Skocz do zawartości

Meriva 17 cdti zimny gaśnie i faluje


Gość ROMI

Rekomendowane odpowiedzi

to niedaleko ode mnie .. niestety na razie jestem na L4 i nie za bardzo mam sprzęt aby Ci pomóc .. nie wiem ile to jeszcze potrwa (bo to już trwa 1,5 miesiąca), ale jeśli sobie nie poradzisz to dam Ci namiary na kogoś kto sprawdzi Ci to dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po wymianie tego zaworu silnik chodzi poprawnie, obroty nie falują, działa tak jak powinien. Lecz podczas montażu pomiędzy zaworem a pompą przychodzi uszczelka, nie można było jej włożyć tak aby została w swoim miejscu, podobno wypadała, więc znajomy przymocował ją na chwilę na jakiś "lekki smar" i przykręcił zawór. Po trzech "kręceniach kluczykiem" smaochód odpalił. Czy ten smar może zaszkodzić zaworowi lub pompie ?

szczerze mówiąc to nie wiem .. ale nie wpadajmy w jakąś paranoję .. spokojnie, jezeli tego smaru nie nawalił zbyt wiele to jestem pewien, że nic jej nie będzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cinek_14

Witam, mam podobny problem jak przedmówcy, ale pogrzebałem na innych stronach i tam był opisany taki problem. Problem leżał po stronie sterownika pompy wtryskowej, a sprawdzenie polegało na podgrzaniu samego sterownika. Zrobiłem taki test, na zewnątrz było -6 stopnia, wziąłem suszarkę do włosów i przez około 5 min rozgrzewałem sam sterownik, po tym czasie wyłączyłem suszarkę i zapaliłem go bez użycia gazu. Samochód bardzo ładnie zapalił i pracował równo bez żadnych problemów przy takiej temperaturze i tak było cały czas. Najprawdopodobniej pisali tam, że mogą to być zimne luty na sterowniku pompy. Spotkał sie ktoś z czymś takim?



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem jak przedmówcy, ale pogrzebałem na innych stronach i tam był opisany taki problem. Problem leżał po stronie sterownika pompy wtryskowej, a sprawdzenie polegało na podgrzaniu samego sterownika. Zrobiłem taki test, na zewnątrz było -6 stopnia, wziąłem suszarkę do włosów i przez około 5 min rozgrzewałem sam sterownik, po tym czasie wyłączyłem suszarkę i zapaliłem go bez użycia gazu. Samochód bardzo ładnie zapalił i pracował równo bez żadnych problemów przy takiej temperaturze i tak było cały czas. Najprawdopodobniej pisali tam, że mogą to być zimne luty na sterowniku pompy. Spotkał sie ktoś z czymś takim?

 

 

 

z tego co widzę w Twoim opisie .. to masz silnik 17 DTH 100KM .. i ty nie masz sterownika pompy wtryskowej !! to nie ten silnik. Wcześniejsze silniki to miały .. chyba, że ty masz jednostkę 75KM .. ale wtedy nie masz CDTI tylko DTI

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cinek_14

Silnik mam taki jak w opise. No to, czemu tak sie dzieje, że po podgrzaniu tej pompy od góry to wszystko ładnie chodzi a jak tego sie nie zrobi to na zimnym silniku jak by go na gazie nie potrzymał to gaśnie?

Edytowane przez cinek_14

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik mam taki jak w opise. No to, czemu tak sie dzieje, że po podgrzaniu tej pompy od góry to wszystko ładnie chodzi a jak tego sie nie zrobi to na zimnym silniku jak by go na gazie nie potrzymał to gaśnie?

bo podgrzewasz prawdopodobnie zaworek .. być może coś się rozszerza, rozrzedza i zaworek puszcza, spotykałem się z takimi rzeczami, gdy silni był jeżdżony na biopaliwach .. temperatura ujemna niestety temu nie sprzyja.

Proponowałbym wyjąć zaworek i spróbować zrobić mieszaninę środka do czyszczenia wtrysków i ropy .. wypłukać w tym roztworze zaworek .. może puści, jesli to sprawa estrów.

Jeżeli nie pomoże .. to spróbować wymienić zaworek .. pamiętaj jeszcze, że po wymianie należy zrobić naukę pompy jak i naukę małych dawek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ciepło to coś w tym jest, bo auto jak mi stało na ogrzewanej hali to nie było żadnego problemu, założę się, jakby teraz był środek lata to problem też by nie wystąpił ... Niech mi ktoś jeszcze napiszę, że to wina tego sterownika, a nie samego zaworu i chyba popełnię samobójstwo, bo przyjemność wymiany tego ciulstwa kosztowała mnie przeszło 6 stów.

 

Jeśli chodzi o paliwo, od roku odkąd mam to auto tankuję tylko vpower, a ostatnio dieselgold na statoilu ...

Edytowane przez Zieger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności