Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety ja u siebie mam podobnie... astra (z19dth) trzyma mi temperature 71-75 stopni, max jaki udało mi się osiągnąć to było 80. Zastanawiam się czy ten typ tak ma czy to jest kwestia termostatu. Auto mam od niedawna dlatego cały czas analizuje jego rózne parametry.

 

kolego, temostat do wymiany

 

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

też tak myślałem mam 2.0 dti i wymieniłem termostat cały czujnik temperatury bo dlaczego tak długo się nagrzewają tak one już mają jak jest poniżej zera to musiałbym zrobić dużo km żeby 90 C mieć i to na dobrym gazie jak jest cieplej to szybciej temperatura wrasta przy -2 lub wiecej do pracy jade z 15 km. to mam max 70 C pozdro

 

Gość lukasz-sz

Miałem podobne problemy przed wymianą termostatu.

Po wymianie jest tak jak powinno.

Dziś np (było -10) po przejechaniu ok 8km miałem już 85 stopni.

Po tym jak zwolniłem, temperatura też nie spadła tak jak wcześniej, tylko wskazówka zatrzymała się na trochę na 80 stopniach i znów odbiła w góre.

 

Ja mam tak u siebie zeby rozgrzac asie do 80-85 to trzeba troche pogazowac .

Dzisiaj jezdzilem troche po miescie i byla wskazowka przed 85.

 

Obiecałem, że napiszę o efektach wymiany termostatu, więc odrabiam pracę domową.

 

Użyta część: termostat Wahler (taki jak przy pierwszym montażu) - cena 130 zł. Termostat jest kompletny - czyli "grzybek", obudowa, czujnik temp.

 

Efekt: zdecydowana poprawa.

 

Wcześniej temp. płynu chłodniczego oscylowała mi między 70-75 stopni. Ta druga wartość osiągana była przy dynamicznej jeździe.

 

Po wymianie odbyłem jazdę testową (22 km) temperatura osiagała max 86-87 stopni, ale nadal się waha - tzn nawet jadać w trasie potrafi spaść do 83-4 by za chwilę osiągnąć 86-7. Po przejechaniu całęgo dystansu na biegu jazłowym COOLANT wskazywał 86 stopni.

 

No i w tym miejscu pojawia sie moje pytanie: czy to już jest tempeartura, którą mogę zaakceptować? Bo niby nie ma jeszcze 90 stopni, ale wiadomo - jest zima (u mnie teraz jest -8 stopni). Może latem będzie inaczej? Pytam, bo auto kupiłem miesiąc temu wiec latem jeszcze nie jeździłem.

 

Aha - na koniec! Pozdrowienia dla pracowników ASO OPEL COLMAR Francja, którzy... podczas wlewania oleju oblali nim termostat. Efekt - olbrzymi nagar na termostacie i stąd silnik osiagał mi 70 stopni. Kurcze - ludzie płacą bajońskie kwoty za serwis autoryzowany i jeszcze fuszerkę im robią :beer:

 

Gość walus-walus

Również postanowiłem wymienić termostat. Jutro jade na jego wymianę. Po wymianie napiszę jak się zachowuje temperatura. Ostatnio w korkach w mieście złapałem max 80 stopni. Po czym po ruszeniu już spadło na 75... Myślę, że po dwóch opiniach będzie można śmiało powiedzieć jak to jest z tą temperaturą w z19dth ???

 

Ostatnio w korkach w mieście złapałem max 80 stopni

To jest jeden z najczęściej spotykanych objawów uszkodzenia termostatu - nagrzewanie się w czasie jazdy w korkach. Więc słuszna decyzja o wymianie.

 

A jaką część zakupiłeś? Też Wahlera? Ile zapłąciłeś?

 

Ktoś gdzieś słusznie napisał, jeśli po przejechaniu 1 km chłodnica u dołu robi się ciepła to 99% termostat do wymiany.. Sprawdziłem na sobie..

Gdzie w trasie 130km wskazówka od temp. ledwo mi drgneła, to teraz po 15 km przy temp. na dworze -14, temp płynu ok 80-85 stoponi..

 

Gość walus-walus

Ostatnio w korkach w mieście złapałem max 80 stopni

A jaką część zakupiłeś? Też Wahlera? Ile zapłąciłeś?

Byłem u mechanika, zamówił termostat Wahlera, wymienił, przy okzacji przeczyścił egr'a, zajrzał do przepustnicy. Za całość usługi zapłaciłem 220 zł. W tym termostat 170 zł. Po nagrzaniu samochodu (w warsztacie) i otworzeniu termostatu auto trzymało temperaturę na poziomie 84-86 stopni. Aktualnie nie miałem okazji przetestować jak dokładnie trzyma, ponieważ do pracy mam 10km i maksymalnie nagrzał mi się do 80stopni. W piątek zrobię dłuższą trasę i będę wiedział jak sprawa wygląda. Ale widać, że nastąpiła poprawa. Jednak gdy na dworze od -8 do -10 to auto tez potrzebuje, aby chwilę się nagrzać.

 

Przy tak dużych mrozach silnik bardzo powoli się nagrzewa bo każdy z Was włącza na max ogrzewanie. Spróbujcie podczas pierwszych 10km wyłączyć nawiew ciepłego powietrza a zobaczycie jak szybko nagrzewa się silnik. Spokojnie skoczy do 86 stopni i wtedy włączcie ogrzewanie. Natychmiast temp. silnika spadnie do ok. 78-80 stopni. Co dopiero na zimnym silniku. Chcecie jednocześnie mieć ciepełko w samochodzie i nagrzany do optymalnej temperatury silnik ? I do tego na dystansie 10km ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności