Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem na zimnym silniku ASTRA 2.0 DIESEL


Rekomendowane odpowiedzi

Daj znać jak na coś wpadniesz. Ja w najbliższym czasie wybieram się do mechanika, znając życie w jego oczach diagnoza będzie powalająca, że to ciśnienie i od razu prosto z mostu powie : pompa paliwa siada :piwo:

No mi dziś powiedział aby m sprawdził kompresję. :piwo: On niestety nie miał takiej możliwości.

 

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z mojego wywiadu środowiskowego dużo osób wskazywało na zapowietrzenie układu. Gdyby to była pompa moim zdaniem auto po odpaleniu nierówno by pracowało, miało brak mocy, objawy były by widoczne a problem polega przy rozruchu. Dzisiaj miałem tak, że auto odpaliło i pochodziło tak 5 sek i zgasło, później pokręciłem podgrzałem świece i zaskoczyło, kolega miał znowu tak że po 2 dniach odpalił na 5 sek i później już nie "zagadał" i w obecnej chwili stoi pod blokiem. Obecnie ładuje aku i jutro będziemy próbować. Gdzieś w sieci wyczytałem żeby do wlewu paliwa włożyć kompresor i szczelnie zablokować. Zabieg ten ma na celu podpompwanie paliwa do układu i spowodować rozruch silnika.

 

No u mnie po pierwszym odpaleniu (ale nie zawsze) pracuje trochę nierówno tak z 2-4 sek. Później już jest ok. Nie zauważyłem żeby silnik był słaby (choć te 82 bociany też nie powalają na nogi :piwo: )

 

Hehe rakieta to niestety nie jest :piwo: z tego co przeglądam informacje w sieci niejedna osoba ma z tym problem, szkoda tylko że nie wszystkie tematu doprowadzone są do końca. W większości przypadków diagnoza postawiona jest na zapowietrzenie układu. Jedni zakładają dodatkowy zawór zwrotny, inni kombinują na inne sposoby. Wątpię żeby w tym modelu tak szybko padała pompa bo w takim razie na 5 aster 1 byłaby wadliwa, a to już duża tolerancja błędu na taśmie produkcyjnej bo aż 20%. Oczywiście mogę się mylić bo może faktycznie pada pompa.

 

astry G a silnikiem 1.7 cdti ( na common railu) tez nie maja pompy podajacej w baku i miewaja nieco trudniejszy rozruch zwlaszcza w zime. W AH silniki CDTI maja pompe podajaca i jest duzo lepiej. Zainwestujcie w taka pompke i bedzie git.

 

Dziś było -7,5 stopnia. Pierwsze grzanie świec i nie odpalił. Następnie 2 x grzałem świece i odpalił za pierwszym obrotem :piwo: Chyba muszę zacząć więcej razy grzać świece i próbować. To mój pierwszy diesel i dopiero go się uczę :piwo:

 

Podgrzewaj 2 razy świece przed odpaleniem (nic się nie stanie a na pewno nie zaszkodzi, jedynie świece mogą się szybciej wypalić a to przecież nie jest tragedia), jak jest bardzo zimno ja podgrzewam nawet 3 razy jak długo stał. Dzisiaj mi też nie najgorzej odpalił ale nie było tak zimno jak w poprzednie dni. Teraz spróbuje numer z postawieniem go tyłem pod górkę http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

Problemy z tą zimą, gdyby tak zawsze było lato. Podłączę sie do Was jeżeli pozwolicie z moim problem. BArdzo proszę o życzliwe przyjęcie. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

 

mam taki nietypowy problem przy nieskich temperaturach, zaczyna się od minus 7 stopni. Zawsze ładnie palił gdy załączały się świece żarowe, gdy się nie załączały po kilku godzinach za drugim razem.. Przy - 7 i niżej, muszę nim kręcić z rana kilka razy. Gdy ptóbuję kręcić z rana nie słyszę próby odpalania ale ślizg, nie wrrr tylko ślizg, pocieranie częśći o część?? tak jakby coś w rozruszniku się ślizgało, nie robi wrrr tylko ślizg, po dwóch trzech razach pali i dalej w ciągu całego dnia nawet po kilku godzinach nie ma żadnego problremu. Komp nie wykazuje żadnego błędu.

Jaka może być przyczyna?

Czy mimo braku błędu może to być problem ze świecami?

Czy problem tkwi w rozrusznku?

 

Gość Mariusz_760301

Koledzy z silnikami Y20DTH i pochodnymi, jakie macie obroty zaraz po uruchomieniu bardzo zimnego silnika?

Gdy wyskoczy wam powyżej 1000 obr/min i za parę sekund spadnie to ok macie sprawną pompe wtryskową. Natomiast jak silnik się kula na 900 obr/min to szykujcie już pieniądze na jej regenerację.

 

Borykałem się z takim problemem 2 lata - w końcu pompa powiedziała pa pa i teraz, już po jej regeneracji, czym zimniej na zewnątrz tym żwawiej samochód odpala. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/thumbsup.gif

 

być może masz rację, moja pompa nie ma problemu w elektronice, żdanych błędów, facet powiedział, że gdyby w pompie był elektroniczny problem nie paliłaby tak łądnie na ciepłym i zimnym ale nie - 10. Podaje za małą dawkę rozruchową i to problem mechaniczny więc bardzo możliwe, że regeneracja mechaniki pompy mnie czeka:), wskazóweczka podskakuje powyżej 1000 przy rozruchu, więc nie jest jeszcze beznadziejnie. Ile kosztowałą Cię regenracja mechaniczna?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności