Gość ROMI Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Temat dotyczy falowania i gaśnięcia na wolnych obrotach przy zimnym silniku. Jestem posiadaczem Opla Meriva 2004r. Przebieg 150 000 z silnikiem disla 1,7 cdti, kod silnika Z17DTH. z układem zasilania Denzo. Mam go od października ubiegłego roku. Problem zaczął się z nadchodzącą zimą. Motor po zapaleniu gasł nie chciał pracować na wolnych obrotach, gdy przyczymałem go na troszkę większych obrotach 1100 –1150 po paru minutach zatrzynał pracować normalnie. W miarę nabierania temperatury pracował wzorowo. Jednak z upływem paru miesięcy praca na wolnych obrotach stawała się coraz trudniejsza do tego doszło jeszcze falowanie silnika. W styczniu odwiedziłem renomowany warsztat, który miał wykonać pełną diagnostykę silnika. Po jednym dniu stwierdzili, że jest prawdopodobnie uszkodzony elektrozawór na pompie paliwowej. Po dwóch tygodniach złożyli ofertę 1000 za zaworek i nie dają gwarancji skuteczności naprawy. Świadomie wycofałem się z tej naprawy. Przejeździłem kolejnych parę miesięcy ale objawy się znacznie nasiliły. Wykonałem test przelewowy wtryskiwaczy: okazało się że 3 i 4 znacznie więcej przepuszczają paliwa nadmiarem. Udałem się do serwisu Bocha gdzie wtryskiwacze te zostały wymontowane, sprawdzone i wymienione na dobre. Niestety awaria dalej nie została usunięta. Silnik nawet po godzinnym ostygnięciu i ponownym zapaleniu już faluje i gaśnie na wolnych obrotach. Zaczyna mi brakować pomysłów, może ktoś podpowie jak to usunąć!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Klasyczne objawy zawrou CVT, SCV, SVC czy jak on tam się nazywa... W każdym razie słynny zawór Denso, który jest problematyczny w tych silnikach. Poszukaj, na forum było wiele dyskusji na ten temat   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Silnik nawet po godzinnym ostygnięciu i ponownym zapaleniu już faluje i gaśnie na wolnych obrotach. Zaczyna mi brakować pomysłów, może ktoś podpowie jak to usunąć!!! Bardzo charakterystyczne objawy padniętego zaworu SCV na pompie wtryskowej.... Naprawa= wymiana na nowy, koszt zaworu ok 500-600zł... Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę zawór scv denso i wiadomo co i jak...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Y30DT Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 (edytowane) 1 Edytowane 16 Maja 2013 przez Y30DT   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawon Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 wyjmij filtr paliwa i zobacz co jest na dole,często jest tak że jak pompa pada i się wymieni sam zawór to nawet odpalić już nie chce, opilki owinny być wyłapane przez filtr   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 wyjmij filtr paliwa i zobacz co jest na dole,często jest tak że jak pompa pada i się wymieni sam zawór to nawet odpalić już nie chce, opilki owinny być wyłapane przez filtr i tak po wymianie scv cały układ powinien być oczyszczony z opiłków, bo zdarzyć się może tak ze filtr wszystkiego nie wyłapie/....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petersoon Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Tak panowie. W swojej merivie mialem taki sam problem jak w opisach wyzej. Trzeba wymienić zawór Denso SCV- koszt 510zl na allegro i po sprawie. A co do wymiany można uporać sie samemu- ja tak zrobiłem:) Nareszcie równa praca silnika na zimnym:)))   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość okkristofer Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Tak panowie. W swojej merivie mialem taki sam problem jak w opisach wyzej. Trzeba wymienić zawór Denso SCV- koszt 510zl na allegro i po sprawie. A co do wymiany można uporać sie samemu- ja tak zrobiłem:) Nareszcie równa praca silnika na zimnym:))) Witaj. Mam pytanie do Ciebie może pomożesz mi cos, w mojej merivie mam problem z odpalaniem, czy zimny czy cieply to samo, sprawdzilem że cisnienie w szynie paliwowej po wylączeniu silnika spada do zera, może wiesz ktory zawor odpowiada za trzymanie cisnienia w szynie. czy może to jeszcze co innego. Pozdrawiam, Krzysztof Ja mam motor 1.3 75 KM   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rycho Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Witam Wszystkich serdecznie !!! Z uwagą obserwowałem posty dotyczące problemów z silnikiem Isuzu 1,7 CDTI (101KM) - gaśnięciem oraz falowaniem obrotów na zimnym silniku. W mojej Mery kupionej w lutym br. miałem identyczne problemy nasilające się w chłodniejsze dni. Po sprawdzeniu zaworu SCV okazało się , że mam zamontowany zawór z wadliwej serii 006. Zakup nowego zaworu przez ALLEGRO z przesyłką - w kwocie 535zł oraz wymiana we własnym zakresie rozwiązała problem odpalania zimnego silnika. JEST OK !!! Nowy zawór SCV ma oznaczenie DENSO-066. Dziękuję wszystkim zainteresowanym za merytoryczne i fachowe podejście do tego problemu , bo niestety większość mechaników tylko gdybała na ten temat i nie potrafiła określić przyczyny a wg Serwisu OPLA jedynym rozwiązaniem była wymiana kpl pompy wtryskowej za ... bagatela ok 4000,- złotych. Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam - Ryszard.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek79 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 (edytowane) Ja też dzisiaj wymieniłem wadliwy 006 na 066, znalazłem za 460 zł. A jak można wyjąć ten zacierający się tłoczek ze starego zaworu czy trzeba go całkowicie uszkodzić aby go rozebrać.wymiana zaworu prosta, ampulaczek z końcówką kulistą i 15 minut roboty. Edytowane 4 Listopada 2011 przez marek79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.