Skocz do zawartości

elektro zawory egr


Gość mieciu198711

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mieciu198711

czesc czy ktos moze mi przeslac schemat budowy tych zaworow pod cisnieniowych i na czym polega ich działanie i czy mozna samemu je w nich naprawic lub jak sprawdzic ich działanie z gory dziekuje pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat raczej go nie będzie dotyczył gdyż mieciu198711 ma dtl-a czyli 82km a tam nie ma elektrycznego egr-u. Ten temat raczej będzie odpowiedni http://forum.opel24.com/problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel-vt8639.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mieciu198711

z gorydziekuje o to mi chodziło hadzii123 ale czy ktos moze mi przesłac jak one ida bochciałym sprawdzic czy mam prawidlowo podłaczone i czy moge go rozebac i czy po złozeniu bedzie działal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co tam mozesz zle podlaczyc. Na króćcach jest napisane vac albo outn i to chyba jest zrozumiale. Ewentualnie wtyczki mozna powieszac albo poprostu uklad od obslugi EGR spiac z gruszka od turbo albo klap zawirowań itp.

Rozebrac mozna i ten elektrozaworek z tym ze tak by go nie polamac ani w srodku nie uszodzic membrany. Z tym ze ja polecam raczje nie rozbierac a dobrze go odrdzewiaczem potraktowac, przeropowac itp. Jesli po podawaniu napiecia na wtyk elektryczny elektrozaworek bedzie klikał to znaczy ze reaguje i powinien byc sprawny. Chyba ze jest w srodku zasyfiony i ma nieszczelnosc lub membrana jest uszkodzona itp. Na necie mozna znaleźć instrukcje rozbiorki takiego elektrozaworka ale g vaga np N75 lub N108 bo to w zasadzie takie same.

 

Mi ostatnio padl wlasnie N75 w golfie i zamienilem go z tym od egr czyli N108. W golfie o tyle dobrze jest ze nawet jak odepne egr to checka nie wywali. Nie ma takiego monitorowania jak w oplu. Dopiero te pozniejsze vagi maja tez taka kontrole.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img713.imageshack.us/img713/8416/wykipodcianiwnia.jpg

(schemat z www) ale na forum też są. Jest to schemat z vb, podłączenie różni się od ag tym iż przewód do turbo idzie przy wtryskiwaczach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności