Skocz do zawartości

Koło od czujnika położenia wałka rozrządu.


Gość valdek0706

Rekomendowane odpowiedzi

Gość valdek0706

wiele racji jest w tym co piszesz i bardzo prawdopodobne jest, że wina leży po stronie źle ustawionego rozrządu, tyle tylko, że ja tego potwierdzić nie mogę, bo się na tym nie znam i moja wiedza na temat przyczyn popieprzenia tego silnika opiera się wyłącznie na danych zebranych od tych dwóch mechaniorów oraz od ludzi z forów opla i astry

drugi z magików podobno zdjął dekiel i stwierdził "na oko" po znacznikach na kołach, że wszystko jest OK i żadnego kompa nie podpinał (120GBP) :/

pierwszy z magików miał sprzęt diagnostyczny za 3000GBP, który sam na własne oczy podziwiałem, ale z tego co zauważyłem, to nie za bardzo potrafił go obsługiwać,

ponadto wymienił mi pełen komplet rozrządu tj. napinacze, łańcuch, uszczelniacze dekla, wału itp. oraz pasek wielorowkowy z napinaczem na zewnątrz (350GBP).....

....po czym ocipiała mi sprężarka klimy i zaczęła piszczeć jak ruski tupolew :) - łożysko już się kończy

 

chyba czas jechać do Polski szukać dobrego mechaniora - na pewno wyjdzie taniej niż angielskie ASO :/

ewentualnie szukać DOBREGO angielskiego magika, o którego tu też bardzo ciężko :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie popuściłbym temu pierwszemu, niech podłącza ten sprzęt za 3000GBP może przy okazji się czegoś nauczy. Masz jeszcze zrzuty z OP-COM może się w tym zorientuje. W końcu kupiłeś usługę wymiany rozrządu a nie zepsucia rozrządu. Znaki na wałkach może i się zgadzają pozostaje jeszcze znak na wale i napinacze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość valdek0706

Nie popuściłbym temu pierwszemu, niech podłącza ten sprzęt za 3000GBP może przy okazji się czegoś nauczy. Masz jeszcze zrzuty z OP-COM może się w tym zorientuje. W końcu kupiłeś usługę wymiany rozrządu a nie zepsucia rozrządu. Znaki na wałkach może i się zgadzają pozostaje jeszcze znak na wale i napinacze.

 

 

Temu pierwszemu to ja już nawet wody zagotować bym nie pozwolił, bo spali czajnik. Raz się na nim sierotce przejechałem i więcej nie mam zamiaru sie z nim kontaktować - no chyba, że przez prawnika - o ile tylko zajdzie taka potrzeba :/

a teraz do rzeczy:

auto wróciło dziś po dobie u samochodowego elektryka i... chłopak orzekł - wsio ze strony elektrycznej jest OK - przedzwonił kabelki, sprawdził czujniki, ECU itp. swoim wyuzdanym sprzętem diagnostycznym i nic nie znalazł oprócz tego, co wykrył już wcześniej mój op-com - stary dobrze mi znany błąd P0340 czyli wracamy do punktu wyjścia :)

ponoć wina leży po stronie źle ustawionego koła wałka rozrządu, które daje impulsy dla czujnika wałka i da się to stosunkowo szybko ustawić przy pomocy jakiegoś sprzętu, który posiada jego znajomy. No cóż, nie pozostaje mi nic innego jak zignorować działania mojego drugiego magika i uderzyć do tego trzeciego. A nusz okaże się znawcą mojego zapyziałego Z14XEP. :)

 

A tak w ogóle to się dziś dowiedziałem, ze ludzie szukali problemu na forach opla i znaleźli mój powyższy temat jako świetny przykład identycznego problemu. (sic!) :)

Jak zobaczyłem adres linku i użytkownika, który założył ów temat, to mało nie padłem z wrażenia. Kolego "szwabg" Twoje rozkminki logów z mojego silnika są inspiracją dla wielu innych. Gratulacje i pozdrowienia z Liverpool. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że chociaż troszeczkę mogłem pomóc. Napisz co ciekawego wymyśli 3 majster ale coś czuje, że trafi w problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej kolego "valdek0706"

Odpisz wszystkim na forum i mi przy okazji :)

czy trzeci magik coś rozkminił a jeśli tak to podziel się z innymi przyczyną awarii.

Jestem ciekaw co wywoływało wszystkie te opisane przez Ciebie objawy.

 

Pozdrawiam wszystkich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość valdek0706

Hej kolego "valdek0706"

Odpisz wszystkim na forum i mi przy okazji :)

czy trzeci magik coś rozkminił a jeśli tak to podziel się z innymi przyczyną awarii.

Jestem ciekaw co wywoływało wszystkie te opisane przez Ciebie objawy.

 

Pozdrawiam wszystkich.

 

Witam ponownie.

 

Trzeci magik okazuje się być w miarę kumatym, dobrze rokującym mechanikiem, który nie zdziera kasy za same dobre chęci.

Trudno nam się jakoś zejść, bo najpierw mój urlop nam przeszkodził, a teraz on wybył na długi trip do PL, ale jest szansa, że dzięki niemu wreszcie dojdę do ładu z moim silnikiem.

Po zablokowaniu kół, wyregulowaniu koła czujnika poł. rozrządu przy użyciu oryginalnych blokad GM auto chodzi lepiej, nie szarpie już tak mocno przy ruszaniu z miejsca i dodawaniu gazu, ale.... wciąż wyskakuje błąd położenia wałka rozrządu i auto ma problemy z wyprzedzeniem zapłonu na obrotach poniżej 3 tyś. obr.. Elektryka sprawdzona przez dwóch gości, wał i wałki ustawione książkowo a silnik nadal cipieje. Teraz czas posprawdzać wszystkie czujniki. Może to któryś z nich.

 

...a żeby tego było mało, to od jakichś 2 tygodni borykam się z nowym, kolejnym problemem - ubywający płyn chłodniczy. Podejrzewałem wycieki do oleju i padniętą uszczelkę, bo niby na korku oleju zbiera się lekki osad, ale w zbiorniczku wyrównawczym nie ma krzty oleju... dziś się jednak okazało, że cieknie mi chłodnica. Coś pieprzło od strony rozrządu i piękna czerwona strużka powolutku skapuje sobie na ziemię. Fuck! :/

Wybaczcie, że napiszę to na forum Opla, w miejscu gdzie nie braknie miłośników tej marki, ale wg. mnie dzisiejszy Opel pod skrzydłami GM to plastikowy shit dla mas... :/

Edytowane przez valdek0706

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Astra kupiona przeze mnie pół roku temu od handlującego autami Szkota, który nabył ją jako p/x za inne auto od pewnego Węgra - pierwszego właściciela, została przez mnie tydzień temu sprzedana za 3700GBP mocno zainteresowanemu nią typowi z Mołdawii, który posiadając Bułgarski paszport legalnie pracuje pod Londynem!!! Ależ to auto będzie mieć historię, a w zasadzie już ją ma!!! :wesoly:

 

P.S. Żegnajcie Opelkowi forumowicze. Przesiadam się na czeskie padło - Skodę. ;p

Jeśli jednak ktoś miałby jakieś pytania dot. oplowskiego Z14XEP - proszę śmiało pytać. Poznałem tę jednostkę jak własną kieszeń. :]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności