Skocz do zawartości

odejmowanie gazu podczas jazdy.


Gość użytkownik opla

Rekomendowane odpowiedzi

Gość użytkownik opla

Witam, mam problem z astrą rocznik 1999, oznaczenie silnika X17DTL, problem się zaczął, od dwóch błędów (p1631 i p1651), w wyniku których auto zostało unieruchomione, okazało się , że został uszkodzony sterownik pompy( tranzystor) usterka została naprawiona, wstawiony nowy tranzystor, błędy wykasowane auto odpowietrzone-chodzi,.. problem polega na tym iż gdy jadę, zapala się żółta kontrolka ten piorunek check silnika, dzieje się to przy prędkościach ok 90-110 km/h ,, podaje przykład, ja dodaje gazu a on go odejmuje jakby sam zwalniał a potem dalej jedzie i znów to samo.Czyżby tłoczek nastawnik dawki paliwa w pompie szwankował ? się zacierał,.? Jeszcze jedno, z tą kontrolką checka, ona się wcześniej zapalała, zaraz po kupnie auta( ok 3 lata posiadam auto) z tym, że nie było takich objawów, jak są teraz , po prostu, się nasiliły, zapalała się rzadko i gasła nie było objawów, takich jak mam teraz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

prawdopodobnie posiadasz ISUZU a nie "niemiecki" silnik. możliwe że osoba która sprzedawała samochód nie była do końca szczera ;/ jeżeli chcesz sie upewnić to wystarczy tel do opla lub do sklepu z autoryzowanymi częściami i po podaniu nr nadwozia wszystko będziesz wiedział :)

 

ale co do usterki: podepnij samochód pod komputer i prawdopodobnie od razu wszystko będzie jasne. możliwe że to błąd po poprzedniej naprawie nie został usuniety z komputera i on ma wpływ na te dziwne sytuacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość użytkownik opla

Jest to jednostka oplowska, oznaczenie silnika według nr vin., X17DTL, tam mi w serwisie powiedzieli, żaden Isuzu. :oops: padł w nim sterownik pompy wtryskowej (moduł ten co jest przykręcany do pompy, od góry) spalił się tranzystor, już nie pamiętam za co był odpowiedzialny chyba coś związanego z sterowaniem wysokociśnieniowego zaworu, sterującego tłoczoną dawką paliwa czy jakoś tak,, nie pamiętam. Myślałem żeby podłączyć komputer w czasie jazdy jak to się wyświetli ten błąd, i chyba tak zrobię.. wcześniej błędy były wszystkie wykasowane, a usterka nadal się pojawiała,.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli raz zapali sie check engine lub jak wolisz motor elektronik :oops: to błąd i tak zostanie w komputerze nie ma potrzeby podpinać podczas jazdy ;] więc później na diagnostyce i tak wyjdzie o co kaman.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba juz nawet pisalem ze taki wlasnie motor w astrze G robilem w paracy. Tez padla pompa znaczy sie sterownik na niej. Demontaz pompy i wyslanie do bosch Bojarski i po tygodniu auto smigalo jak nowe. Bledy jakie wywala to juz nie pamietam ale na stronkach firm regenerujacych pompy podaja nieraz i sie zgadzalo mimo iz w tisie nic nie bylo o tym a po bledach -opisach nie bylo pewnosci ze to pompa.w sumie pompe zdemontowac to zaden problem tak jak i zlozyc- mozna to zrobic samemu w garazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności