Skocz do zawartości

Meriva 17 cdti zimny gaśnie i faluje


Gość ROMI

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A zatem wymieniono mi ten zawór. Trwało to 40min. Zapłaciłam 140zł plus 485zł sama część na Allegro. Od razu po wyjeździe od mechanika zmiana pracy silnika o 180st. Płynny, bez żadnego falowania i gaśnięcia. Dziś rano przy temperaturze -8st. zapalił od ręki, pracował równo i w drodze sprawował się idealnie. Więc chyba nie jest tak źle i obędzie się bez gwałtownej sprzedaży auta, jak sugerował poprzedni mechanik.

Dziękuję za pomoc!

to dobrze że pomogło :) musiała byś teraz tamtemu mechanikowi co powiedział, że masz sprzedać auto powiedzieć, że nie jest mechanikiem tylko powinien występować w programie USTERKA hehe trochę dużo jak zapłaciłaś 140zł za wymianę ale lepiej te 140zł niż sprzedaż auta :) ważne że auto chodzi jak należy pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam szanownych forumowiczów.

 

Zalogowałem się po to żeby podziękować i być może pomóc potomnym :-).

 

Rok 2015, styczeń, objawy powszechne (falowanie na zimnie prowadzące do zgaśnięcia silnika. Utrzymanie obrotów większym gazem pozwalało utrzymać włączony silnik. Po przejechaniu kawałka i zagrzaniu silnika problem ustępował.).

 

Zawór kupiłem na Allegro za 385+przesyłka. W ciemno, na podstawie tego wątka i podobnych dla Mazdy. zawór SCV, nr 294009-0120 (Denso), seria 066.

Stary wadliwy zawór (seria 006) przy wymianie był czarny od paliwa. Po wymianie objawy ustąpiły jak ręką odjął! Zaważyłem tak jak ktoś też pisał, że po wymianie coś tam brzęczy (a'la cewka) po przekręceniu zapłonu i ciut głośniej silnik pracuje.

 

Dodatkowo:

1) wydaje mi się, że łatwiej biefgi zmieniać (wcześniej nieco szarpało);

2) istotnie ustąpił smród spalin - paliwo jest lepiej przepalane(?), który to problem był w tym samochodzie od zakupu.

 

W każdym razie dziękuję wszytkim za pomoc, która pozwoliła zdiagnozować problem i skutecznie go wyeliminować!

Edytowane przez MewaOwner

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość anekdzbanek

Witam, przejrzałam ten filmik z tego wątku i zastanawiam się czy ten zawór w corsie i merivie umiejscowiony jest tak samo? I drugie moje pytanie w wątku widziałam, że piszecie nie dokręcać za mocno i za słabo więc czy można to zepsuć? Gdzie znaleźć ten zawór i mieć pewność że będzie pasować Opel meriva 1,7 CDTI 2004r. i czy można sprawdzić ten numer bez odkręcania. Bardzo proszę o odzew

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno będzie pasował zawór o nr podanym wczesniej w tym wątku, nie ma innego.

Co do dokręcania to samego zaworu zepsuć raczej niesposób lecz można przekręcić śrubę. Ale to już by trzeba być artystą... ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawie pewno tak. Trudno oczekiwać, żeby ten sam silnik w innym aucie na tej samej platformie był inaczej zbudowany. Jedynie dostęp w Merivie raczej nie jest możliwy od góry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dołączam do tematu :)

U mnie były podobne objawy zimny silnik i falowanie obrotów ( trwało to około roku) ale silnik nie gasł.Po rozgrzaniu silnik pracował normalnie. Ostatnio jednak zaczął gasnąć po jakimś czasie na biegu jałowym, i w trakcie zmiany biegów. Żaden błąd na komputerze się nie wyświetlał. A dodam że mam silnik Z17DTR (astra H) który podobno już był bez wadliwego kontrolera ciśnienia paliwa.

 

Po wizycie w moim warsztacie okazało się że faktycznie kontroler ciśnienia paliwa się zepsuł. Mechanik mówił że montowali wcześniej 2 inne czujniki i silnik przestawał gasnąć ale pojawiały się inne objawy typu nieregularna praca silnika i a przy kolejnym czujniku jeszcze coś innego. Podobno zamówił 3 czujnik i dopiero ten 3 działa prawidłowo,do tego mówił jeszcze że trzeba było przeczyścić czujnik MAP( czy jakoś tak). Po tych zabiegach faktycznie samochód pracuje idealnie :) Dodam jeszcze że tydzień wcześniej miałem czyszczony zawór EGR bo był tak zapchany ze podobno się nie domykał.

 

Całość kosztów to 600zl.

400 zł za ten kontroler ciśnienia

200 zł robocizna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Meriva 1.7 CDTI

Moja Meriva 2004 1,7 CDTI miała dokładnie te same objawy. Jak tylko zrobiło się zimniej, odpalała za 5,6 razem a obroty falowały. Trzeba było odczekać ok 10 min. i dopiero jechać. Obecnie wymieniłam zawór SCV i problemy zniknęły.

Zaworek Denso SCV na allegro z dostawą 405 zł. , wymiana w Servisie Opla w Krakowie 199 zł.

 

Bardzo wszystkim dziekuje za podpowiedzi, gdyby nie Wy na pewno kazaliby wymienić pompę paliwa.

Edytowane przez Meriva 1.7 CDTI

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności