Skocz do zawartości

Poważne uszkodzenie silnika


Gość tutka300

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Posiadam Opla Corsę D 1.3 CDTI 75 KM z 12.2008 samochód został sprowadzony z Niemiec 11.2009 do 08.2010 służył mi bez żadnego zarzutu. Niestety będąc w trasie po przejechaniu ok 110 km silnik nagle dostał niewyobrażalnych obrotów zaczeło się okropnie dymić spod maski i z rury wydechowej, starałam się wyłączyć silnik i wręcz uciec z samochodu, jednak po wyjęciu kluczyków ze stacyjki auto nadal miało takie obroty do momentu aż samo zgasło. W związku z tym, że nie serwisowałam auta, przepadła mi gwarancja. pojechałam więc do mechanika i sprawa okazała się bardzo złożona, silnik do wymiany, turbina do wymiany, wtryski powypalane, rozrząd cały padł. Po wymanie wszystkiego odebrałam auto chodziło aż do dziasiaj, ponieważ mróz w nocy złapał do -9 st. byłam pewna, że nie będę miała problemów z odpaleniem, a jednak przy odpalaniu auto samo gaśnie i pali się check engine. Czy ktoś miał ze swoją Corsą podobne zdarzenia, teraz nie wiem co mam robić pomóżcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Po wymanie wszystkiego odebrałam auto chodziło aż do dziasiaj, ponieważ mróz w nocy złapał do -9 st. byłam pewna, że nie będę miała problemów z odpaleniem, a jednak przy odpalaniu auto samo gaśnie i pali się check engine. Czy ktoś miał ze swoją Corsą podobne zdarzenia, teraz nie wiem co mam robić pomóżcie.

tutka300, musisz najpierw jechać odczytać błąd, a czy filtr paliwa był wymieniony? bo też może być problem z odpaleniem silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutka300 a na jakim paliwie ty jeżdzisz, może jeszcze ON z pełni lata.

To co pisze o awarii silnika nazywa sie wśród mechaników "chorobą szalonych diesli"

Aż nie chce sie wierzyć, ze taka awaria wystapiła w prawie nowym aucie, gdyz dotyka ona głownie stare i wyeksploatowane pojazdy.

Awaria jest skutkiem uszkodzenia uszczelnienia turbosprężarki. Olej wydobywający się z obiegu przedostaje się do kolektora dolotowego i dalej do cylindrów. Tam (tak samo jak "zwykły" olej napędowy) ulega samozapłonowi i spaleniu. Głównym czynnikiem sprzyjającym kataklizmowi jest tu skłonność do rozbiegania silnika z zapłonem samoczynnym. Jest ona naturalna dla tego typu silników, ale gdy spalane jest paliwo podawane przez układ paliwowy to jego ilość jest ograniczana przez regulator obrotów (lub elektronikę).

W przypadku wycieku z turbosprężarki, gdy prędkość obrotowa silnika rośnie to również wyciek się zwiększa. A dalej, większy wyciek to więcej "paliwa" a więc jeszcze większe obroty - i tak się tworzy błędne koło...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałam się, że filt paliwa nie był wymieniony :D wczoraj pojechałam specjalnie zatankować do pełna na renomowanej stacji ropę, która teoretycznie wytrzymuje mrozy przy -30 st. Aha po wymianie silnika auto miało obroty na "luzie" między 900 a 1000 i właściwie wahało się raz 900 a raz 1000 :). Co do tego typu uszkodzenia silnika wszyscy znajomi byli w szoku, bo kupiłam auto z przebiegiem 76 000 km a w trakcie awarii widniało 99 000 :D jednym słowem załamka, nie wspomnę, że zraziłam się do firmy Opel, oraz do diesli :wino:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

kupiłam auto z przebiegiem 76 000 km a w trakcie awarii widniało 99 000 jednym słowem załamka, nie wspomnę, że zraziłam się do firmy Opel, oraz do diesli

Dziwne :wino: a w czym zawinił opel :D dlaczego nie zraziłaś się na sprzedającego Tobie ten samochód.

Posiadam Opla Corsę D 1.3 CDTI 75 KM z 12.2008 samochód został sprowadzony z Niemiec 11.2009 do 08.2010

A po drugie mało realne aby tak młode auto z małym przebiegiem było sprowadzone w dobrym stanie-niemcy nie pozbywają się takich aut :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Po sprowadzeniu był dokładnie sprawdzany nie było co do niego jakichkolwiek zastrzeżeń

A jednak się popsuł i niemcy musieli już coś wykryć skoro się pozbyli dobrego i zadbanego auta. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki uprzejmości marcel_kk dowiedziałam się jak określa się usterkę, która mnie spotkała proponuje zapoznać się z linkiem( http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/choroba-szalonych-diesli.html ) i poczytać komentarze na ten właśnie temat , oraz odczucia ludzi może przekonam Cię, że to nie tylko wina sprzedającego itp. a to co wciskają klientom koncerny samochodowe określając mianem nowa generacja. :D pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

oraz odczucia ludzi może przekonam Cię, że to nie tylko wina sprzedającego itp. a to co wciskają klientom koncerny samochodowe określając mianem nowa generacja. pozdrawiam

Wiem jaka jest nowa generacja samochodów-(jednorazowe zabawki kosztowne w naprawach) :D Pozdrawiam :wino:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności