Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika na biegu jałowym-Astra H 1.7CDTI110KM


Gość Jacek82

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jacek82

Witam,

 

Mam problem w swojej astrze z pracą na biegu jałowym. Otóż słychać nierówne lekkie szarpnięcia i delikatnie falują obroty. Dzieje się tak bez względu czy klima włączona czy nie. Poza tym nie widać żadnych złych objawów, podczas jazdy wszystko ok. Przyspiesza bardzo dobrze. Czy to może wina paliwa, ostatnio nalałem diesel super power na shell'u, a może coś z układem rozrządu?

Wygląda to dokładnie tak:

 

 

Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć

Mam ten sam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym i niestety nie mam pojęcia jaka morze być przyczyna.Same domysły. Jaki ma przebieb twój samochód, mój ma 165000 km. Po ostatiej rozmowie z mechanikiem dowiedziałem się że przyczyną morze być paliwo. Ja jeździłem ma statoilu i na shellu. Teraz leję orlen i silnik pracuje dużo lepiej. Poza tym spalanie bardzo przyzwoite, przyspieszenie ok. prędkość max 200km/h. Jak będę miał jakieś informacje to napiszę.

Silnik Z17DTR ma 125 kM a ne 110.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jacek82

Witam. Dzięki, że się odezwałeś. Ja chyba rozwiązałem ten problem. Jest dokładnie tak jak sugerujesz... to prawdopodobnie wina paliwa. Wczoraj zatankowałem do pełna na orlenie i problem zniknął. Ta nierówna praca występowała właśnie na paliwie z shella. Trochę to dziwne, bo rzekomo shell ma najlepsze paliwa na rynku. A może miał najlepsze paliwa na rynku?? Póki co jest ok i mam nadzieje, że tak zostanie. Jeżeli chodzi o moc silnika DTR to teoretycznie masz racje, ale u mnie silnik oznaczony jako DTR prawdopodobnie ma 110 KM. Tak wychodzi z VIN i z dokumentów.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to wina wtrysków , kilka dni temu byłem u mechanika i widziałem jak ratował wtryski auta które stało na Kanale .

 

1) Odkręcił filtr paliwa

2) wyjął filtr

3) odessał paliwo , strzykawką

4) wsadzili nowy filtr

5) zalali filtr płynem do czyszczenia wtrysków

nie wiem co to było , ale mechanik powiedział ze Liqui Moli spokojnie da rade ..

włączył silnik ...przygazowując silnik pochodził z 15 minut ...

znalazłem coś takiego na NEcie , koleś podłączył rurki bezpośrednio do pojemnika z płynem .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki, że się odezwałeś. Ja chyba rozwiązałem ten problem. Jest dokładnie tak jak sugerujesz... to prawdopodobnie wina paliwa. Wczoraj zatankowałem do pełna na orlenie i problem zniknął. Ta nierówna praca występowała właśnie na paliwie z shella. Trochę to dziwne, bo rzekomo shell ma najlepsze paliwa na rynku. A może miał najlepsze paliwa na rynku?? Póki co jest ok i mam nadzieje, że tak zostanie. Jeżeli chodzi o moc silnika DTR to teoretycznie masz racje, ale u mnie silnik oznaczony jako DTR prawdopodobnie ma 110 KM. Tak wychodzi z VIN i z dokumentów.

Pozdrawiam.

 

Cześć

Fajnie że masz problem rozwiązany. Jednak jakby coś jeszcze było nie tak ton napisz. W moim czasami obroty jeszcze falują. Jaki ma przebieg twój silnik?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jacek82

Cześć

Fajnie że masz problem rozwiązany. Jednak jakby coś jeszcze było nie tak ton napisz. W moim czasami obroty jeszcze falują. Jaki ma przebieg twój silnik?

 

Pozdrawiam

 

około 138 000

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Niestety nadal prześladuje mnie sprawa falowania obrotami na biegu jałowym. W minioną sobotę brat próbował mi wyjaśnić, że jest to wina przepływomierza. Zrobił to w ten sposób, że wypiął przewód z kostki od przepływki i zapalił silnik. Byłem bardzo zaskoczony, gdyż faktycznie silnik od razu zaczął pracować idealnie jak zegarek, jednak zdziwiła mnie jedna rzecz. Przy wypiętym przepływomierzu na biegu jałowym obroty wynosiły jakieś 870-890. Przy podpiętej przepływce obroty wynosiły jakieś 760-770, no i oczywiście falowały, silnik nie pracował stabilnie. Poza tym przy przyspieszaniu samochód potrafi czasami lekko przyszarpywać. Takie szarpanie, ale nieco mocniejsze miałem kiedyś w poprzednim aucie, było to audi 80 1.9 tdi i okazało się, że to była przepływka. Czy to wszystko to faktycznie wina przepływomierza??

Edytowane przez Jacek82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności