Skocz do zawartości

1.7 DTI - 2001 - olej w układzie chłodzenia


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w trakcje wymiany uszczelki pod głowicą bo jak zapewnił mnie mój mechanik to ona miała nieszczelność miedzy kanałem wodnym a olejowym.

 

czyli rozumiem ze masz juz rozkrecony silnik? Mechanik widziałe walniętą uszczelkę wizualnie czy wróżył z "fusów"?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem ze masz juz rozkrecony silnik? Mechanik widziałe walniętą uszczelkę wizualnie czy wróżył z "fusów"?

Kol.rofni23, jest taki przyrząd który zakłada się na zbiorniczek płynu chłodzącego i wytwarza podciśnienie i odczytuje czy wzrasta czy raczej spada i już jest diagnoza :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam rozebrany silnik. Jutro lub we wtorek odbieram auto. Mechanik po odkręceniu głowicy stwierdził od razu ,że uszczelka puściła. Dla pewności kazałem sprawdzić głowicę , bo po sprawdzeniu chłodniczki oleju okazało się ze jest dobra. Przy okazji sprawdzenia głowicy kazałem wymienić wszystkie uszczelnienia co napewno minimalnie porawi kompresje. Poszukałem również podobnych tematów ( a jest ich dużo ) na konkurencyjnym forum VW i dlatego podjąłem decyzje o naprawie bo tak jak napisałem wcześniej puszcza albo chłodniczka oleju albo uszczelka pod głowica albo głowica. Często zdaża się , że mechanicy nie sprawdzają głowic pod cisnieniem i temperatura. Również okazuje się , że często podczas montażu pęka głowica w skutek nieumiejetnego jej dokręcania , ponieważ szpilki są blisko kanału wodnego i olejowego. Dodam , że auto przed naprawą nie grzało się , nie uciekał płyn , silnik równo pracował jak w zegarku tylko ten czarny szlam w zbiorniczku wyrównawczym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro lub we wtorek odbieram auto. .

I jak tam silniczek ? Przejchałeś już coś? Jak wygląda płyn - no i jakie koszta były tej imprezki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam silniczek ? Przejchałeś już coś? Jak wygląda płyn - no i jakie koszta były tej imprezki?

Witam , auto odebrałem wczoraj, silnik pracuje tak samo jak przedtem czyli super. Od wczoraj przejechałem 100 km . Dzisiaj spuściłem wodę ( bo mechanikowi kazałem zalać wodą dla sprawdzenia) i powiem , że jest inaczej tzn nie zauważyłem oleju. Ostatnio jak zawsze płukałem uklad to na końcu z chłodnicy leciały krople czarnego oleju. Sadzę , że jest tak naprawde za wcześnie aby można było potwierdzić czy jest ok. Teraz trzeba wypłukać cały układ . Umyłem cały zbiorniczek na tyle ile sie dało zalełem woda destylowaną . Postanowiłem wypróbować sposób któregoś forumowicza z kwaskiem cytryowym Myslę że 2 - 3 płukania i układ będzie czysty. Rofni23 poczekaj tydzień to bedziesz miał pewnośc w 100% czy warto czy nie.

Koszty 1200 zł z wymiana oleju i filtrów. Auta nie miałem 5 dni.

Mój mechanik zagwarantował mi że będzie ok. Jak sam zauwazyłeś nie pozwoliłem mechanikowi płukać układu bo jestem nieufny i chcę miec pewnosc na 100% ze oleju nie ma a wymiana uszczelki była słuszna.

 

[ Dodano: Sro Sie 15, 2007 19:19 ]

Do Rofni23 na PW masz troche linków co do oleju w układzie chłodzenia.

Dzisiaj zrobiłem kolejne 100km i jest czysto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Do Rofni23

Witam. Po wymianie uszczelki zrobiłem 1000km . Auto działa bez zarzutów. Niestety jezdząc z peknietą uszczelka pewnie kilka miesiecy mój układ chłodzenia został bardzo zanieczyszczony. Płukałem układ chyba 10 razy ( 4 razy srodkiem PRESTONE) . Za każdym razem zlatywał czarny żur. Obecnie sytuacja wraca do normy. Oleju w wodzie nie mam . Natomiast jeszcze czarny osad zbiera się na sciankach zbiorniczka. Jest to nic w stosunku tego co miałem ( a miałem to samo co Ty). Czarny osad wydobywa się pewnie z weży gumowych które , chyba należałoby wymienić. Żadnych pływających oczek w zbiorniczku nie mam , i nie zbiera sie żadna galaretowata maź koloru kremowego czy czarnego.Podczas płukania (spuszczania) wody jest ona czysta jak z kranu. Uszczelka była trafną diagnozą a pękła ( łącząc kanał olejowy z wodnym) w oklolicy 4 cylindra. Obecnie jezdzę na wodzie i płucze co jakis czas zbiorniczek i czekam kiedy ustanie wydobywać się osad. Rozmawiałem z mechanikiem i miał przypadek że płukał układ w nissanie 2 miesiące prawie dzień w dzień zanim osad ustał. Błędem było jezdzenie z pekniętą uszczelka bo teraz jest problem z wypłukaniem układu. Ale wiadomo koszty są .Decyzja należy do ciebie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czyli wczesniejsze nasze diagnozy ze TTM byly nietrafne,ja mam tosamo tez w zbiorniczku jest szlam z oleju .

Czytajac wasze wypowiedzi to ja tez musze zmienic uszczelke pod glowica

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności