzi żeby ją wyłączyć. Chce mi się przeklinać na Ople   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/5/#findComment-43824 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łysy Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Czesc Wszystkim. Mam male pytanko od nie dawna jestem wlascicielem Merivy 1.7 CDTI. Stojac twarza do silnika , z tylu za silnikiem jest jakis metalowy kielich wyglada mi na nakrecany od góry Co to Jest .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/5/#findComment-43323 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekw Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Nie jestem samochodziarzem, nie wiem co to ten "kielich" Co do EPS mam dobry układ mechanicy wymienili zgnite gdzieś od spodu przewody masy i teraz na diagnostyce już błędów czujnika nie ma, zobaczyć trza jeszcze w praktyce. Co do odpalania zimnego - przepływomierz mimo temperatury zewnętrznej 16st , pokazuje na czujniku 50st, dlatego daje więcej powietrza czym zmienia tak mieszankę że się duszą obroty i dochodzi do malutkiego zapowietrzenia. Chyba wymiana będzie ale jutro się dowiem czy podłożenie innego coś zmieni. Przy ciepłym już czujnik temperatury tego przepływomierza tak nie oszukuje.Magicy Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33553-meriva-cdti-17-zapala-za-dok%C5%82adnie-drugim-strza%C5%82em/page/5/#findComment-42566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.