Skocz do zawartości

opel omega a '88 manual kilka pytan technicznych


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam

mam ome 88 i tak czuje ze zbliza sie jakis wydatek

wybieram sie do mechanika, ale chce poznac Wasze zdanie na ten temat co to moze byc, zeby wiedziec wogole co mechanik bedize do mnie mowil :D bo za bardzo sie nie znam, wiec:

1, omega ma 4 letni gaz , na ktorym przejechala 50k (calkowity przebieg 250k), pompka paliwa nie dziala wiec jazda tylko na gazie, ale na gazie jezdzi tak ze lepiej isc piechota, max predkosc 120, pod gorke tylko na 2 jce jak jade sam bo wogole niema mocy, zdarza sie jej rowniez przerywac i jechac zabka, membrana do wymiany ? parownik ? dodam ze obudowa filtra powietrza sklejona po strzale ale niby nie lapie lewego powietrza , kto wie, przymierzam sie do kupna nowej obudowy bo slyszalem ze to moze byc tez tego przyczyna

2. strasznie sie grzeja felgi, i slychac tarcie hamulcow chociaz tarcze i klocki sa w dobrym stanie, na luzie sie nie toczy przez to bo caly czas obciera, odpowietrzenie powinno pomoc czy cos wiecej ?

3. pedal sprzegla wpada w dziwny wkurzajacy rezonans, trzesie sie jak poj... i wydaje metaliczny dzwiek, musze go podtrzymywac lewa noga bo wkurza mnie takie trzesienie :-)

4. cos psztyka i strzela pod wlacznikiem swiatel, jak krece kierownica to bardziej, dzwiek taki jakby jakis przelacznik sie przelaczal na okraglo

 

z gory dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Radan podstawowa zaoszczędź sobie nerwów i sprzedaj gada albo oddaj na żyletki.

 

Hamulce masz zapowietrzone, albo stoją Ci tłoczki w szczękach co powoduje przytrzymywanie hamulca i grzanie sie klocków to natomiast prowadzi do gotowania płynu hamuclowego.

Reasumując sprawdz tłoczki i odpowietrz układ.

 

Z LPG róznie bywa primo zmień obudowe nie może być lewego powietrza, parownik prawidłowo uzywany wytrzymuje 100tys Ty nie masz działającej benzyny także pewnie go katowałeś i w zime i w morzy a to dla parownika smierć.

Proponuje wymien pompke od beny to zaoszczedzisz na parowniku po reanimacji tego.

 

Sprawdź przewody wysokiego napięcia, nie mogą miec przebicia, świece.

NIech gazownik wyreguluje Ci gaz.

 

Sprzęgło trudno orzec może jest na wykończeniu łozysko oprowe ale to gdybanie...

 

NA mułowatośc tej moegi może się składać kilka czynników i usunięcie ich wszystkich chyba jest nieopłacalne lepiej kupic inny wóż.

 

Włącznik świateł najlepiej wymienić może ma zwarcie albo przebicie nie jest grogi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

tak sie sklada ze ta omege dostalem za free, w spadku :D wiec moge wlozyc kilka stowek, tylko zeby bylo to warte zachodu

 

w zimie masz racje, jezdzilem na gazie, polewajac parownik wrzatkiem :-) mozna naprawde odpalic przy -20 heh, jak widac sezon wytrzymal przy takim uzytkowaniu

 

przewody, wasnie sprawdzalem i maja na 100% jakies bicie, jak dotknalem to tak mnie jeb.. ze podskoczylem do gory na dwa metry czyli tez do wymiany

 

a to sprzeglo to moze byc jakas glupia linka ? jakis bzdet ? pytalem takiego niby wachowca i mowil ze to jakas linka itd wlasnie

 

a no i sentyment mam do tego samochodu jakis duzy, wygodny i wogole, duzo razem przeszlismy takze nie sprzedam i narazie nie szukam innego :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeżeli chodzi o sprzęgło to linka raczej nie nie wydaje mi się, awaria linki w sprzęgle to jedynie zerwanie :D)) i brak pedału sprzęgła.

 

Wymień przewody wys napięcia kopułke aparatui zapłonowego i palec to podstawa przy LPG i oczywiście świece.

 

Niech gazownik wyreguluje Ci gaz jak mniemam masz isntalke na podciśnienie bardzo kapryśną i trudna do regulacji

 

Hamulce to tak jak mówiłem b częsta przyczyna w oplach tłoczki to prawdziwa zakała OPLA.

Zmień także płyn hamulcowy, może jest przedpotopowy i stracił juz dawno swoje właściwości.

 

To chyba wsio aby ją doprowadzić do stanu używalności.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jeszcze jedno pytanie, czy obudowa filtra powietrza z Opla Omegi 2,0 16V pasuje do 8 v ?

albo z omegi b ? i czy to tylko szrot czy maja cos takie w sklepach z czesciami ?

 

dzieki za szybkie odpowiedzi i za zrozumienie problemu milosci do omegi :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

czy jest identyczny to nie wiem bo nie widziałem, dostepne nowe obudowy sa ale są drogie, lepiej poszperać na allegro szybciej znajdziesz niż na szrocie.

 

Różnica w obudowie polega pewnie na kształcie filtra i jego powierzchni co jest pewnie wyliczone podczas konstrukcji silnika.

 

Poszukaj dokładnie dedykowanej obudowy do Twojego modelu nie ma co kombinować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jescze jedno mi sie nawinelo, bo wlasnie nia jechalem i przypomnialem sobie ze kiedys swiecila sie kontrolka z silnika

slyszalem ze to normalne, i ze na gazie ma sie swiecica wkurzala mnie to wyjalem diode :> no i wlozylem ja dzisiaj i dalej sie swieci

wyczytalem na forum o kodach bledow sczytywaniu itd, chcialbym to sobie zrobic ale nie wiem jak w przypadku takiej omegi

mialbys moze taka strone jak ta http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html ?

to jest dla astry napisane, normalne rewelacja

albo podaj jakies zrodla gdzie to mozna zrobic

a moze w tej omedzie niema czegos takiego ?:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W tej kwestii Ci nie pomogę nie znam się na tym, mój kumpel jak miał świecącą kontrolge problemu z elektryka w astrze do jezdził dotąd ąz zgasła:)) i ja bym pewnie zrobił tak samo.

 

Przez 3 lata jeżdziłem napakowanych elektroniką hyundaiem i nic zero awarii ze strony elektroniki a jak kupiłem sobie omege to już 3-go dnia ją pokręciło :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dzieki ja37 ;) bede sie bawil

 

tak sobie mysle zamiast kupowac obudowe i filtr zaloze stozka, to dobry pomysl ? :)

na allegro znalazlem

http://moto.allegro.pl/item207676927_filtr_powietrza_stozkowy_z_redukcjami_33zl_szt.html

 

tylko nie wiem do jakiej mocy jest ten na ALLEGRO, jak to sprawdzic ? jakie powinny byc jego wymiary, srednice itd zeby dobrze dzialal z moja omcia

 

 

czy jak zaloze do 150 to bedzie dobry ? widialem w sklepie ale drogi ponad 120 zl :P ale przyunajmniej pisalo do ilu koni, a ten na allegro nie wiadomo

 

 

i drugie pytanie :) gdzie to jest w omedze ?:) ALDL - ang. Assembly Line Diagnostic Link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności