Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika na biegu jałowym-Astra H 1.7CDTI110KM


Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio walczyłem z astrą II silnik benzyna z nierównymi obrotami i szarpaniem,ostatecznie wyszło,że EGR

moze w tym kierunku kolego się zagłębiaj

 

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. Wiem już, że problemem nierównej pracy w mojej astrze jest zawór SCV przy pompie wysokiego ciśnienia. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zidentyfikowaniu jaki numer ma ten zawór w silniku z17dtr/dtj ? Pompa ma numer 294000-0501. Bardzo proszę o pomoc.

 

Witam. Wiem już, że problemem nierównej pracy w mojej astrze jest zawór SCV przy pompie wysokiego ciśnienia. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zidentyfikowaniu jaki numer ma ten zawór w silniku z17dtr/dtj ? Pompa ma numer 294000-0501. Bardzo proszę o pomoc.

 

Witam.

 

Rozmawialiśmy już na ten temat. Mam dokladnie ten sam silnik i ten sam problem co ty. Jutro prawdopodobnie będę się widział z moim mechanikiem, jak dowiem się czegoś więcej na temat tego zaworu to natychmiast dam ci znać. Jak doszedłeś do tego, że to ten zawór jest przyczyną falowania obrotów?

Numer pompy to 294000-0501 numer zaworu SCV 0160 05718. Są to numery z mojego silnik Z17DTR. W ASO kosztuje 792 zł.

Numer katalogowy DENSO tego zaworu 294009-0260

Edytowane przez Bolek

 

Witam !!!

Mam niestety "toczka w toczke" to samo i tę sama Asterke kilku mechaników nie wiedziało co z tym począć.Brak jakiegokolwiek sygnału z kompa,po dokładnych pomiarach na wysokim cisnieniu diagnoza padnięta pompa Wako wysokiego cisnienia i falujące cisnienie na listwie tak mi powiedział mechanik i twierdzi że to częsta usterka w tym modelu i niestety dość droga ok. 1,5 tyś odbieram "drynde" w piątek i myślę ze to już koniec przygód z nową ASTERKĄ

 

Witam,

 

Ja chłopaki na waszym miejscu sprawdziłbym jeszcze koło dwumasowe.

Sprawdza się je w następujący sposób. W czasie falowania należy wcisnąć sprzęgło, jeśli falowanie ustanie to w 90 % jest to wina koła dwumasowego.

 

Gość Mariusz_760301

Witam,

 

Ja chłopaki na waszym miejscu sprawdziłbym jeszcze koło dwumasowe.

Sprawdza się je w następujący sposób. W czasie falowania należy wcisnąć sprzęgło, jeśli falowanie ustanie to w 90 % jest to wina koła dwumasowego.

 

Tych % będzie znacznie mniej bo wciskając sprzęgło tak czy owak odciążasz silnik więc ten test może być kosztownie mylący.

 

Witam.

Myślę, że jest to wada tych silników. Nazwałbym ją wadą producencką.

Auto jest serwisowane tylko w ASO (Opel Szpot)

Serwis dał ostateczną odpowiedź "producent dopuszcza nierównomierną pracę silnika na wolnych obrotach"

W firmie jeździ takich Asterek kilkadziesiąt. Podobne zachowanie silnika u kumpli to norma.

zmiana paliwa nic nie zmienia. Wyłączenie klimatyzacji pomaga, lecz jak pisali przedmówcy wynika to z mniejszego obciążenia silnika.

Moc podczas jazdy w porządku.

Spalanie średnie 6,2 l/100 to też przyzwoity wynik.

Wiem, że to wkurzające, bo wiele osób stwierdziło, że silnik na wolnych obrotach pracuje tak jakby się miał za chwile rozlecieć lecz może rzeczywiście nie warto się tym przejmować?

 

Gość Miechulodz

Zakupiłem nowy przepływomierz, wymieniłem... i klapa. Szarpie nadal. Nic się nie zmieniło. Jestem podłamany :( bo nikt nie jest w stanie zdiagnozowac.

a pod kompa podpinałeś??

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności