Skocz do zawartości

filtr k&n czy to działa


Gość kosiorek123

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kosiorek123

WITAM mam zamiar kupić wkładkę k&n żeby nieco poprawić osiągi czy ktoś z was próbował tego jeśli tak jaki są tego plusy i minusy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągów raczej nie poprawisz, bardziej efekt psychologiczny :) Plus jest taki że filtr można używać i 5 lat pod warunkiem wytrzepania go i naolejkowania. Minusem jest cena :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM mam zamiar kupić wkładkę k&n żeby nieco poprawić osiągi czy ktoś z was próbował tego jeśli tak jaki są tego plusy i minusy

 

Hej,

 

Nie zawsze jest to celowe bo duza ilosc filtrow papierowych jest wystarczajaco dobra a zazwyczaj najwieksze spadki cisnienia (restrykcje) sa w doprowadzeniu powietrza to puszki filtra. Przy nich to filtr to pestka. O efektach trudno sie wypowiedziec bez uprzedniego zbadania spadkow cisnienia na filtrze ktory juz masz. metoda jest prosta i tania. Uzywasz manometru, ktory podlaczasz przed i za filtrem powietrza. Taki manometr mozesz sobie zrobic za mniej jak 5 zeta z butelki z woda, listewki i rurki plastikowej. Jest sporo artykulow po angielsku. Ta stronka jest moja ulubiona bo zawsze mierza przed i po modyfikacjach wiec nie ma niespodzianek i zawsze mozna poprzec faktami:

 

http://autospeed.com/cms/article.html?&A=0637 tu masz przyklad jak zrobic manometr

http://autospeed.com/cms/A_0646/article.html

http://autospeed.com/cms/A_1361/article.html

http://autospeed.com/cms/A_109217/article.html

http://autospeed.com/cms/A_109300/article.html

http://autospeed.com/cms/A_111111/article.html

http://autospeed.com/cms/A_110824/article.html

 

 

Jezeli masz jakies dalsze pytania to sluze pomoca z wasnego doswiadczenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kosiorek123

no mama pytania a nawet kilka jeśli bym zmienił układ dolotowy i do tego wkładka k&n czy to coś da a drugie pytanie jest takie mam astre 2.0 dtl to ta słabsza i zrobiłem w niej chip tuning podniosłem osiągi z 82 na 107 nie powiem bo widać sporą różnicę czy jeśli bym zamontował IC czy to coś by dało wole zapytać niż kase w błoto wyżucić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mama pytania a nawet kilka jeśli bym zmienił układ dolotowy i do tego wkładka k&n czy to coś da a drugie pytanie jest takie mam astre 2.0 dtl to ta słabsza i zrobiłem w niej chip tuning podniosłem osiągi z 82 na 107 nie powiem bo widać sporą różnicę czy jeśli bym zamontował IC czy to coś by dało wole zapytać niż kase w błoto wyżucić

 

Tak moze dac kilka konikow ale ogolnie chodzi oto by nie spadaly te konie podczas kilku startów spod swiateł.

 

Filtrem powietrza czy przerobka obudowy to raczej nie zwiekszy sie KM. Turbo tak czy siak bedzie pompowac tyle ile bedzie wymagac ECM a jeszcze do tego nie z powietrza sa konie wiec trzeba paliwa podlac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kosiorek123

poprostu morał jest tego taki chcesz więcej koni ale masz słabszy start ale na większych obrotach może minimalnie lepiej pociągnie ale nie musi być to w cale odczuwalne dla nas

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Wszystko co obniza opory przeplywu powietrza przed turbina, w turbnie i za turbina jest pozytywne. Daje to potencjal do zwiekszenia mocy choc samo z siebie tej mocy nie musi zwiekszac. Bedziesz mial wiecej, zimniejszego powietrza wiec mozesz dodac wiecej paliwa bez obawy o dymienie.

 

Jezeli turbina ma przed wlotem lekkie podcisnienie musi najpierw pokonac te podcisnienie a dopiero potem pompowac az do ustawionego maximum. Np:

W idealnym przypadku gdy cisnienie na wlocie jest atmosferyczne sprezarka pompuje od 1atm do 2 atm czyli stopien sprezania= 2 . Gdy sa restrykcje to pompuje powiedzmy od 0.9 atm do 2 atm czyli stopien sprezania okolo 2.2. Taka roznica toznaczne przesuniecie na mapie sprawnosci turbiny i oznacza wieksze nagrzewanie powietrza.

 

Jezeli spadna opory przed turbina to zmniejszy sie praca turbiny na wtloczenie powietrza do dolotu a to pociagnie za soba:

1)zimniejsze powietrze w dolocie (turbina pracuje z mniejszym obciazeniem w wiekszym zakresie obrotow wiec mniej ogrzewa w czasie sprezania)

2)szybsza reakcja turbiny (spool up time) poniewaz turbina rozkreca sie do nizszej predkosci, stad przy niezmienionej mocy maksymalnej silnik reaguje szybciej na zmianach biegow stad lepsze przyspieszenie bez roznicy w nastawach doladowania maksymalnego :)!

3)mniejsze opoznienie (turbo dziura) poniewaz czas na napelnienie ukladu spada, jak w punkcie 2 silnik ciagnie szybciej

 

W idealnym przypadku gdy cisnienie na wylocie ze sprezarki jest 2 atm i nie ma restrykcji to silnik widzi te 2atm . Gdy sa restrykcje to 2 atm za turbina sa pomniejszone o spadki cisnien i silnik widzi tylko zalozmy 1,8 atm. Zeby skompensowac ta strate turbina musi pompowac do wyzszego cisnienia. Taka roznica oznaczne przesuniecie na mapie sprawnosci turbiny w gorsze okoloce i oznacza wieksze nagrzewanie powietrza. Jezeli spadna opory w dolocie za turbina to zmniejszy sie praca turbiny na przetloczenie powietrza a to pociagnie za soba podobne korzysci jak w przypadku usprawnienia dolotu.

 

Sprawa sie ma tak ze jest o wiele taniej i latwiej polepszyc dolot przed sprezarka. Zmienic kilka rurek to mniejszy koszt niz inwestycje w lepszy IC i to bez negatywow jakie niesie wiekszy IC. Ok a jakie konkrety? Po zmierzeniu podcisnia w dolocie przed i po mozna ustalic ile teoretycznie mozna przesunac sie w region wyzszej sprawnosci turbosprezarki. To da ci teoretyczny spadek temperatury powietrza w dolocie.

 

Na podstawie badan (dane z ksiazki) zmniejszenie temperatury powietrza w dolocie to podstawa mocy i ekonomicznosci silnika diesla. Spadek temperatury o 10*C daje mozliwosc podniesienia mocy nawet o 3% bez zwiekszania cisnienia doladowania i daje wzrost nawet o 0.5% sprawnosci cieplnej. Mozna wiec sobie zaoszczedzic na paliwie i posmigac z wieksza moca :)

 

W mojej Astrze poprzez modyfikacje (bez zmian cisnienia doladowania) spadlo mi spalanie na trasie z 5.2 do 4.8, ale to nie tylko przez uklad dolotowy :)

 

Pozdra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kosiorek123

no ja dołanczam sie do ciebie przed chwilom kupiłem wkładkę k&n i zrobiłem juz jazde próbną i widac zmiany ale nie wielki ruszając ze świateł nie widze zadnej róznicy ale gdy autko przekroczy 1500 obrotów robi sie nieco żwawsze nie liczyłem na coś wielkiego ale jestem mile zaskoczony jeszcze mi tylko został do zamontowania IC mysle ze tez to cos da jak to zrobie to napewno dam odpowiedz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez filtra albo pończocha na nim to pewnie rakieta jest. Chlopie co Ty gadasz. Nigdy w to nie uwierzę. Robilismy tak w subarakach ze sie zakladalo na filtr pończoche i gasnica halonowa caly dolot psikalo tuz przed startem ale nie mow mi ze zmiana z filtra man czy knecht na K&N i moc odczuwasz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności