Skocz do zawartości

1.7 DTI - 2001 - olej w układzie chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mam Astre 2001 rok - 1.7 DTI. Dzisiaj byłem na wymianie oleju - po wymianie mechanik zajrzał w zbiornik z płynem chłodniczym - w płynie wyrażnie widać było obecność oleju ( starego przepalonego). Co może być przyczyną? Mechanik mówił, że może być uszczelka pod głowicą (ubytku oleju między wymianami nie zauważyłem- w spuszczonym oleju również nie było widać aby był z płynem), lub nieszczelność na chłodnicy oleju? Czy miał ktoś z Was podobny przypadek? Dosyć dużo jeżdze i chciałbym jak najszybciej wyeliminować problem. Czy możecie polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika z Trojmiasta lub okolic lub z Tczewa , który ma doświadczenie w Oplach z takimi silnikami?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ponizej przedstawiam zdjecia do w/w sytuacji:

 

korek - jak widac jest lekka smietanka:

http://img171.imageshack.us/img171/8931/korekeg7.jpg

 

maź na palcu - gęsta maź która nie jest bezpośrednio w płynie ale osadzona na ściance zbiornika:

http://img171.imageshack.us/img171/6315/mazzesciankiao0.jpg

 

plyn w zbiorniku tez ma nieciekawy kolor:

http://img74.imageshack.us/img74/9859/plynwzbiornikuoj6.jpg

 

ściągnąłem strzykawką trochę płynu chłodn. ze zbiornika do słoika - żadnych bąbli oleju nie widać:

 

http://img359.imageshack.us/img359/3462/plynwsloikukb6.jpg

http://img128.imageshack.us/img128/5109/plynwsloiku1aq5.jpg

http://img359.imageshack.us/img359/815/plynwsloiku2ue5.jpg

 

Może powyższesz zdjecia na coś was naprowadzą.

Nie wiem od jakiego czasu jeżdże z takim płynem - różnicy w zachowaniu auta w ostatnim czasie nie zauważyłem. Dodam jeszcze, że nie zauważyełm aby auto dymiło podczas jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-327265
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mam ten sam silnik i w kwietniu miałem podobną sytuację.

Początkowo myślałem ( i do dzisiaj nie jestem do końca przekonany, że tak właśnie nie było ), że w warsztacie gdzie wymieniałem rozrząd, panowie "mechanicy" ( a warsztat należący do znanej sieci ) wstrzykneli mi trochę oleju, licząc że zlecę im również wymianę uszczelki.

Oddałem go do znajomego mechanika, który sprawdzał po kolei, co to może byc i jak sam pisałeś, zaczął właśnie od chłodnicy oleju.

Niestety skończyło się na planowaniu głowicy i wymianie uszczelki ( co niestety trwało ponad tydzień z przyczyn losowych dla mechanika ), skoro wszystkie inne możliwe punkt były ok.

 

A dlaczego piszę, że nie byłem do końca przekonany że nie "zrobili" mi tego przy wymianie rozrządu?? Ponieważ, zaryzykowałem i jeździłem z tym ok 2 miesięcy i wszystko było ok, a że później miałem długą trasę, wolałem to miec z głowy i byc pewnym, że wszystko gra.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-327238
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mam ten sam silnik i w kwietniu miałem podobną sytuację.

Początkowo myślałem ( i do dzisiaj nie jestem do końca przekonany, że tak właśnie nie było ), że w warsztacie gdzie wymieniałem rozrząd, panowie "mechanicy" ( a warsztat należący do znanej sieci ) wstrzykneli mi trochę oleju, licząc że zlecę im również wymianę uszczelki.

Oddałem go do znajomego mechanika, który sprawdzał po kolei, co to może byc i jak sam pisałeś, zaczął właśnie od chłodnicy oleju.

Niestety skończyło się na planowaniu głowicy i wymianie uszczelki ( co niestety trwało ponad tydzień z przyczyn losowych dla mechanika ), skoro wszystkie inne możliwe punkt były ok.

 

A dlaczego piszę, że nie byłem do końca przekonany że nie "zrobili" mi tego przy wymianie rozrządu?? Ponieważ, zaryzykowałem i jeździłem z tym ok 2 miesięcy i wszystko było ok, a że później miałem długą trasę, wolałem to miec z głowy i byc pewnym, że wszystko gra.

hmm, ciekawe co piszesz - bo ja ostatnio tez wymienialem rozrzad, po wymianie zauwazylem ze mechanicy dolali mi troche plynu do chlodnicy mimo iz mialem go na dobrym poziomie.

Rozumiem ze glowice robil ci znajomy mechanik - ale moze moglbys w przyblizeniu podac koszty takiej imprezki? Co jeszcze sprawdzali oprocz chlodnicy oleju? Zastanawiam sie nad wymiana calego plynu na poczatku- zobaczylbym czy problem wroci. Silnik ani sie nie grzeje , ani nie chodzi jakos inaczej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-327234
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

U mnie płyn wygląda podobnie. Co prawda na korku nie ma białego nalotu, ale ścianki pokrywa troche "mazi". Byłem kilka miesięcy temu na przeglądzie w Norauto i tam mechanicy orzekli że to nie olej, tylko jakiś brud i że tak wygląda stary płyn... (7 letni). Najpierw proponuje wymienić płyn i kontrolować co się bedzie działo...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-327228
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Rozumiem ze glowice robil ci znajomy mechanik - ale moze moglbys w przyblizeniu podac koszty takiej imprezki? Co jeszcze sprawdzali oprocz chlodnicy oleju? Zastanawiam sie nad wymiana calego plynu na poczatku- zobaczylbym czy problem wroci. Silnik ani sie nie grzeje , ani nie chodzi jakos inaczej.

U mnie też nie było, dosłownie żadnych objawów, ale dopiero teraz po lekturze forum, jestem mądrzejszy i dzisiaj zacząłbym od przepłukania układu chłodniczego i wymiany płynu. Pamiętaj, że powinieneś to zrobic na gorącym silniku żeby cały ten syf spłynął, możesz dodatkowo użyc jakiegoś siuwaksu do płukania układów. No i oczywiscie, żeby to miało sens, wymontuj i postaraj się jak najdokładniej wymyc zbiorniczek.

Moze to niewiele dac, bo jak wiadomo, dokładnie całego układu nie wypłuczesz, tym bardziej jak są tłuste oka ale życze udanych manewrów.

W moim przypadku sama robocizna to ok 500 zł + planowanie ( różnice cenowe ogromne jak zdążyłem zauważyc ) + komplet uszczelek + nowe śruby na głowicę

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-327223
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zawsze mozna wcisnąć wąż z wodą i niech się płucze na maxa.

to najpierw bede płukał - czy zbironik na płyn ma tylko te 2 wyjścia na węzyki które są widoczne pod maską? czy od dołu też ma jakiś otwór?

 

Jaki płyn powinienem wlać po przepłukaniu ?( marka, kolor)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-327208
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności