Skocz do zawartości

wysokie spalane corsa b 1995 1,4


Gość bartek1545

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam dokladnie te sama corse (1.4 8v z 95r) i dla porownania dodam ze moja pali jakies 7l na 100km w trybie mieszanym z tym ze kable tez mam do wymiany bo maja przebicie i nieregolarnie chodzi w niskim poziomie obrotow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KAble wymienilem i dalej nic.

 

 

to nic nie da. ja również mam ten problem i wymieniłem kable, świece, czujniki, sondy itp. byłem u kilku elektryków (wszystko ok) Nadal mi pali 12 i również nie wiem co robić. Zostało mi tylko jeszcze przeczyścić przepustnicę ale nie wiem jak się do tego zabrać. Ostatnio mi zaczęły falować obroty (muszę silniczek krokowy sprawdzić, przeczyścić). Raz miałem sytuację że jak wlałem płynu do czyszczenia zaworów spalił mi po stolicy 7 litrów. później wszystko wróciło do normy 12 litrów. Ciśnienie na zaworach sprawdzałem na zimnym i na gorącym i wszystko perfekto. Kiedyś mi robiono uszczelkę pod głowicą ale to też nie pomogło. Pamiętam czasy kiedy mi palił 7 litrów i chciałbym by znów wróciły (bo ceny ostatnio oszalały) Czy ma ktoś jakiś pomysł by nam pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie w C14NZ jest czujnik spalania stukowego ?

 

przeciez tam jest selektor oktanowy.

 

duzo pali ? to na poczatek sprawdzasz :

 

- filtr powietrza

 

- sonda lambda (nowa niekoniecznie jest sprawna , i tu bym obstawial przyczyne)

 

- cisnienie w kolach

 

- czy nie trzymaja hamulce

 

- czy nie ma wyciekow pod autem

 

- i czy noga ostatnio nie wazy wiecej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- filtr powietrza

 

- sonda lambda (nowa niekoniecznie jest sprawna , i tu bym obstawial przyczyne)

 

- cisnienie w kolach

 

- czy nie trzymaja hamulce

 

- czy nie ma wyciekow pod autem

 

- i czy noga ostatnio nie wazy wiecej

 

 

kolego bym nie pisał gdyby problemy tu leżały. zawsze zaczyna się od sprawdzenie takich rzeczy na samym początku. Myślę że hamulce czy ciężka noga nie spalała by dokładnie tyle samo benzyny nie mówiąc już o ciśnieniu w kołach. Zmiana ciśnienia nie podnosi spalania o 5 litrów. Sondę zmieniłem na nową i elektryk nie jeden mi ją sprawdzał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku palił normalnie benzyny 7 gazu 9 - 10. Później (gdy się zaczęło) gazu palił 10 a benzyny 11 - 12. W zimie (tylko tej ostatniej) za to coś się stało i palił benzyny tyle samo za to gazu już 14 - 14.5 litra. Teraz przy tych temperaturach gazu pali około 11 - 11.5 (benzynę oszczędzam he he)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz sonde sam jest opisane na forum jak to zrobic , i sprawdz jeszcze czujnik temperatury cieczy na kompa.

 

i posluchaj sie rady bo masz ja za darmo.

 

jak to zrobisz , to daj znac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dla posiadających Corsę B z silnikiem C14NZ pozostawiam w tym temacie moje ogólne wskazówki diagnozowania.

1. Na wstępie w Corsie B rozpoznajemy systemy sterowania:

- mechaniczne:

- linki hamulca pomocniczego ( są prawie bez pancerza ) ulegają przetarciu i postrzępione druty blokują je w pozycji "zaciągnięty".

- linka sterowania przepustnicą służy do mechanicznego sterowania pracą silnika.

- elektryczne:

- elektryczne sterowanie pracą silnika i diagnozowanie w oparciu o zaintalowane urządzenia elektryczne i elektroniczne zasilane elektrycznie.

Sterownik (komputer)pracuje w systemie Multec w oparciu o informacje elektryczne w czujników. Podstawowe czujniki to: Halla (uszkodzony - nie uruchomimy silnika), MAP sensor (uszkodzony - uruchomimy silnik, a nie pojedziemy - brak przyspieszenia, temperatury "wody" tj. płynu w układzie chłodzenia silnika dla wtryskiwaczy (uszkodzony - uruchomimy silnik i pojedziemy z tym, że zauważymy różne zjawiska w zależności od podawanej przez czujnik temperatury np.:

- jezeli temperatura będzie podawana skokowo to wolne obroty będą "falowały".

- jeżeli temp. zatrzyma się na minus 50 stopni to obroty będą zwiększać się do 3000 i więcej w pozycji "wolne obroty dla pedału gazu" - tutaj ewidentnie trzeba wymienić ten czujnik.

- jeżeli czujnik zatrzyma się na plus 90 stopni to przy uruchamianiu wystąpią poważne trudności, gdyż będzie to sytuacja "bez ssania". Wtedy na czas uruchomienia wyjmujemy wtyczkę z czujnika i po uruchomieniu wkładamy ją z powrotem.

- pneumatyczne:

- podciśnieniowe sterowanie "uchylną klapką" w obudowie filtra powietrza (dla dolotu "zimnego" i "ogrzanego" powietrza) w celu uzyskania temperatury zasysanego powietrza o wartości 35 - 40 stopni celsjusza. Taka temperatura powietrza potrzebna jest dla ogrzania przepustnicy i paliwa dla utworzenia optymalnej mieszanki paliwowej zasysanej przez silnik. W nowocześniejszych silnikach zastosowano czujnik temperatury powietrza (elektryczny) i system ogrzewania przepustnicy korzystający z układu chłodzenia silnika. W tym silniku C14NZ jest czujnik temperatury powietrza (pneumatyczny) zwany także termozaworem i umieszczony jest plastikowej obudowie pokrywy przepustnicy. Ten pneumatyczny czujnik temperatury powietrza steruje wielkością podciśnienia dla "uchylnej klapki" w obudowie filtra powietrza. Od temperatury 35 stopni w tym czujniku zmniejsza się podciśnienie przez otwieranie się jego wsłasnego zaworu pneumatycznego do otoczenia tj. obszaru zasysanego powietrza w rurze przed wtryskiwaczem i przepustnicą. Przez ten czujnik przepływa podciśnienie pobierane z króćca z obszaru zasysanego powietrza i paliwa za przepustnicą. Zatem przy zamkniętej przepustnicy mamy największe podciśnienie i "klapka" najbardziej zamyka dopływ "zimnego" powietrza do obudowy filtra powietrza. Przy otwartej przepustnicy mamy najmniejsze podciśnienie i "klapka" najbardziej otwiera dopływ "zimnego" powietrza. Ten proces pozyskiwania mieszanego powietrza o wymaganej temperaturze jest zmienny i ciągle nadzorowany przez układ pneumatyczny, a zatem "elektryczny komputer" nie ma dostępu diagnozowania tego układu. Konstruktorzy tego systemu w Oplu zadbali w ten sposób o komfort pracy silnika i zmiejszenie zużycia paliwa w stosunku do wcześniejszych silników.

- podciśnieniowe sterowanie zaworem recyrkulacji oparów paliwa. Do tego zaworu podłączone jest podciśnienie z zaworu podciśnienia doprowadzanego do serwa hamulca i przewód z oparami do podciśnienia za przepustnicą. Nieszczelnośc tego układu wpływa na zmniejszenie podciśnienia za przepustnicą.

- podciśnieniowe sterowanie serwem w układzie wspomagania hamulców. Nieszczelnośc tego układu wpływa na zmniejszenie podciśnienia za przepustnicą.

- pociśnieniowe sterowanie czujnikiem MAP sensor. Nieszczelność połączenia pneumatycznego z przepustnicą powoduje zwiększenie zużycia paliwa.

- hydrauliczne:

- układ hamulcowy, sprawny mechanicznie lecz zapowietrzony układ hydrauliczny powoduje "słabe" lecz stałe oddziaływanie klocków na tarcze lub szczęk na bębny. Zawsze można odpowietrzyć układ hydrauliczny i "oczyścić" lub zregenerować blokujący mechanicznie hamulcowy.

 

Do opisu przydałby się zdjęcia. Dla systemu pneumatycznego załączę niezwłocznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam podobny problem min.

Silnik długo chodzi na ssaniu nawet jak jest bardzo ciepło (temp ok 30-35 stC) na 100% jest to spowodowane czujnikiem temp plynu chlodzacego, tylko ze nie dawno wymieniałem owy czujnik na bosch'a. Wg mnie cos jest z wiazka w jednym miejscu przewod był przetopiony a ja go uciąłem i polutowałem spowrotem lecz efektu brak. Ma ktoś jakies pomysły? Silnik inny niz w temacie x14xe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności