Skocz do zawartości

Parują szyby !


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

w astrze g

... kolego :mrgreen:;) jestes na forum prawie rok a profil masz pusty i oczywiscie lenistwo jak talala ... wpisz do wyszukiwarki frazę swojego problemu i poczytaj .... parowanie jest rozgryzione nawet w tym temacie - wystarczy poczytac od początku ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

a mi paruja wszystkie szyby w astrze g, planuje wymienic filtr przeciwpylkowy ale jak nie pomoze to gdzie szuka dalej? Dodam ze nie dziala przycisk od obiegu wewnetrznego i jak bede rozkrecal schowek to cos zdzialam?

Jeżeli masz nadmuch ustawiony na szyby to obieg wewnętrzny automatycznie ustawia się na zewnętrzny i przycisk od obiegu nie reaguje. Ale jeżeli szyby Ci mocno parują i nie słyszysz silniczka który otwiera i zamyka obieg to musisz rozebrać schowek i zamknąć obieg ręcznie. Na wewnętrznym obiegu szyby okropnie parują a w starszych modelach obieg lubi się zacinać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

u mnie dźwięku silniczka nie słychać a zmieniłem filtr p-pyłkowy i dalej paruje, Spróbuję zadziałać z tym silniczkiem i dam znać ...

 

[ Dodano: Pią Mar 19, 2010 20:59 ]

Co prawda po nocy, ale dobrałem się właśnie do klapki od nawiewu(wewnętrzny/zewnętrzny). Była ona nastawiona na obieg wewnętrzny, co mogło być przyczyną parowania szyb. Jutro po dłuższej przejażdżce dam znać czy szyby dalej parują, jeśli będą to i ja będę - szukał innej przyczyny ...

silniczek do zmiany obiegów był rzeczywiście spalony...

 

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 20:13 ]

Sprawdziłem dziś po robocie w lesie - szyby nic nie parowały pomimo tego że nam było gorąco po robocie. Po całkowitym wyłączeniu nawiewu leciutko zachodziły rosą, a po puszczeniu dmuchawy na II para całkowicie zeszła

SUKCES

jeśli ktoś ma problem z parującymi szybami na 99% jest to spalony silnik obiegu(wewnętrzny/zewnętrzny).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość saszka1989

Wiele osób z tego co widzę, mając zaparowane szyby wini albo obieg wew/zew, lub zalany filtr przeciwpyłkowy.

 

Co do pierwszej opcji oczywiście nie ma wątpliwości, zacina się obieg na wew i paruje nie ma bata.

Drugi przypadek czyli nieszczęsny filtr , jeśli się lekko namoczy działa jak nawilżacz powietrza etc etc.

Metoda jasna :wstyd: usunąć (wymienić), wtedy już nikt praktycznie nie narzeka... do czasu.

Należy sobie jednak po usunięciu zadać pytanie : "Dlaczego był wilgotny/zalany"??

 

Dziś sam się przekonałem na własnej skórze jakie to może być zgubne.

Od dość dawna parowały mi szyby, ostatnio po zimie i ulewach w moich okolicach zaczęło w samochodzie czuć woń wilgoci, szczególnie po wyjeździe z myjki i nawiewie na gorący...

Okazało się że usuwając filtr otworzyłem wodzie drogę do kabiny przez wlot do wentylacji...ściągając dywaniki,boczki, tapicerkę doznałem szoku... cała gąbka nasączona woda jak tampon ( nie powiem czym) :/

Niestety nasz opelek nie postarał się i zrobił że tak powiem na odpie**** uszczelki które oddzielają podszybie od dostępu do filtra. Idąc od góry pierwsza jest ozdobna uszczeleczka która widzimy na szybie a druga znajduję się wewnątrz, jest cienka jak.... wystarczy drobne niedopasowanie, luz i już zaczyna się problem(problem poruszany na autokaciku-manual).

 

Nie pozostaje mi teraz nic innego jak wysuszyć wszystko porządnie i zastosować jakieś rozwiązanie który uniemożliwi wodzie wędrówkę ku filtrowi...tylko jak to zrobić ?? :/

 

PS. Witałem się na "starym" koncie ale niestety zostało skasowane więc darujcie jeśli pominę to za drugim razem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również walczę z tematem od jakiegoś czasu. Moje podszybie wygląda jak by ktoś je podważał śrubokrętem od strony szyby, a w filtrze kapiąca woda utworzyła zagłębienie. Udało mi się tanio kupić podszybie w dobrym stanie, niestety od asterki przed FL i nie pasuje uszczelka (ta ozdobna).

 

Wczoraj zaopatrzyłem się w tubę silikonu bezbarwnego i mam zamiar rozwiązać problem ostatecznie w najbliższy weekend :wstyd:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość saszka1989

Wczoraj zaopatrzyłem się w tubę silikonu bezbarwnego i mam zamiar rozwiązać problem ostatecznie w najbliższy weekend :/

Dokładnie to samo zrobiłem dzisiaj, kupiłem bezbarwny silikon, do tego kropelke aby przymocowac na stałe tą uszczeleczkę do plastiku,żyletkę do skrobania z szyby starego kleju, i jakieś preparaty do odtłuszczania, mam zamiar nałożyć dość porządnie silikonu w miejscu gdzie styka się dolne wyprofilowanie podszybia(plastiku) z dolnym odcinkiem uszczelki od szyby. Czy to coś da?? Nie wiem, ale warto spróbować. Pewnie niewiele osób zdaje sobie sprawę co może meić pod wygłuszeniem po wyciągnięciu filtra :wstyd:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarecki29

moim zdaniem nadmierne parowanie szyb w astrze 2 spowodowane jest właśnie przez nie działający silniczek który steruje obiegiem ' wewnątrz- zewnątrz'. jakiś czas temu sam doświadczyłem tego problemu i rozwiązanie go okazało się bardzo proste.Wystarczy wymontować schowek za którym jest umieszczony ten mechanizm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pozycja ktora widzimy na rysunku wyzej (u andrzeja) to jest pozycja włączona czy wyłaczona obiegu wewnetrznego???

 

I po czym to poznac? po tym "gabczastym czyms? czy jest przy tej kratce czy blizej sciany silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Taniss, Może ci ktoś podpowie bo ja nie pamiętam ale powiem ci jedno

To porusza silniczek i jest miejsce gdzie pęka ponieważ silniczek wyłącza się pod wpływem (powiedzmy) nacisku więc przestaje działać

Pokazałem strzałką na zdjęciu

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności