Skocz do zawartości

Gaśnie po nagrzaniu. Błędy P0335 P340 P0100


Gość kuter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam Calibrę 2.0 16 eco-tec. Od jakiegoś czasu zmagam się z takim problemem.

Samochód na zimnym silniku odpala bez problemu. Po przejechaniu około 5 km obrotomierz zaczyna "skakać" (wychodzi nawet poza skale) i auto gaśnie. Po wyłączeniu zapłonu auto ponownie zapala ale już w trybie awaryjnym (tylko 4500 obr/min) i tak już można jechać cały dzień. Po ostygnięciu auta zapala normalnie i sytuacja się powtarza.

Podłączyłem komputer i w pamięci miałem błędy P0335 (usterka czujnika prędkości wału). P0340 (usterka czujnika wałków rozrząd) i P0100 (usterka przepływomierza).

Po wykasowaniu błędów gdy auto chodziło w garażu wszystko było ok, kiedy zgasiłem auto i odpaliłem ponownie pojawił się błąd P0340 (tylko ten). Po ostygnięciu silnika błąd znika i pojawia się po pewnym czasie.

Podczas jazdy z podłączonym komputerem zaczął wariować obrotomierz (wychodził poza skalę) i auto zgasło, w tym momencie pojawiły się błędy P0335, P0340 i P0100. Ale po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu pozostaję błąd P0340, który znika po ostygnięciu silnika.

 

Przyczyną może być uszkodzony, któryś czujnik, ale nie do końca jestem o tym przekonany.

 

Auto posiada instalację gazową ale usterka występuje przy jeździe na gazie i na benzynie.

 

Może ktoś zna taki przypadek i pomoże mi się z nim uporać.

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na usterke czujnika wałków.

Może być też jeszcze jedna przyczyna.

Z czujnika wału i wałka kable z pinów 3 się łączą i idą do pinu 2 w kompie.

Może ten kabel jest uszkodzony.

Może nacieta izolacja, może zaśniedziały styk.

 

Myślę, że przepływomierz wychodzi tak "przy okazji".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz na pewno jest dobry i w dodatku nowy oryginał i przy podłączeniu komputera zachowuje się prawidłowo.

 

Sprawdzałem przewody, co prawda nie bardzo dokładnie, nawet pokusiłem się o sprawdzenie przejścia miernikiem między wtyczką czujnika wałków rozrządu a wtyczką kompa i przejścia były ok.

 

Wtyczka sterownika jest czysta i wygląda ok.

 

Na schemacie wygląda to tak ze te trzy czujniki mają najprawdopodobniej wspólną masę, ale nie wiem na ile ten schemat jest dokładny i czy można na nim polegać.

 

Sprawdzę dokładnie wiązkę idącą do sterownika i dam znać co z tego wyszło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam schematu z calibry, ale astra x20xev powinna mieć tak samo, więc masy na nim nie są wspólne, tylko tak jak ci napisałem z tych dwóch czujników się łączą i idą do kompa.

Ale może i calibra miała inną wiązkę......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj całą instalację sterowania silnikiem i wszystko w porządku.

Poprawiłem połączenia masy (nawet dodałem dodatkowy punkt żeby było pewniejsze).

 

Zdaje mi się że to jednak całym winowajcą będzie czujnik wałka rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności