Skocz do zawartości

ile oleju po wymianie starego


Gość mieciu198711

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mieciu198711

mam pytanie ostatnio wymieniali mi olej w mojej asterce i po oduszczeniu starego wlali mi nowy ok 4 l odpalili i nic na bagnecie dlaczego mechanik patrzyl w jakis katalog i postanowil mi wlac 5.5 l oleju a po przejechaniu dluzszej trasy przerazilem sie na bagnecie było tyle oleju że moglbym komus na druga wymiane porzyczyć bo ja ja kupiłoem i dowiadywalem sie myslalem ze mam za krutki bagnet ale mierzyłem wynosi 54.5 cm i dlaczego nie pokazuje mi stanu po wlaniu pomocy i teraz mam za duzo bede opuszczał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek 398

Nie jesteś pierwszy któremu wlali "tyle ile w książce pisze" :)

a pózniej okazuje się, że jest go ok. 0,5l za dużo :)

 

Wymieniałem olej w rożnych samochodach (swoich, rodziny)

i po spuszczeniu starego, nigdy nie udało mi się wlać tyle ile "norma przewiduje"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej napisał 5.5l. Miarka od oleju zakończona jest plastikiem i należy kilkakrotnie wyjąc i przetrzeć aby dokładnie sprawdzić poziom oleju, a najlepiej na ciepłym silniku wyją i odczeka aż olej z rurki ścieknie i dopiero dokonać sprawdzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest za to jakiś popieprzony bagnet, nigdy nie mogę odczytać stanu bo zawsze jest upaćkany w oleju aż do połowy. Nawet jeśli kilka razy go wytrę, dalej po wyciągnięciu jest uwalony. Więc muszę wlewać tyle ile napisali w instrukcji (tzn. tyle ile fachowcy z ASO wyczytali w instrukcji) czyli 4,5 litra.

 

Zdrówko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, czy w silniku jak X20DTL jest filtr oleju, w którym wymienia się wkład. I w/g mnie powinno się najpierw wyjąć wkład, olej z obudowy filtra powinien spłynąć do miski, jeśli nie ma takiej możliwości to trzeba go z tej obudowy odessać. Dopiero po tych czynnościach odkręcić korek spustowy w misce oleju. Bo jeśli zrobimy tak, że spuścimy olej zakręcimy korek i dopiero wymienimy wkład, to olej z obudowy filtra zostaje w układzie, nie wiem ile go może być w tym aucie, ale np. w w mercedesie W123 to jest ponad 1,5l. Nie wiem czy dobrze kombinuje, bo nie znam wspomnianego silnika. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych silnikach nawymienialem sie juz chyba ze 150 razy olej i jakos nigdy nie mialem problemu. Szukasz dziury w calym i pewnie dlatego. Oczewiscie najczesciej to astry H i viki C ale i tez signumy czy inne. Zawsze nie bylo problemu do 1.9 wchodzi co kolo 4,3 ale do niektorych to jak sie zaleje 4,5 to jest na styk- tak 3/4 na bagnecie. Zalezy ktory 1.9 cdti.

Tak jak w tych 1.7DTL 4,5 litra wystarcza ze zostaje jeszcze 100-200 ml to w 1.7 DTH 5L wchodzi co do kropli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności