Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Zakładem nowy temat, starałem sie wyszukac podobny jednak nie o podobnej treści nie udało mi się znaleśc.

A mianowicie jestem posiadaczem Opla Astry II 2.0. DTL 82km. Kilka dni temu pojawił się następujący problem. W aucie była wymieniana skrzynia (nie wiem czy może to miec jakis wpływ). Po odebraniu samochodu wszystko było OK. Jednak następnego dnia jadąc i przyśpieszając zapala się kontrolka Check Engine (powyżej 1800 obrotów) i auto strasznie zamula. Występuje to tylko przy obciążeniu na biegu jałowym tego porblemu nie ma. Problem jest niezależny od biegu (oprócz jałowego). Byłem u mechanika na komputerze i powiedział że dokładnie nie jest w stanie stwierdziec ale może byc to pompa ale oni się tym nie zajmują. Dodam że wyczyścili cały układ dolotowy, EGR itp. Jedyna myśl która przychodzi mi do głowy to że auto dostaje za małą dawkę paliwa. Dzisiaj wymienię jeszcze filtr paliwa i może to poskutkuje.

 

Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o jakiekolwiek wskazówki. Mam nadzieję że to nie pompa. :beer:

 

Z góry dzięki za odpowidź - Pozdrawiam

 

starałem sie wyszukac podobny jednak nie o podobnej treści nie udało mi się znaleśc.

oj to slabo sie starales... (w ciagu 30min bycia na forum przegladnales 2 tematy, w tym jeden ten co napisales)

 

zczytasz bledy to mozna pogadac, bez tego nikt nie bedzie wrozyl...

podaj blad...

a jak mechanik nie wie to znaczy ze sprzet ma nie do tego auta...

 

a i jeszcze jedno - jakbys szukal i czytal to bys wiedzial ze EGR nie zawsze da sie "naprawic" czyszczeniem...

 

starałem sie wyszukac podobny jednak nie o podobnej treści nie udało mi się znaleśc

http://www.google.pl/search?q=p1220+opel&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

 

Tylko ja szukałem podobnego tematu nie będąc zarejstrowanym na forum także to że przejrzałem 2 tematy o niczym nie świadczy.

 

Kod błędu z wydruku komputer P1220 - Kontrola czasu wtrysku - odchyłka dawki żądanej. Nie mogli tego błędu skasowac.

 

Był jeszcze błąd P0400 System recyrkulacji spalin - sygnał za wysoki. Ale powyczyszczeniu EGR-ow i calego układu dolotowego błąd został skasowany.

 

Z google umiem szukac i nie trzeba mi wysylac do tego linków tylko że kod błędu w tym przypadku P1220 odnośi się do kilku usterek. I jeżeli komuś kontrolka świeci się cały czas to nie jest to samo jak u mnie że świeci się po przekroczniu 1800obrotów, a po spadku z tych obrotów gaśnie i tak w kółko.

 

pewnie wtrysk sie ktorys podwiesza. Zalezy co sie z nim dzieje znaczy sie czy podaje za duzo paliwa czy odwrotnie czyli za malo. Stwierdzisz to np odpinajac wyuczke od wtryskow pokolei pojedynczo to czy sie dzwiek pracy silnika zmienia znaczaco przy kazdym garze. Sprawdz jeszcze jakby mial przelewac czy klepie dosc glosno jak zaciagniesz reczny i bedziesz go dlawil na biegu puszczajac powoli sprzeglo to znaczy ze wtrysk przelewa i dlatego tak klepie. W tymn silniku nie trzeba programowac wtryskow wiec wymiana czysto mechaniczna.

W takiej astrze z tym silnikiem juz wymienialem kilka razy wtryski i chyba wlasnie ten blad byl. Zreszta mozna sprawdzic w tisie procedure co do tego bledu i szukac co dolega.

 

Ja miałem podobnie ten sam motor tylko check gasł i zapalał się przy równym gazie kiedy nie przyspieszałem po dodaniu gazu gasł i tak non stop - usterka to wężyk od podciśnienia posprawdzaj czy któryś z jakiegoś trójnika nie "wyskoczył"

 

Amadi, nie bedziemy sie przepychac slownie, bo to nie ma sensu i nie pomoze w rozwiazaniu twojego problemu, ale zauwaz ze n ja nic nie mowilem o tym co robiles przed zarejestrowaniem...

wymiana filtra to dobry pomysl,

czy auto kopci? probowales srodkow czyszczacych dodawanych do paliwa?

 

Dzisiaj po nocnym postoju, byl problem z odpaleniem. Juz myslalem ze zostala tylko laweta ale po probach jakos odpalil. Poczytalem troche na internecie i wychodzi ze prawdopodobnie jednak pompa. Wyczytalem cos o dolwaniu mixolu do paliwa, moze ktos napisze cos wiecej jakie proporcje i czy istnieje jakas szansa ze to pomoze? Auto nie kopci przynajmniej narazie, zobacze czy dalej bedzie problem z odpalaniem po dluzyszym postoju. Wężyki i ten trójnik sprawdzałem (zresztą nie dawno były wynieniane) także wydaje mi się że to raczej nie jest związane z tym - ale dzięki za pomysł. Odchodząc od tematu zna ktoś może dobry i niedrogi warsztat w Szczecinie lub okolicach zajmujący się takimi sprawami?

 

Filtr paliwa wymieniony - bez efektów.

 

Pozdrawiam

 

Odchodząc od tematu zna ktoś może dobry i niedrogi warsztat w Szczecinie lub okolicach zajmujący się takimi sprawami?

Tak aso Kozlowski- robimy takie rzeczy bez problemu. Wymienialem juz taka pompe w x17dtl. Wysylamy do Bojarskiego i po kilku dniach skladamy. Jedynie co to raczej nie bedzie tanio.

 

Ja osobiscie widze u ciebie raczej problem z zapowietrzaniem a ni pompa ale jak sie upierasz to obstawaj przy swoim. Ty placisz i masz robione to co chcesz- twoja sprawa.

 

Nie nie do Kozlowskiego sie nie wybieram :hyhy:

 

Z zapowietrzaniem raczej watpie bo wszystkie przewody paliwowe również te od powrotu były wymieniane niecały rok temu. Podłączałem wszystkie przewody, sprawdzałem czy nie są powycierane. Jak samochód się zapowietrzał to był problem z odpaleniem (Serwis Grzesika powiedział że te silniki tak mają i najlepiej na dłuższe postoje wybierac miejsca że samochód będzie stał maską do dołu). Dzisaiaj po nocy postoju odpalił idealnie ale błąd nada wyskakuje. Jutro jade na komputer to napisze co mi wykryli.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności