Skocz do zawartości

Meriva 17 cdti zimny gaśnie i faluje


Gość ROMI

Rekomendowane odpowiedzi

a czy warsztat, który Ci zapładał "nowe wtryskiwacze" zrobił wszystko co powinien .. tzn. wprowadził do ECMu QR Codes z "nowych" wtryskiwaczy .. zrobił naukę tzw. małych dawek ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Rudy Rydz

grzes08, dnia 21 Cze 2013 - 14:39, napisał:

 

a czy warsztat, który Ci zapładał "nowe wtryskiwacze" zrobił wszystko co powinien .. tzn. wprowadził do ECMu QR Codes z "nowych" wtryskiwaczy .. zrobił naukę tzw. małych dawek ??

Gdy ich pytałam, czy zalogowali nowe wtryskiwacze do komputera, powiedzieli, że tak. Ale nie wiem, czy to znaczy to samo, co "wprowadził do ECMu QR Codes z "nowych" wtryskiwaczy .. zrobił naukę tzw. małych dawek". Nie bardzo się na tym znam.

Edytowane przez Rudy Rydz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wprowadzenie QR Codów to powiedzmy, że zalogowanie wtryskiwaczy w ECU ... natomiast nauka małych dawek .. to zupełnie coś innego, to nauczenie ECMu własnie podawania małych dawek paliwa przy poszczególnych cisnieniach paliwa w railu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rudy Rydz

wprowadzenie QR Codów to powiedzmy, że zalogowanie wtryskiwaczy w ECU ... natomiast nauka małych dawek .. to zupełnie coś innego, to nauczenie ECMu własnie podawania małych dawek paliwa przy poszczególnych cisnieniach paliwa w railu

 

Zapytam warsztat i dam znać.

Dziękuję za podpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rudy Rydz

 

Zapytam warsztat i dam znać.

Dziękuję za podpowiedź.

Generalnie nie dam znać, gdyż wczoraj zabrałam samochód z warsztatu i przewiozłam do innego. Podejście poprzedniego warszatu, totalny brak profesjonalizmu, kłamstwa, że coś sprawdzili, podczas gdy tego nie zrobili, zawyżanie cen i przetrzymywanie samochodu mimo moich telefonów, że samochód chcę zabrać jak najszybciej i proszę o złożenie auta w stanie takim, w jakim jest, skłoniły mnie do podjęcia takiej, a nie innej decyzji. Jak będę miała diagnozę z nowego warsztatu, dam znać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Dariuuss

Rok temu w merivie 1,7 cdti 2004 miałem problem, ciężko a;bo wogóle nie palił na ciepłym silniku, nie reagował na pedał gazu, niskie obroty, dopiero po chwili normowały się. Przez rok nic się nie pojawiło, aż do teraz. Ta sama sytuacja, mechanik zdiagnozował na kompie nieodpowiednie ciśnienie na listwie, powiedział że nic z tym nie zrobi bo jeśli za niskie to co innego, jeśli za wysokie to tez co innego. Inny mechanik wziął się za to. Odłączyliśmy czujnik rozrządu, wpieliśmy i ok, pali, ale tylko na chwilę. Więc to nie to. Okazało się że problemem jest zawór denso. Silnik pali b.ładnie, nie gaśnie. Minął tydzień, i bardzo się zdziwiłem bo po przejechaniu 6km i odstawieniu na 20 min ciężko kręcił, ledwo odpalil, niskie falujące obroty. W drodze auto mi zgasło, odpaliłem ale b.ciężko. W czasie jazdy ledwo jechal pod górkę, nie miał siły..

Nie wiem co mam robić. Bo wymieniłem zawór denso, było już fajnie, ale jak widzicie problem powrócił. Proszę o wskazówki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

nie wiem co znaczy nieodpowiednie cisnienie w railu .. ?? jest za niskie, za wysokie, czy faluje??

jezeli żaden bład się nie pojawił .. to powodem będzie zawór Denso lub jakaś nieszczelnośc w układzie paliwowym na dolocie, oczywiscie nalezy sprawdzić stan filtra paliwa - może potrzeba go juz wymienić.

że auto nie miało mocy .. przyczyny mogą byc różne .. brak doładowania, otwarty (czytaj zablokowany) zawór EGRu, uszkodzony MAF, czasami niski poziom paliwa w baku równiez powoduje problemy z zaciągnięciem paliwa do pompy (ten silnik nie ma pompy elektryczne tylko pompę ssącą zębatkową)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dariuuss

nie wiem co znaczy nieodpowiednie cisnienie w railu .. ?? jest za niskie, za wysokie, czy faluje??

jezeli żaden bład się nie pojawił .. to powodem będzie zawór Denso lub jakaś nieszczelnośc w układzie paliwowym na dolocie, oczywiscie nalezy sprawdzić stan filtra paliwa - może potrzeba go juz wymienić.

że auto nie miało mocy .. przyczyny mogą byc różne .. brak doładowania, otwarty (czytaj zablokowany) zawór EGRu, uszkodzony MAF, czasami niski poziom paliwa w baku równiez powoduje problemy z zaciągnięciem paliwa do pompy (ten silnik nie ma pompy elektryczne tylko pompę ssącą zębatkową)

W dniu usterki (odpaiłem na cieplym ledwo co, niskie obroty, brak reakcji na pedał gazu - po pewnym czasie się unormowały) pojawił się błąd na kompie, z tym że nie pamiętam już jaki, natomiast opis był: nieodpowiednie ciśnienie w szynie paliwowej. Biorąc pod uwagę tą usterkę to raczej chodzi o niskie ciśnienie, bo nie trzyma obrotów, są one na niskim poziomie i falują, ciężko pali. Tak jest najczęściej przy rozgrzanym silniku. Mechanik wymienił zawór denso, bo na starym jak robiliśmy przegazówkę to obroty leciały do zera, nie trzymał. Po wymianie ok, ale na tydz. Mie wiem o co chodzi. Te same objwy mieli i inni na forum (b. podobne) i myślałem że to będzie zawór, a tu niestety. Po tygodniu zawór by nie padł. Choć już dzień po wymianie obroty lekko spadały. Może coś nie tak zrobił przy jego wymianie, brak poprzednich nastaw, kalibracji, jeśli jest to wogóle potrzebne.. . na pewno filtr paliwa wymienię. Ale jeśli byłby zapchany to nie tak że chodzi mi ładnie przez tydz po wymianie zaworu a po tygodniu lipa...Dzięki za każdą pomoc jeśli ktoś miał coś podobnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd P0093 brzmi preassure limited activated .. to znaczy, że ciśnienie na szynie jest za wysokie i rozładowuje Ci ciśnienie z common raila przez zawór przelewowy w przewód przelewowy .. sprawdź czy masz dobrze dopiętą wtyczkę na zaworze SCV .. to cos mi się zdaje, że na zawór nie jest podawane w ogóle żadne napiecie, stąd ta wartość - jeżeli zawór nie ma napiecia to podaje max ciśnienie na szynę;

sprawdź jeżeli masz czym cisnienie na szynie w trakcie rozruchu silnika .. na wolnych obrotach powinno być 24 MPa;

zawór może się uszkodzic nawet po chwili pracy .. jezeli masz opiłki, zanieczyszczenia w paliwie i w układzie to zawór uszkodzi sie momentalnie .. zablokuje w jednej pozycjialbo bedzie działał w wąskim zakresie działania.

Edytowane przez grzes08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności