Skocz do zawartości

1.7 DTI - 2001 - olej w układzie chłodzenia


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

miałem identyczną sytuacje, wina oczywiście chłodniczki, cena 750zł nowej z robocizną..

Pytanie: ile razy płukaliście układ chłodzenia zanim w końcu przestały wyciekać te syfy.. płukałem 5 razy przez ok.5tyś km. i ciągle coś wypływa, a że przyszły przymrozki zalałem już płyn do chłodnicy zamiast tych róznych wynalazków..czy nie pośpieszyłem się z nim za bardzo..?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie uszczelki pod głowicą zrobił mi się znów wielki syf w zbiorniczku. Myślałem, że trzeba będzie udać się z pretensjami do mechanika. Ochłonąć na szczęście zdążyłem, ojciec wytłumaczył mi, że jeśli poziom trzyma to jest OK, układ się po prostu płucze. I płucze się już ok. 1000km. Wymieniłem wodę (płynu mi szkoda było) i czyściłem zbiorniczek trzy razy. I to pewnie nie koniec. Nie używałem żadnych środków. Problem być może tkwi w zapuszczonych olejem gumowych wężach, u mnie jest lepka maź na ich powierzchni.[/b]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacert1 ile kosztowała Cię wymiana uszczelki i gdzie robiłeś?

Nie ubywa Ci wcale płynu?

 

Jeżeli chcesz przekonać się na ile udało się usunąć usterkę to zostaw auto niech się zagrzeje tak na maxa do włączenia wentylatora (i tak kilka razy) i obserwuj zbiorniczek z płynem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ile kosztowała Cię wymiana uszczelki i gdzie robiłeś?"

 

kosztowało mnie to 600 PLN

(tzn. sprawdzanie chłodniczki oleju, wymiana kompletu uszczelek, wymiana paska rozrządu

i oleju z filtrem. Szykowałem się jeszcze na planowanie głowicy, ale mechanik powiedział,

że jest w najlepszym porządku i nie ma potrzeby)

 

To są koszty ROBOCIZNY. Części jakieś drugie tyle.

 

zakład to:

wizytówka zakładu

 

Poziomy oleju i wody SĄ W PORZĄDKU, więc powinno być wszystko OK, no nie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już nie mam siły płukać układu to tez przestałem, olej na szczęście nie pojawia sie już w zbiorniczku po przegonieniu auta nawet po dłuższej jeździe na wyższych obrotach. Tylko ten syf :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej na szczęście nie pojawia sie już w zbiorniczku po przegonieniu auta nawet po dłuższej jeździe na wyższych obrotach. Tylko ten syf ;-)

U mnie po naprawie tego problemu jezdziłem 2 tygodnie potem wypłukałem i jest czysciutko a od tamtej pory zrobiłem 40.000 km Z tym ze problem został naprawiony.

Wymiana uszczelek ( tak zgadza sie bo ten syf nie przez uszczelke) nic nie dawała . Kazdy pseudo mechanik mówi ze to uszczelka i nabija kase. Owszem moze w benzynce tak jest ale nie w dieslu. Pisałem wczesniej ze przyczyna jest głowica a raczej jej szczelnos( obsady wtryskiwaczy które sa na gumowych oringach) . Czytam co jakis czas ten watek i kazdy chyba przechodzi to samo zaczyna od uszczelki bo mechanik tak powiedział. Potem jest znowu nastepna wymiana uszczelki bo mechanik dalej trwierdzi ze to uszczelka. Szlifuje głowice po raz kolejny ale nawet nie wie ze juz dawno przekroczył limit szlifowania który jest niemal zerowy. Efektów nie ma i potem czytam ze da sie tak jezdzic bo nic sie nie dzieje no moze troszeczke ginie płyn chłodniczy . Syf jak był tak jest , zawsze wychodzi wtedy jak sie postoi w korkach lub porządnie przegoni fure. Moze jednak to chłodniczka oleju? Tylko ze chłodniczka jak jest popsuta to musi byc olej w układzie a nie czarny syf na sciankach. Potem czytam ze chyba ten typ tak ma. Prawda jest przykra bo ten typ tak nie ma . Ma byc czysciutko i koniec. Tylko który mechanik wie co zrobic .... mało jest ich na świecie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Astre 2001 rok - 1.7 DTI. Dzisiaj byłem na wymianie oleju - po wymianie mechanik zajrzał w zbiornik z płynem chłodniczym - w płynie wyrażnie widać było obecność oleju ( starego przepalonego). Co może być przyczyną? Mechanik mówił, że może być uszczelka pod głowicą (ubytku oleju między wymianami nie zauważyłem- w spuszczonym oleju również nie było widać aby był z płynem), lub nieszczelność na chłodnicy oleju? Czy miał ktoś z Was podobny przypadek? Dosyć dużo jeżdze i chciałbym jak najszybciej wyeliminować problem. Czy możecie polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika z Trojmiasta lub okolic lub z Tczewa , który ma doświadczenie w Oplach z takimi silnikami?

U mne byla to chłodnica oleju pewnego razu otwiera maske a w zbiorniczku płynu chłodzenia sam olej co sie okazało to nieszczelna chlodniczka koszt naprawy,płukanie układu itp 700zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, moje autko astra isuzu 1.7 dti z klimą

Przeczytałem cały ten temat i podobne kilkukrotnie od deski do deski.

 

A więc u mnie są gluty w zbiorniczku (olej w układzie) - miałem nadzieję ze moze stara przypadłość ale po płukaniu i wyczyszczeniu zbiorniczka. (Nawet mój ekstra zasyfiony zbiorniczek po przepłukaniu benzyną był czysciutki jak pupa niemowlaka - więc Panowie nawet najbardziej zasyfiony zbiorniczek można odratować) Dalej syf sie zbierał.

 

Poszedłem do mechanika - wziął kilka dych za zerknięcie do środka i powiedział ze wg niego z wielkiej trójki (uszczelka, głowica, chłodniczka oleju) to właśnie chłodniczka oleju - bo samochod nie kopci i jest "w za dobrym stanie" zeby to byla glowica czy uszczelka.

 

Kasy nie mialem to sobie postanowilem duzo nie jezdzic i usterke naprawic za jakis czas - lecz wczoraj wchodze do samochodu a tam w miejscu kierowcy powodz :)

 

Doczytalem po necie ze pewnie (oby) oringi nie wytrzyały oleju w układzie i odpuściły.

 

Także teraz w obliczu dwóch awarii postanowilem podjechac na znajomy kanal i samodzielnie (mniejszym kosztem finansowym:) :

 

1. Wymienic oringi na nagrzewnicy

2. Wymienic chlodnicze oleju

 

 

Co do dostania sie do nagrzewnicy mysle ze dzieki:

http://forum.opel24.com/opis-wymiany-o-ringow-w-nagrzewnicy-w-zafira-a-z-kimatyzacja-vt17412.htm

http://astra-g.pl/viewtopic.php?f=77&t=1309&start=15

książce naprawiam sam astra G

 

dam rade się dostać.

 

Ale teraz pytania do osob ktore robily czynnosc 1 i 2:

Co do 1: Jakie to będą oringi? - Bo chciałbym się w takie zaopatrzyć

- Rozumiem ze klimy nie trzeba będzie nabijac ponownie po zabawach z nagrzewnicą?

 

Co do 2:

- Czy mogłby ktos w kilku krokach opisach jak wymienic chłodniczkę oleju?

- Jakie oringi na chlodniczce oleju?

- Płyn chłodniczy wiadomo leci, a czy oleju tez nalezy sie pozbyc z samochodu przed wymianą chłodnicy oleju? (Pewnie tak i czy można wlac potem ten sam olej?)

 

Moje pierwsze auto i dopiero początkuje z "grzebaniem w bebechach" stąd może niektore pytania głupie.

 

Dzięki za pomoc sam postaram się odwdzięczyć udokumentowaniem naprawy dla przyszlych pokolen :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności