Skocz do zawartości

Koło od czujnika położenia wałka rozrządu.


Gość valdek0706

Rekomendowane odpowiedzi

Gość valdek0706

dziś zrobiłem podmiankę modułu cewki zapłonowej z Z12XEP, bo ma identyczny i dalej to samo - silnik szarpie, dławi i drga cała buda. jeśli tak dalej pójdzie, to poduszki silnika pójdą się rąbać szybciej niż przypuszczam... :/

zrobiłem małe zrzuty z ciepłego silnika w ruchu - patrz załączniki

może ktoś coś powiedzieć co tu widać?

 

zczytałem ponadto błędy i wciąż jest coś takiego:

 

P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction

(12) - Present

 

U2141 - Invalid Data from REC (Rear Electrical Centre)

(71) - Present

 

B3001 - Rear Right Door Switch Circuit Open or High Voltage

(05) - Present

 

ten czujnik wałka czasem się pojawia, czasem nie... ale często jednak jest obecny jako błąd - i teraz pytanie:

 

Jak sprawdzić czy kabel od tego czujnika nie jest walnięty. Może mechanik zmieniając łańcuch rozrządu coś gdzieś naderwał. Jakie powinny być napięcia na tym czujniku?

Dodam tylko, że owy czujnik wałka jest nowiuśkim boshem i nie ma opcji by dawał jakieś objawy padnięcia. Do tego kabel na trasie czujnik wałka i metr w głąb za silnik był sprawdzany i niczego nie znaleziono, żadnych przerw. :/

 

dodano

na innym forum opla dowiedziałem się wreszcie jak wykonać pomiary na wtyczce czujnika, oto ich wyniki:

 

styk nr. 1 i masa = 0V (powinno być ok. 5V)

styk nr. 2 i masa = 5V

styk nr. 1 i 3 = 5V

 

wie ktoś może jak to możliwe, że na stykach 1-3 jest 5V a na styku 1-masa jest 0V

jestem już na 99% pewien, że to jest przyczyna moich problemów!!! :)

zrzut danych z silnika przy 90st. C - 1..doc

zrzut danych z silnika przy 90st. C - 2..doc

zrzut danych z silnika przy 90st. C - 3..doc

Edytowane przez daro
zbędny cytat,scaliłem posty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prawie o to chodziło. W OP-COM jest funkcja nagrywania z dość szybkim próbkowaniem. Pomiar zapisuje się do pliku csv, który można pięknie zaimportować do excela.

Z załączonych plików widać ciekawą zależność w zapłonie. Jeśli możesz to nagraj wystarczy z 30 sek. pracy silnika będzie widać czy to się zmienia czy ma stałe wartości.

 

Opóźnienie spalania stukowego dla:

 

cylindra 1 wynosi 1 stopień

cylindra 2 wynosi 2 stopnie

cylindra 3 wynosi 3 stopnie

cylindra 4 wynosi 4 stopnie

 

Najlepiej gdyby wszędzie było 0. Jeszcze w dodatku tak równo traci stopień na każdym cylindrze. Może czujnik spalania stukowego został ruszony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość valdek0706

sprawdzałeś poduszki silnika?

 

poduszki silnika nie mają tu nic do rzeczy - po ingerencji niefachowego mechanika silnik zaczął gubić zapłony i od 2 miesięcy nie mogę dojść co jest, a moi angielscy mechanicy rozkładają ręce... to nie jest wina poduszek na 100%, ale za niedługo może być, bo od tych ciągłych nierównomiernych wibracji za jakiś czas któraś zapewne padnie... generalnie popieprzone to Z14XEP i mam już wielką ochotę sprzedać tego trupa... :/

Edytowane przez valdek0706

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość valdek0706

No prawie o to chodziło. W OP-COM jest funkcja nagrywania z dość szybkim próbkowaniem. Pomiar zapisuje się do pliku csv, który można pięknie zaimportować do excela.

Z załączonych plików widać ciekawą zależność w zapłonie. Jeśli możesz to nagraj wystarczy z 30 sek. pracy silnika będzie widać czy to się zmienia czy ma stałe wartości.

 

Opóźnienie spalania stukowego dla:

 

cylindra 1 wynosi 1 stopień

cylindra 2 wynosi 2 stopnie

cylindra 3 wynosi 3 stopnie

cylindra 4 wynosi 4 stopnie

 

Najlepiej gdyby wszędzie było 0. Jeszcze w dodatku tak równo traci stopień na każdym cylindrze. Może czujnik spalania stukowego został ruszony.

 

witam ponownie

dziś chciałem ci podesłać do obejrzenia 3 pliki .csv z odczytu mojego z14xep, ale serwer forum wysyła mi taki oto komunikat:

"Nie masz uprawnień do wysyłania tego typu plików"

wie ktoś może jak dodać pliki o takim rozszerzeniu?!

 

wrzuciłem te 3 pliki na jakiś serwer do przechowywania danych i odblokowałem folder z nimi - znajdziecie je tutaj:

http://chomikuj.pl/w...stra+III+Z14XEP

Edytowane przez valdek0706

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się rozbiłem o ten sam problem z zamieszczeniem pliku. Jutro postaram się gdzieś go zamieścić co by fachowcy pooglądali i może coś ciekawego doradzili. Widzę że kąt wyprzedzenia zapłonu jest na minusie i to sporym od -33 do -44 dla porównania w moim z16xep przy jałowych obrotach jest ok +6. Waha się również wartość Throttle Position PWM Servo Signal od 1 do 20 %.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość valdek0706

" Waha się również wartość Throttle Position PWM Servo Signal od 1 do 20 %"

 

nie wiem czy to ma jakiś związek, ale tak w połowie zgrywania dodałem gazu i obroty poszły na ponad 3000rpm i może to dlatego ta wartość tak zmalała procentowo?

 

a może mieć to jakiś związek z czynnością czyszczenia przepustnicy przez mojego pożal sie Boże mechanika??!!

może zalał ją całą jakimś syfem czyszczącym, nie dokonał adaptacji i teraz tak mi silnik szwankuje?

nie mam pojęcia czy to może być to, bo nie znam się aż na tyle na tym Z14XEP, ale moje podejrzenia idą w tym kierunku, bo owy mechanior zaiste grzebał przy przepustnicy i rzekomo ją nawet wyczyścił... :/

Edytowane przez valdek0706

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieściłem zaimportowany do excela pomiar http://chomikuj.pl/tofland/dokumenty/z14xep.xls (2 arkusze). Jak rozumiem przy zgrywaniu tego drugiego pliku dokręciłeś silnik do 3000rpm?? Jeśli tak to prawie na pewno masz przestawiony zapłon, coś przy składaniu rozrządu poszło nie tak. Wartość kąta wyprzedzenia zapłonu przy jałowych obrotach wynosi ok -30 -40 przy zwiększeniu obrotów wskakuje nawet na +4 stopni. Dla porównania w z16xep na jałowych to +6 stopni a przy wdepnięciu gazu dochodzi nawet do +30. U siebie raz czyściłem przepustnice i od góry była czyściutka, troszkę smoły było pod nią.

 

p.s.

Nie było tam jeszcze jednego bloku pomiarowego do zgrania ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość valdek0706

Zamieściłem zaimportowany do excela pomiar http://chomikuj.pl/t...enty/z14xep.xls (2 arkusze). Jak rozumiem przy zgrywaniu tego drugiego pliku dokręciłeś silnik do 3000rpm?? Jeśli tak to prawie na pewno masz przestawiony zapłon, coś przy składaniu rozrządu poszło nie tak. Wartość kąta wyprzedzenia zapłonu przy jałowych obrotach wynosi ok -30 -40 przy zwiększeniu obrotów wskakuje nawet na +4 stopni. Dla porównania w z16xep na jałowych to +6 stopni a przy wdepnięciu gazu dochodzi nawet do +30. U siebie raz czyściłem przepustnice i od góry była czyściutka, troszkę smoły było pod nią.

 

p.s.

Nie było tam jeszcze jednego bloku pomiarowego do zgrania ??

 

hej. zaiste był jeszcze jeden blok pomiarowy, ale że był o lekko innym rozszerzeniu - ".prn", to najwidoczniej go zignorowałem. dziś dodałem ten trzeci plik do ww. już folderu - patrz link powyżej. :)

nie wiem co jest nie tak z tym rozrządem, ale ten, który go złożył zarzekał się, że zrobił to na oryginalnych blokadach i w pełni dobrze, a żeby tego było mało to dałem innemu typowi 120GBP za sprawdzenie poprzednika - rozebrał, obejrzał, podumał i wydał osąd - rozrząd jest złożony OK, znaczniki na swoich miejscach i nie widać zadnych uchybień poprzednika... a mimo to auto wciąż kuleje... chyba czas na znalezienie dobrego elektryka samochodowego, a w UK to pozostaje mi chyba już tylko serwis Vauxhall'a i płacenie po 40GBP za godzinę ich pracy :(

 

 

a co ma do tego ciągle wyskakujący błąd P0340 - czujnika wałka rozrządu? czy to może powodować aż takie opóźnienia zapłonu?

Edytowane przez valdek0706

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wałka rozrządu może być i dobry a błąd wywala bo coś z samym rozrządem jest nie tak. Czy któryś z dwóch fachowców podłączył komputerek do pobadania chociażby zapłonu??. Znajomy serwisował się u znajomego Pana Kazia do czasu aż mu zrobił rozrząd w Fiacie Marea, też się P.Kaziu zarzekał ze wszystko jest poskładane idealnie. Znajomy oddał furmankę do innego magika i ten wiedział od razu co się stało i nie był to jego pierwszy przypadek. Nie wiedzieć czemu pseudo fachowcy mylą się, źle zakładają pasek o jeden ząbek i zawsze w ta samą stronę. Może u Ciebie jest podobny przypadek i bez dobrego fachowca się nie obędzie. Do ASO to bym się tak bardzo nie palił. Napisz co wchodziło w wymieniany komplecik, czy był takie części jak

- ŁAŃCUCH ROZRZĄDU

- NAPINACZ ŁAŃCUCHA OLEJOWY

- SZYNA NAPINAJĄCA

- SZYNY PROWADZĄCE (2 SZTUKI)

http://moto.allegro.pl/rozrzad-opel-1-0-12v-1-2-16v-1-4-twinport-i1663153779.html

post-1284-0-56713400-1310415996_thumb.jpg

Edytowane przez szwabg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności