Skocz do zawartości

Meriva 17 cdti zimny gaśnie i faluje


Gość ROMI

Rekomendowane odpowiedzi

Ja niedawno kupiłem za 420. Nie da się nic czyścić, zawory montowane do 2006r mają wadę konstrukcyjną

Ok mam jeszcze jedno pytanie czy ten czujnik może powodować takie objawy że jak silnik zimny do przy przyspieszaniu słychać głośne klekotanie/stukanie jak silnik jest ciepły to nie ma tego czy to właśnie spowodowane jest ciśnieniem paliwa?

 

 

Nie nie mozna nic z tym zrobić, chyba ze wywiercisz sobie w nim dziurki na wałku których brakuje, ten zawór jest wadliwie skonstruowany i pomaga tylko wymiana na nowy który jest pozbawiony wady.

dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

czy ten czujnik może powodować takie objawy że jak silnik zimny do przy przyspieszaniu słychać głośne klekotanie/stukanie jak silnik jest ciepły to nie ma tego
brzęczenie i stukania na zimnym to temat rzeka, ten typ tak ma raczej, zawór temu winien nie jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od której strony zabrać się za wymianę tego zaworu? niby obejrzałem ten filmik ale jakoś chyba ciężko będzie bez kanału? jak najlepiej i w miarę sprawnie to zrobić samemu żeby ograniczyć koszty wymiany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał albo podnośnik raczej nieodzowny. Górna śruba zaworu daje się od góry bez problemu odkręcić, dolna niekoniecznie. Dodatkowo przed samą dolną śrubą przechodzi jakiś przewód paliwowy, który trzeba poluzować aby wyjąć śrubę (klucz do przewodów hamulcowych 15 albo 17, niepamiętam). Sam zawór wymieniałem od góry. Dla wygody zrobiłem sobie dodatkowo klucz imbusowy o długości 7 czy 8 mm bo inaczej nie mogłem poluzować śrub. (Kulka wypadała ze śruby a litą stroną nie dało się włożyć)

Powodzenia ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem dzisiaj zawór i auto jak ręką odjął, nie faluje już na zimnym, śrubę z tą rurką wykręciłem od spodu auta, odkręciłem koło i podniosłem na lewarku podłożyłem klocki drewniane i po kłopocie. Zawór zakupiłem na allegro za 395zł :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze przymrozki i problem powrócił. Przypomnę, że jestem już po wymianie SCV. Ma ktoś jakieś pomysły jeszcze

uszczelkę założyłeś i odpowiednią stroną założyłeś zawór?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

między pompą a zaworem powinna być uszczelka taka mała być może, że nie założyli sprawdź także założenie samego zawory przewód z kostką powinien być bardziej od dołu być może że źle założyli bo odwrotnie także pasuje i wtedy przewód będzie od góry

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie chcę zapeszać, ale od wymiany obudowy filtra paliwa (nowa z ASO) problem ustąpił ... Czyli jednoznacznie można stwierdzić, że niepotrzebnie wymieniałem zawór SCV i inne badziewia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności