Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Corsunia

Cześć.

 

Po zmianie płynu jakieś 2 miechy temu miałem zmieniany też termostat i nie odpowietrzany układ.

Przed chwilą w wolnym czasie odkręciłem czujnik poleciał z niego płyn i zakręciłem tak jak piszą na forum "odpowietrzyłem "

Zrobiłem to na odkręconym korku , zimnym nieodpalonym silniku.

Lecz gdy odpaliłem potem nadal słychać po przegazowaniu chlupotanie na nagrzewnicy.

Co by tu jeszcze zrobić?

Spuścić więcej płynu przez ten czujnik?

Po wymianie wszystkiego najbardziej mnie wqurza ta temperatura.

Rano po odpaleniu na samym początku leci do 100 st potem opada do 95 st i tak trzyma już całą drogę.

Wygląda tam że po odpaleniu termostat pierwszy raz otwiera się przy 100 st.

Nagram filnik niedługo jak to wygląda będzie coś może lepiej doradzić.

Kilka osób mówiło mi że to przez chłodnicę bo jest delikatnie zmasakrowana.

Ale dla mnie to bzdura przecież silnik po odpaleniu chodzi na małym obiegu dopiero potem po uzyskaniu odpowiedniej temperatury otwiera duży obieg i płyn miesza się z chłodnicą (duży obieg)

Martwi mnie to dlaczego mały obeg trzyma się z aż do 100 st.

Wygląda to jakby ciągle ukłąd był zapowietrzony.

Uszkodzeń UPG nie widać raczej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40205-jak-dodatkowo-odpowietrzy%C4%87-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wygląda tam że po odpaleniu termostat pierwszy raz otwiera się przy 100 st.

 

Może siada termostat. Napisz czy wcześniej też tak było. Nie znam tak dobrze corsy , ale zaryzykowałbym odkręcenie korka wlewowego na rozgrzanym silniku . U mnie jak majstruję coś z płynem , to aż cmoka przy takim zabiegu . Chlupotanie świadczyłoby o zapowietrzeniu układu , ale chyba powinieneś mieć korek samoodpowietrzający. Może po prostu wskaźnik szwankuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40205-jak-dodatkowo-odpowietrzy%C4%87-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-376737
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem to na odkręconym korku , zimnym nieodpalonym silniku.

Lecz gdy odpaliłem potem nadal słychać po przegazowaniu chlupotanie na nagrzewnicy.

Co by tu jeszcze zrobić?

 

... odkręć korek, odpal motor i poczekaj aż się wentylator załączy ... zakręć korek - jeśli trzeba uzupełnij płyn ... powinno być dobrze ...

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40205-jak-dodatkowo-odpowietrzy%C4%87-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-376753
Udostępnij na innych stronach

Ja za trzecim razem trafiłem na dobry termostat, a wszystkie kupowałem nowe.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40205-jak-dodatkowo-odpowietrzy%C4%87-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-376904
Udostępnij na innych stronach

Termostat mam nowy.

 

W zimie wydawało mi się że stary szwankuje , więc założyłem nowy - zamiennik . Bardzo szybko wróciłem do starego oryginału :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40205-jak-dodatkowo-odpowietrzy%C4%87-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-376986
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika który robił to wszystko i on twierdzi że w takim przypadku wina leży po stronie elektryki - czujników.

Ale dużo to mi nie dało do myślenia.

Najlepszym sposobem byłoby aby z nagrzewnicy wygonić powietrze tylko jak skoro normalne odpowietrzanie przez czujnik nic nie daje?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40205-jak-dodatkowo-odpowietrzy%C4%87-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-378243
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika który robił to wszystko i on twierdzi że w takim przypadku wina leży po stronie elektryki - czujników.

 

 

Iiii... skoro wcześniej wszystko działało , to tak jak radzą poprzednicy , trza wysupłać parę złotych więcej na oryginał ( nawet z ASO ). Przejrzyj jeszcze temat założony przez Hawaii - tam też jest o termostacie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40205-jak-dodatkowo-odpowietrzy%C4%87-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-378359
Udostępnij na innych stronach

Wcześniejszy termostat był cały czas otwarty na duży obieg przez co temperatura była 88 stopni a czasem nawet mniej.

Z termostatem z ASO rozejrzę się bo to dobry pomysł.

Ale dalej nikt nie powiedział jak wypchnąć powietrze z nagrzewnicy.

Bulgotanie słychać w mniej najbardziej z rana po odpaleniu i większych obrotach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40205-jak-dodatkowo-odpowietrzy%C4%87-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-378509
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu miałem wymienianą nagrzewnicę w Corsiarce.

Było kilkukrotne odpowietrzanie czujnikiem mimo to prawie zawsze bulgotało podczas uruchamiania silnika.

Po jakimś miesiącu bulgotanie samo ustało.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40205-jak-dodatkowo-odpowietrzy%C4%87-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-378510
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności