Skocz do zawartości

Meriva 17 cdti zimny gaśnie i faluje


Gość ROMI

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich użytkowników Opla Merivy 1.7 CDTI. Od kilku dni szukam przyczyny falowania na obrotach i gaśnięcia mojego silnika ale z Waszych wpisów wydaje mi się że znalazłem usterkę nieszczęsny zawór!!!! I właśnie mam tylko pytanko czy może ktoś zna dobrego mechanika który zna temat wymiany takiego zaworu a nie ceni się za wiele. Czytałem że można zrobić to we własnym zakresie ale ja mam dwie lewe ręce do takich rzeczy. Mieszkam we Włocławku. A i jeszcze jednym chciałbym się z Wami podzielić kupując te auto myślałem że jest nie zawodne ale niestety bardzo się zawiodłem to już trzecia usterka w przeciągu roku czasu, albo miałem dużego pecha kupując ten model. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie ma aut niezawodnych, zawsze może się coś zepsuć...

 

A co do wymiany zaworu to koszt nie jest wielki w aso płaciłem coś 150zł, to normalny mechanik weźmie połowę pewnie, a gdzie to nie wiem ale jedź choćby do bosch service...

 

A co do zaworu to usterka która spotka każdego użytkownika tego auta prędzej czy później...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marmi - nie wywołuj wilka z lasu. Ja mam problem, ze nawet na ciepłym silniku trzyma mi na biegu jałowym ok. 900-950 obr/min. Błędów brak. Mają mi jutro w ASO trochę obniżyć TECHem - podobno się da. Napiszę co i jak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bania silnik Z17DTH do połowy roku chyba 05 ma stary typ scv i padnie w końcu nie ma na to żadnej rady...

 

Silnik Z17DTR jest od tego problemu wolny...

 

A co do obrotów oczywiście istnieje możliwość ich zmiany kompem, do góry i na dół..

Edytowane przez marmi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem, ze napiszę, a więc - generalnie mam skopane gdzieś połączenie czujnika temperatury zewnętrznej. Dziś w ASO podłączyłem techa i tester opisywał "zalecane obroty 900/min" i tyle było, z tym że TID wyświetlał -- stopni C. Poruszałem kostką czujnika i na wyświetlaczu pokazało się najpierw - 18 stopni, a tech na to ze zalecane obroty jałowe to 950 obr/min. Jak czujnik pokazał że niby jest -38,5 stopnia to tech zalecił obroty 1000/min. Serwisant mi powiedział - zrób coś z czujnikiem i przyjedź jeszcze raz to ustawimy na 800.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popsikaj kostkę sprejem elektrycznym, jak nic nie da sprawdź kable przy niej, na końcu wymiana czujnika...

 

Komputer zaleca obroty zgodnie z temperatrurą powietrza z czujnika, ale nie można ustawić sztywno na 800obr w kazdym zakresie temperatury, bo nie będzie silnik pracował ok...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popsikaj kostkę sprejem elektrycznym, jak nic nie da sprawdź kable przy niej, na końcu wymiana czujnika...

 

Komputer zaleca obroty zgodnie z temperatrurą powietrza z czujnika, ale nie można ustawić sztywno na 800obr w kazdym zakresie temperatury, bo nie będzie silnik pracował ok...

Marmi .. nie masz racji .. :( .. można ja ustawić, ale to nie jest żadna naprawa ..

tak jak powiedziałeś w zależności od temperatury silnika, temperatury zewnętrznej i jeszcze kilku innych parametrów ECM (ECU) ustawia odpowiednie wolne obroty silnika. W zależności od modelów głownie 850 obr/min ale zdarza się i 800 obr/min.

 

Z tego co opisuje Bania chodzi o czujnik temperatury zewnętrznej .. i normalnym jest, że temperatura niższa, obroty wchodzą na wyższe.

 

Co do obrotów i falowania .. w większości rzeczywiście jest to problem zaworów SCV .. ale zawór ten jest niestety zazwyczaj problemem dla tych, którzy nie dbają o samochód, również mechaników, którzy nieprawidłowo ich serwisują. Wymiana filtra paliwa nie polega na wyciągnięciu wkładu i włożeniu nowego. Należy odłączyć przewody, umyć wnętrze filtra, włożyć wkład i zalać filtr czystym paliwem. Oczywiście jakość paliwa na których się tankuje ma też znaczenie.

 

Ponadto nie zawsze falowanie obrotów jest problemem zaworu. Czasami są to ustawienia w ECM (ECU). Są również dwa parametry, które czasami ulegną zmianie i wystarczy ponowne ustawienie i silnik zaczyna pracować poprawnie: tzw. pump learning (min. vartośc dla pompy paliwa) oraz small quantity injection learning (nauka małych dawek).

 

A przysłowie jak dbasz tak potem masz .. jest prawdziwe :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marmi .. nie masz racji .. :-( .. można ja ustawić, ale to nie jest żadna naprawa ..

Złapałeś mnie na literówce miało być nie wolno, wiem że można ustawić obroty sztywno, bo sam tak zrobiłem kiedyś i śkończyło się nieprawidłową pracą silnika...

 

 

Co do obrotów i falowania .. w większości rzeczywiście jest to problem zaworów SCV .. ale zawór ten jest niestety zazwyczaj problemem dla tych, którzy nie dbają o samochód, również mechaników, którzy nieprawidłowo ich serwisują.

Niestety tu nie masz racji, wymiana filtra nawet co 10tyś i nawet porządne serwisowanie auta nic tu nie da, zawór scv starego typu jest źle skonstruowany, chodzi o brak dziurek przepuszczających paliwo na ruchomym wałku i choćbyś nie wiem co robił i tak po pewnym czasie zacznie się zacierać..

 

Jak źle pójdzie to zanim zacznie dawać objawy w postaci latających obrotów na zimno i gaśnięcią silnika, to zacznie produkować opiłki...

 

Po drugie pamiętaj że paliwo z baku idzie najpierw do pompy cr potem do filtra i do wtrysków, więc wymiana filtra włącznie z myciem zasobnika nie ma tu nic do rzeczy...

Edytowane przez marmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności