Gość silvo44 Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 w astrze g... kolego jestes na forum prawie rok a profil masz pusty i oczywiscie lenistwo jak talala ... wpisz do wyszukiwarki frazę swojego problemu i poczytaj .... parowanie jest rozgryzione nawet w tym temacie - wystarczy poczytac od początku ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-100763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 a mi paruja wszystkie szyby w astrze g, planuje wymienic filtr przeciwpylkowy ale jak nie pomoze to gdzie szuka dalej? Dodam ze nie dziala przycisk od obiegu wewnetrznego i jak bede rozkrecal schowek to cos zdzialam? Jeżeli masz nadmuch ustawiony na szyby to obieg wewnętrzny automatycznie ustawia się na zewnętrzny i przycisk od obiegu nie reaguje. Ale jeżeli szyby Ci mocno parują i nie słyszysz silniczka który otwiera i zamyka obieg to musisz rozebrać schowek i zamknąć obieg ręcznie. Na wewnętrznym obiegu szyby okropnie parują a w starszych modelach obieg lubi się zacinać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-100738 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RamzyY Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 u mnie dźwięku silniczka nie słychać a zmieniłem filtr p-pyłkowy i dalej paruje, Spróbuję zadziałać z tym silniczkiem i dam znać ... [ Dodano: Pią Mar 19, 2010 20:59 ] Co prawda po nocy, ale dobrałem się właśnie do klapki od nawiewu(wewnętrzny/zewnętrzny). Była ona nastawiona na obieg wewnętrzny, co mogło być przyczyną parowania szyb. Jutro po dłuższej przejażdżce dam znać czy szyby dalej parują, jeśli będą to i ja będę - szukał innej przyczyny ... silniczek do zmiany obiegów był rzeczywiście spalony... [ Dodano: Sob Mar 20, 2010 20:13 ] Sprawdziłem dziś po robocie w lesie - szyby nic nie parowały pomimo tego że nam było gorąco po robocie. Po całkowitym wyłączeniu nawiewu leciutko zachodziły rosą, a po puszczeniu dmuchawy na II para całkowicie zeszła SUKCES jeśli ktoś ma problem z parującymi szybami na 99% jest to spalony silnik obiegu(wewnętrzny/zewnętrzny).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-93136 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saszka1989 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Wiele osób z tego co widzę, mając zaparowane szyby wini albo obieg wew/zew, lub zalany filtr przeciwpyłkowy. Co do pierwszej opcji oczywiście nie ma wątpliwości, zacina się obieg na wew i paruje nie ma bata. Drugi przypadek czyli nieszczęsny filtr , jeśli się lekko namoczy działa jak nawilżacz powietrza etc etc. Metoda jasna usunąć (wymienić), wtedy już nikt praktycznie nie narzeka... do czasu. Należy sobie jednak po usunięciu zadać pytanie : "Dlaczego był wilgotny/zalany"?? Dziś sam się przekonałem na własnej skórze jakie to może być zgubne. Od dość dawna parowały mi szyby, ostatnio po zimie i ulewach w moich okolicach zaczęło w samochodzie czuć woń wilgoci, szczególnie po wyjeździe z myjki i nawiewie na gorący... Okazało się że usuwając filtr otworzyłem wodzie drogę do kabiny przez wlot do wentylacji...ściągając dywaniki,boczki, tapicerkę doznałem szoku... cała gąbka nasączona woda jak tampon ( nie powiem czym) Niestety nasz opelek nie postarał się i zrobił że tak powiem na odpie**** uszczelki które oddzielają podszybie od dostępu do filtra. Idąc od góry pierwsza jest ozdobna uszczeleczka która widzimy na szybie a druga znajduję się wewnątrz, jest cienka jak.... wystarczy drobne niedopasowanie, luz i już zaczyna się problem(problem poruszany na autokaciku-manual). Nie pozostaje mi teraz nic innego jak wysuszyć wszystko porządnie i zastosować jakieś rozwiązanie który uniemożliwi wodzie wędrówkę ku filtrowi...tylko jak to zrobić ?? PS. Witałem się na "starym" koncie ale niestety zostało skasowane więc darujcie jeśli pominę to za drugim razem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-76775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ffurbo Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Ja również walczę z tematem od jakiegoś czasu. Moje podszybie wygląda jak by ktoś je podważał śrubokrętem od strony szyby, a w filtrze kapiąca woda utworzyła zagłębienie. Udało mi się tanio kupić podszybie w dobrym stanie, niestety od asterki przed FL i nie pasuje uszczelka (ta ozdobna). Wczoraj zaopatrzyłem się w tubę silikonu bezbarwnego i mam zamiar rozwiązać problem ostatecznie w najbliższy weekend   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-76700 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saszka1989 Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Wczoraj zaopatrzyłem się w tubę silikonu bezbarwnego i mam zamiar rozwiązać problem ostatecznie w najbliższy weekend Dokładnie to samo zrobiłem dzisiaj, kupiłem bezbarwny silikon, do tego kropelke aby przymocowac na stałe tą uszczeleczkę do plastiku,żyletkę do skrobania z szyby starego kleju, i jakieś preparaty do odtłuszczania, mam zamiar nałożyć dość porządnie silikonu w miejscu gdzie styka się dolne wyprofilowanie podszybia(plastiku) z dolnym odcinkiem uszczelki od szyby. Czy to coś da?? Nie wiem, ale warto spróbować. Pewnie niewiele osób zdaje sobie sprawę co może meić pod wygłuszeniem po wyciągnięciu filtra   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-76686 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarecki29 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 moim zdaniem nadmierne parowanie szyb w astrze 2 spowodowane jest właśnie przez nie działający silniczek który steruje obiegiem ' wewnątrz- zewnątrz'. jakiś czas temu sam doświadczyłem tego problemu i rozwiązanie go okazało się bardzo proste.Wystarczy wymontować schowek za którym jest umieszczony ten mechanizm.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-76007 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 jarecki29, Pewnie ci chodzi o to ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-75995 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Taniss Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Ta pozycja ktora widzimy na rysunku wyzej (u andrzeja) to jest pozycja włączona czy wyłaczona obiegu wewnetrznego??? I po czym to poznac? po tym "gabczastym czyms? czy jest przy tej kratce czy blizej sciany silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-75374 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Taniss, Może ci ktoś podpowie bo ja nie pamiętam ale powiem ci jedno To porusza silniczek i jest miejsce gdzie pęka ponieważ silniczek wyłącza się pod wpływem (powiedzmy) nacisku więc przestaje działać Pokazałem strzałką na zdjęciu Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3693-paruj%C4%85-szyby/page/16/#findComment-75347 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.