Skocz do zawartości

1.7 DTI - 2001 - olej w układzie chłodzenia


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich

Wkrótce zaczęło mi ubywać płynu , stan oleju w porządku,bez zmian, no myślę ale pech ledwo kupiłem a tu uszczelka do wymiany i nie wiadomo co jeszcze.

Na szczęście był to tylko zbetonowany o-ring od rury która idzie pod kolektorem wydechowym

paskudne miejsce trzeba było wymontować sprężarkę klimy ,alternator ,akumulator.

Koszt 1,20 pln i całe popołudnie grzebaniny .

 

U mnie właśnie ubywa płynu, uszczelkę miałem wymienianą w kwietniu i próbuję dojść co jest? Jakieś wycieki na przewodach? Pompa wody?

"Koszt 1,20 pln i całe popołudnie grzebaniny" gdzie w takiej cenie sa tego typu usługi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam wszystkich

Na szczęście był to tylko zbetonowany o-ring od rury która idzie pod kolektorem wydechowym

paskudne miejsce trzeba było wymontować sprężarkę klimy ,alternator ,akumulator.

Koszt 1,20 pln i całe popołudnie grzebaniny .

;)

W jaki sposób kolektor dolotowy jest połączony z układem chłodzenia - czy tam przepływa ciecz chłodząca? O jaką rurę i uszczelke chodziło? Może móglbys pokazać jakis przykład np. na allegro?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam , tego typu usługi są tak tanie w prywatnym czyli moim garażu a mówiąc konkretnie trochę się znam na mechanice więc wymieniłem ją sam.

Nie jest to uszczelka pod głowicą tylko o-ring żeby nikt błędnie nie zrozumiał że kupiłem uszczelkę pod głowice za 1zł

Cena ta to koszt samego o-ringu i 4 godziny kombinowania

Pozdrawiam

ps w razie jakiś konkretnych pytań odpowiem w ramach swoich możliwości>

Nie jest to kolektor dolotowy ani wydechowy rurka ta wychodzi albo z głowicy albo z bloku silnika ale raczej to drugie , biegnie pod kolektorem wydechowym (metalowa rurka) także patrząc z góry to jej za bardzo nie widać.Potem zakręca i przechodzi w przewód gumowy znajduje sie przy akumulatorze(przewód gumowy)

Ja miałem wyciek na bloku silnika jak zdjąłem dolną osłonę silnika (taką plastikową co przykrywa cały spód komory silnikowej) to ciekło mi na wysokości (tak mi się zdawało) głowicy,ale nie to było trochę niżej właśnie z tej rurki tak na oko średnicy 35 mm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Cena ta to koszt samego o-ringu i 4 godziny kombinowania

Pozdrawiam

tak na oko średnicy 35 mm

moze pamietasz jaki rozmiar o-ringu kupiles? Szkoda ze nie udokumentowales swojej naprawy:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

czyzby przyczyna pojawienia sie tego oleju w zbiorniczku wyrownawczym byl ten oring w moim oplu nie ubywa plynu,mam pytanie czy z tym syfem moge jechac nad morze wjedna strone mam 800 km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Pęknięty o-ring nie był przyczyną pojawienia się jakiś śladów oleju w układzie chłodzenia tylko ubytku płynu chłodniczego a na początku nie widziałem wycieku stąd osąd o uszkodzonej uszczelce pod głowicą całe szczęście błędny.

Poza tym trudno powiedzieć tak do końca czy to na pewno jest olej czy coś innego musiałbym sam dolać do płynu oleju silnikowego i sprawdzić jak będzie tego efekt w sumie żadne oczka nie pływały a sam płyn był klarowny , wczoraj patrzyłem do zbiorniczka i są tam ślady czegoś dziwnego jakby pleśń albo co sam nie wiem ,na szczęście płynu nie ubywa ja tam jeżdżę z tym czymś przejechałem już ze 5kkm .Pytałem się kumpla ma lagunę 2 i mówi że też tam ma jakiś syf w zbiorniczku tak sobie myślę że skoro był wyciek to może ktoś jakiś preparat do uszczelnienia układu dodał. :mrgreen:

 

Niestety nie udokumentowałem naprawy ,szkoda i rozmiarów o-ringu nie pamiętam.

Ale w przyszłości będzie inaczej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Niestety olej w układzie dalej mam ( a raczej jakiś szlam). Płukałem układ 4 razy i przez tydzień było ok. a potem zbierał się syf. Mój kolega ma astrę 1.7 dti i płyn chłodniczy ma krystalicznie czysty. Ostatnio wyczytałem na forum ze można płukać układ wodą destylowaną z dodatkiem kwasku cytrynowego ( 250gr na 2litry wody). Ja osobiście nie sprawdzałem. Dużo o tym się pisało, więc pytanko do osób zainteresowanych czy w końcu komuś udało się uporać z tym problemem. Jak każdy z was liczę się z wydatkami, dlatego informacja o przyczynie awarii bardzo by mi pomogła? Pozdrawiam

 

[ Dodano: Wto Sie 07, 2007 19:19 ]

Witam , zacząłem szukać przyczyny. Chłodniczka oleju sprawdzona więc jest wykluczona.. Pozostaje uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica a raczej komora między kanałem wodnym a olejowym ( ponieważ , ciśnienie oleju jest większe od ciśnienia wody i dlatego pcha olej do wody) lub co najgorsze blok. Chociaż mechanik od dieseli powiedział , że jak byłby to blok to olej cały by wyrzygało. Jezdzić tak nie można bo zamuli sie cały układ oraz chłodnica. Decyduję się na rozebranie silnika . Fachowiec sprawdzi szczelność głowicy na odpowiedniej temperaturze pod ciśnieniem . Jak zakończę naprawę dam znać . Myslę ,że innej przyczyny nie ma. Ciekaw jestem czy moim przedmówcom co wymieniali uszczelki pod głowicą sprawdzali szczelność głowicy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekaw jestem czy moim przedmówcom co wymieniali uszczelki pod głowicą sprawdzali szczelność głowicy?

witam

mogę Cię zapewnić, że szczelność głowicy była sprawdzana podczas wymiany uszczelki

Chłodniczka oleju sprawdzona więc jest wykluczona

z tym się zgadzam gdyż niedawno i mój intercooler został sprawdzony i jest 100% szczelny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy moim przedmówcom co wymieniali uszczelki pod głowicą sprawdzali szczelność głowicy?

witam

mogę Cię zapewnić, że szczelność głowicy była sprawdzana podczas wymiany uszczelki

Chłodniczka oleju sprawdzona więc jest wykluczona

z tym się zgadzam gdyż niedawno i mój intercooler został sprawdzony i jest 100% szczelny

tylko ze tutaj nie chodzi o intercooler a o chlodniczke oleju ktora chlodzi olej - chlodniczka jest obmywana przez olej, a w srodku przeplywa plyn chlodniczy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tylko ze tutaj nie chodzi o intercooler a o chlodniczke oleju ktora chlodzi olej - chlodniczka jest obmywana przez olej, a w srodku przeplywa plyn chlodniczy

 

 

Witam , mi sprawdzano chłodniczkę oleju przy filtrze oleju, nie intercooler. Jestem w trakcje wymiany uszczelki pod głowicą bo jak zapewnił mnie mój mechanik to ona miała nieszczelność miedzy kanałem wodnym a olejowym. Napewno mam planowaną głowicę i sprawdzoną szczelność. Niestety cały zabieg z jest drogi ponad 1000 zł ( wymiana uszczelki pod głowią , sprawdzenie chłodniczki oleju , wszystkie inne uszczelki i uszczelniacze, nowe szpilki , olej , filtry , płyn chłodnicy.) Odbiorę fure pojeżdze , to napisze czy jest ok. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności