Skocz do zawartości

Meriva 17 cdti zimny gaśnie i faluje


Gość ROMI

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Znalazłem takie zaworki , nadadzą się do naszych 1.7 cdti? cena jest kusząca

nie nie pasuje, to sdą kompletnie inne zaworki... nie warto szukac na siłę oszczędności, bo te własciwe od zawsze są dośc drogie...

 

dolano trochę PB98

Nie powinno lać się benzyny do commor raila bo benzyna bardzo wysusza i może uszkodzic pompe i wtryski w pare chwil....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

jestem po wymianie tego zaworu i niestety znowu kłopot. Wcześniej miałem objawy, że przy zimnym silniku falowały obroty i gasł. Teraz po wymianie (był ciepły silnik bo musiałem dojechaćdo mechanika) odpalił ale zaczał falować cały czas. Mechanik powiedział,że układ się może zapowietrzył i trzeba chwile pojeździć żeby się odpowietrzył i powinno być dobrze. Przejechałem jakieś 10 km i w sumie coś pomogło ale pod blokiem jak go zostawiłem na 1 minutę na wolnych obrotach to na poczatku niby wszystko fajnie i po minucie znowu falowanie (przy starym zaworze nigdy mi nie falował na ciepłym). Poradzcie czy może zawór jakiś wadliwy czy może faktycznie się to po jakimś czasie odpowietrzy? Czy może trzeba odpowietrzyć układ bo sam się nie odpowietrzy? Dziękuję za porady bo 500 zł mam nadzieję, że nie na marne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem do auta bo mnie ciekawiło jak na zimnym i niestety tragedia. Ani 10 sekund nie ma dobrych obrotow i zaraz gaśnie. Chciałem zobczyć czy gość wszystko dobrze założył i nie wiem ale wydaje mi się, że wyjście na kable było z drugiej strony. Tak jakby założył go na odwrót ale nie wiem czy to ma jakiś wpływ. Później wziąłem sciągnąłem z niego te przewody i chciałem sprawdzić czy odpali. Ku mojemu zdziwieniu auto trzymało obroty cały czas tylko silnik jakby głośniej chodził. Teraz już nie wiem co o tym myśleć,czy może wadliwy zawór scv kupiłem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

chciałem się podzielić uwagami, gdyż auto już jest w 100% sprawne. Dziś się wkurzyłem i poszedłem do auta uzbrojony w klucze imbus i w nadzieję. Odkręciłem zawór i patrze oczom nie wierzę, wspaniały mechanik (50 zł za wymianę tego czujnika, polecam zrobić to samemu, czas wymiany 30 minut, a raczej nie ma co zepsuć) nie założył oringu. Wkurzyłem się bo nie po to mu dałem pudełko z zaworem, dwie śrubki i uszczelka, żeby wymienił mi zawór, jedną śrubkę i bez uszczelki (stara chyba gdzieś mu wypadła). Więcej tam nie jadę, ale mam ochotę powiedzieć mu co o nim myślę. Reasumując: po wymianie zaworu na nowy silnik dławi się i po zapaleniu gaśnie jeszcze gorzej jak ze starym zaworem, to prawdopodobnie coś jest nie tak z uszczelką. Szczęśliwy z działajacego zaworu, pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując: po wymianie zaworu na nowy silnik dławi się i po zapaleniu gaśnie jeszcze gorzej jak ze starym zaworem, to prawdopodobnie coś jest nie tak z uszczelką.

albo przez brak oringu albo pompa już ma dośc i wtedy sama wymiana scv niewiele pomoże...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Abram_2006

witam

 

Jestem nowym posiadaczem Opla merivy 2004 /06 17 CDTI

Problem polega na tym ze jak odpalam na zimnym silniku od razu gaśnie gdy przytrzymam go na obrotach około 4 minut problem ustępuje i silnik równo chodzi

 

Co może być przyczyna ?

Czy to może być zawór Denso SCV ? jak tak to jak spr jaki do mojego silnika pasuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyna ?

Czy to może być zawór Denso SCV ? jak tak to jak spr jaki do mojego silnika pasuje

tak przyczyna to scv, a pasuje tylko jeden typ...

 

denso nr: 294009-0120

 

czyli np: http://allegro.pl/zawor-pompy-scv-denso-2940090120-mazda-opel-nissan-i2429941246.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Abram_2006

tak przyczyna to scv, a pasuje tylko jeden typ...

 

denso nr: 294009-0120

 

czyli np: http://allegro.pl/zawor-pompy-scv-denso-2940090120-mazda-opel-nissan-i2429941246.html

 

 

jeszcze jedno pytanie czy jak mam takie objawy można nim jechać Obecnie jestem w Niemczech

 

czyli ten scv na 100% będzie pasował

kolega mi powiedział że ja mam silnik 17dth to ten zawór co podałeś linka pasuje ?

Dodatkowo na desce rozdzielczej pokazuje mi się błąd samochód z kluczem ale po rozgrzaniu silnika znika i silnik równo pracuje

Edytowane przez Abram_2006

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czyli ten scv na 100% będzie pasował

kolega mi powiedział że ja mam silnik 17dth to ten zawór co podałeś linka pasuje ?

masz silnik Z17DTH, tak tylko ten zawór pasuje po co inaczej bym go podawał??

 

Dodatkowo na desce rozdzielczej pokazuje mi się błąd samochód z kluczem ale po rozgrzaniu silnika znika i silnik równo pracuje

niestety nie mam dziś swojej kryształowej kuli, jak się pokazuje czek to na początek trzeba podłaczyc auto do komputera i bedzie wiadomo co jest...!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności