Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

w astrze g

... kolego :mrgreen:;) jestes na forum prawie rok a profil masz pusty i oczywiscie lenistwo jak talala ... wpisz do wyszukiwarki frazę swojego problemu i poczytaj .... parowanie jest rozgryzione nawet w tym temacie - wystarczy poczytac od początku ...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-100763
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

a mi paruja wszystkie szyby w astrze g, planuje wymienic filtr przeciwpylkowy ale jak nie pomoze to gdzie szuka dalej? Dodam ze nie dziala przycisk od obiegu wewnetrznego i jak bede rozkrecal schowek to cos zdzialam?

Jeżeli masz nadmuch ustawiony na szyby to obieg wewnętrzny automatycznie ustawia się na zewnętrzny i przycisk od obiegu nie reaguje. Ale jeżeli szyby Ci mocno parują i nie słyszysz silniczka który otwiera i zamyka obieg to musisz rozebrać schowek i zamknąć obieg ręcznie. Na wewnętrznym obiegu szyby okropnie parują a w starszych modelach obieg lubi się zacinać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-100738
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

u mnie dźwięku silniczka nie słychać a zmieniłem filtr p-pyłkowy i dalej paruje, Spróbuję zadziałać z tym silniczkiem i dam znać ...

 

[ Dodano: Pią Mar 19, 2010 20:59 ]

Co prawda po nocy, ale dobrałem się właśnie do klapki od nawiewu(wewnętrzny/zewnętrzny). Była ona nastawiona na obieg wewnętrzny, co mogło być przyczyną parowania szyb. Jutro po dłuższej przejażdżce dam znać czy szyby dalej parują, jeśli będą to i ja będę - szukał innej przyczyny ...

silniczek do zmiany obiegów był rzeczywiście spalony...

 

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 20:13 ]

Sprawdziłem dziś po robocie w lesie - szyby nic nie parowały pomimo tego że nam było gorąco po robocie. Po całkowitym wyłączeniu nawiewu leciutko zachodziły rosą, a po puszczeniu dmuchawy na II para całkowicie zeszła

SUKCES

jeśli ktoś ma problem z parującymi szybami na 99% jest to spalony silnik obiegu(wewnętrzny/zewnętrzny).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-93136
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość saszka1989

Wiele osób z tego co widzę, mając zaparowane szyby wini albo obieg wew/zew, lub zalany filtr przeciwpyłkowy.

 

Co do pierwszej opcji oczywiście nie ma wątpliwości, zacina się obieg na wew i paruje nie ma bata.

Drugi przypadek czyli nieszczęsny filtr , jeśli się lekko namoczy działa jak nawilżacz powietrza etc etc.

Metoda jasna :wstyd: usunąć (wymienić), wtedy już nikt praktycznie nie narzeka... do czasu.

Należy sobie jednak po usunięciu zadać pytanie : "Dlaczego był wilgotny/zalany"??

 

Dziś sam się przekonałem na własnej skórze jakie to może być zgubne.

Od dość dawna parowały mi szyby, ostatnio po zimie i ulewach w moich okolicach zaczęło w samochodzie czuć woń wilgoci, szczególnie po wyjeździe z myjki i nawiewie na gorący...

Okazało się że usuwając filtr otworzyłem wodzie drogę do kabiny przez wlot do wentylacji...ściągając dywaniki,boczki, tapicerkę doznałem szoku... cała gąbka nasączona woda jak tampon ( nie powiem czym) :/

Niestety nasz opelek nie postarał się i zrobił że tak powiem na odpie**** uszczelki które oddzielają podszybie od dostępu do filtra. Idąc od góry pierwsza jest ozdobna uszczeleczka która widzimy na szybie a druga znajduję się wewnątrz, jest cienka jak.... wystarczy drobne niedopasowanie, luz i już zaczyna się problem(problem poruszany na autokaciku-manual).

 

Nie pozostaje mi teraz nic innego jak wysuszyć wszystko porządnie i zastosować jakieś rozwiązanie który uniemożliwi wodzie wędrówkę ku filtrowi...tylko jak to zrobić ?? :/

 

PS. Witałem się na "starym" koncie ale niestety zostało skasowane więc darujcie jeśli pominę to za drugim razem :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-76775
Udostępnij na innych stronach

Ja również walczę z tematem od jakiegoś czasu. Moje podszybie wygląda jak by ktoś je podważał śrubokrętem od strony szyby, a w filtrze kapiąca woda utworzyła zagłębienie. Udało mi się tanio kupić podszybie w dobrym stanie, niestety od asterki przed FL i nie pasuje uszczelka (ta ozdobna).

 

Wczoraj zaopatrzyłem się w tubę silikonu bezbarwnego i mam zamiar rozwiązać problem ostatecznie w najbliższy weekend :wstyd:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-76700
Udostępnij na innych stronach

Gość saszka1989

Wczoraj zaopatrzyłem się w tubę silikonu bezbarwnego i mam zamiar rozwiązać problem ostatecznie w najbliższy weekend :/

Dokładnie to samo zrobiłem dzisiaj, kupiłem bezbarwny silikon, do tego kropelke aby przymocowac na stałe tą uszczeleczkę do plastiku,żyletkę do skrobania z szyby starego kleju, i jakieś preparaty do odtłuszczania, mam zamiar nałożyć dość porządnie silikonu w miejscu gdzie styka się dolne wyprofilowanie podszybia(plastiku) z dolnym odcinkiem uszczelki od szyby. Czy to coś da?? Nie wiem, ale warto spróbować. Pewnie niewiele osób zdaje sobie sprawę co może meić pod wygłuszeniem po wyciągnięciu filtra :wstyd:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-76686
Udostępnij na innych stronach

Gość jarecki29

moim zdaniem nadmierne parowanie szyb w astrze 2 spowodowane jest właśnie przez nie działający silniczek który steruje obiegiem ' wewnątrz- zewnątrz'. jakiś czas temu sam doświadczyłem tego problemu i rozwiązanie go okazało się bardzo proste.Wystarczy wymontować schowek za którym jest umieszczony ten mechanizm.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-76007
Udostępnij na innych stronach

Ta pozycja ktora widzimy na rysunku wyzej (u andrzeja) to jest pozycja włączona czy wyłaczona obiegu wewnetrznego???

 

I po czym to poznac? po tym "gabczastym czyms? czy jest przy tej kratce czy blizej sciany silnika?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-75374
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Taniss, Może ci ktoś podpowie bo ja nie pamiętam ale powiem ci jedno

To porusza silniczek i jest miejsce gdzie pęka ponieważ silniczek wyłącza się pod wpływem (powiedzmy) nacisku więc przestaje działać

Pokazałem strzałką na zdjęciu

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-75347
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności