Gość Daga79 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Dzień dobry, mam pytanie do panów mechaników, którzy naprawdę znają się na sprawie, a nie tylko teoretyzują. Oczywiście chodzi o sytuację opisywaną w temacie. Moja meriva 1,7cdti 2004r. od pewnego czasu zaczęła gasnąć na zimnym silniku w trakcie jazdy, po naciśnięciu sprzęgła. To samo po odpaleniu - falowanie i gaśnięcie. Kiedy się rozgrzała, było już ok. Zawiozłam do mechanika, dziś odebrałam. Przepraszam za chaos w opisie, ale nie bardzo się na tym znam, więc będę powtarzać to, co od niego usłyszałam. Sprawdził wtryski, pompę, jakieś uszczelnienie, czy powietrze się gdzieś tam nie dostaje. Stwierdził, że największe koszty związane z wtryskami odpadają. A dziś przy odbiorze oznajmił, że nalepiej, jak sprzedam to auto jak najszybciej, bo są gdzieś jakies opiłki, które mogą coś tam mi rozwalić, a naprawa to połowa wartości samochodu. I że nie opłaca mi się nic już z nim robić, bo obecna wymiana części (pompy? zaworu? przepraszam, nie zapamiętałam tych nazw) to około 2000zł. Nie wiem, co robić. Czy wymieniać u kogoś innego ten zawór, o którym tu piszecie? Dziękuję za każdą podpowiedź, bo ja sama zostałam bezradna...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-520969 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość myla Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 (edytowane) Dzień dobry, mam pytanie do panów mechaników, którzy naprawdę znają się na sprawie, a nie tylko teoretyzują. Oczywiście chodzi o sytuację opisywaną w temacie. Moja meriva 1,7cdti 2004r. od pewnego czasu zaczęła gasnąć na zimnym silniku w trakcie jazdy, po naciśnięciu sprzęgła. To samo po odpaleniu - falowanie i gaśnięcie. Kiedy się rozgrzała, było już ok. Zawiozłam do mechanika, dziś odebrałam. Przepraszam za chaos w opisie, ale nie bardzo się na tym znam, więc będę powtarzać to, co od niego usłyszałam. Sprawdził wtryski, pompę, jakieś uszczelnienie, czy powietrze się gdzieś tam nie dostaje. Stwierdził, że największe koszty związane z wtryskami odpadają. A dziś przy odbiorze oznajmił, że nalepiej, jak sprzedam to auto jak najszybciej, bo są gdzieś jakies opiłki, które mogą coś tam mi rozwalić, a naprawa to połowa wartości samochodu. I że nie opłaca mi się nic już z nim robić, bo obecna wymiana części (pompy? zaworu? przepraszam, nie zapamiętałam tych nazw) to około 2000zł. Nie wiem, co robić. Czy wymieniać u kogoś innego ten zawór, o którym tu piszecie? Dziękuję za każdą podpowiedź, bo ja sama zostałam bezradna... Witam miałem ten sam problem też 1.7cdti i 2004r. samochód jak zimny odpalił i gasł jak był ciepły nie było problemu. Jak był zimny przy odpalaniu trzymałem gaz na troszkę wyższych obrotach ale tak długo nie mogłem bo mnie to denerwowało i wymieniłem zawór regulacji na pompie wtryskowej. Samemu zajęło mi to ok 1,5 godzinki przeglądnij wcześniejsze wpisy użytkowników jest nawet filmik pokazany jak to wymienić. Ja zakupiłem na allegro z przesyłką ten zawór za 420zł. zawór wymieniłem i auto jak nowe odpala i nie gaśnie. Zawór ciśnienia paliwa na pompie wymień i będzie dobrze. Poszukaj innego mechanika widocznie nie ogarnia tematu zakup zawór i zleć komuś wymianę jeśli nie dasz rady sama. Opiłki tworzą się w każdej pompie paliwa od czasu do czasu wlej mixol lub olej do 2-suwów ale 100mn jest na 5 litrów paliwa pomoże to przesmarować cały układ paliwa, bo nasza ropa jest sucha. Edytowane 29 Stycznia 2014 przez myla   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-520977 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daga79 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Dzień dobry, mam pytanie do panów mechaników, którzy naprawdę znają się na sprawie, a nie tylko teoretyzują. Oczywiście chodzi o sytuację opisywaną w temacie. Moja meriva 1,7cdti 2004r. od pewnego czasu zaczęła gasnąć na zimnym silniku w trakcie jazdy, po naciśnięciu sprzęgła. To samo po odpaleniu - falowanie i gaśnięcie. Kiedy się rozgrzała, było już ok. Zawiozłam do mechanika, dziś odebrałam. Przepraszam za chaos w opisie, ale nie bardzo się na tym znam, więc będę powtarzać to, co od niego usłyszałam. Sprawdził wtryski, pompę, jakieś uszczelnienie, czy powietrze się gdzieś tam nie dostaje. Stwierdził, że największe koszty związane z wtryskami odpadają. A dziś przy odbiorze oznajmił, że nalepiej, jak sprzedam to auto jak najszybciej, bo są gdzieś jakies opiłki, które mogą coś tam mi rozwalić, a naprawa to połowa wartości samochodu. I że nie opłaca mi się nic już z nim robić, bo obecna wymiana części (pompy? zaworu? przepraszam, nie zapamiętałam tych nazw) to około 2000zł. Nie wiem, co robić. Czy wymieniać u kogoś innego ten zawór, o którym tu piszecie? Dziękuję za każdą podpowiedź, bo ja sama zostałam bezradna... Witam miałem ten sam problem też 1.7cdti i 2004r. samochód jak zimny odpalił i gasł jak był ciepły nie było problemu. Jak był zimny przy odpalaniu trzymałem gaz na troszkę wyższych obrotach ale tak długo nie mogłem bo mnie to denerwowało i wymieniłem zawór regulacji na pompie wtryskowej. Samemu zajęło mi to ok 1,5 godzinki przeglądnij wcześniejsze wpisy użytkowników jest nawet filmik pokazany jak to wymienić. Ja zakupiłem na allegro z przesyłką ten zawór za 420zł. zawór wymieniłem i auto jak nowe :-) odpala i nie gaśnie. Zawór ciśnienia paliwa na pompie wymień i będzie dobrze. Poszukaj innego mechanika widocznie nie ogarnia tematu zakup zawór i zleć komuś wymianę jeśli nie dasz rady sama. Opiłki tworzą się w każdej pompie paliwa od czasu do czasu wlej mixol lub olej do 2-suwów ale 100mn jest na 5 litrów paliwa pomoże to przesmarować cały układ paliwa, bo nasza ropa jest sucha. Dziekuję. Czyli jednak próbować z tym zaworem i nie przejmować się pesymistyczną wizją tego mechanika? Ja sama oczywiście tego nie ogarnę, więc pozostaje inny warsztat. A czy ten zawór regulacji na pompie to to samo co zawór ciśnienia paliwa, o którym piszesz? Czy to jakies dwie różne części?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-520986 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość myla Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Dziekuję. Czyli jednak próbować z tym zaworem i nie przejmować się pesymistyczną wizją tego mechanika? Ja sama oczywiście tego nie ogarnę, więc pozostaje inny warsztat. A czy ten zawór regulacji na pompie to to samo co zawór ciśnienia paliwa, o którym piszesz? Czy to jakies dwie różne części? Tak ten zawór reguluje ciśnienie na pompie paliwa. Najlepiej jak znajdziesz kogoś zaufanego do wymiany żeby nie założył odwrotnie zaworu tylko jak jak oryginalny jest zamontowany i niech pamięta o założeniu nowej uszczelki która jest w komplecie zawór jest zamocowany na 2 śrubach imbusa. Najlepiej żebyś była przy wymontowaniu i zamontowaniu tego zaworu żeby uniknać takiego mechanika u którego już byłaś. Zawór który jest montowany oryginalny jest to 006 który posiada wadę konstrukcyjną musisz zakupić 066. Pełne oznaczenie poszukaj w poprzednich wpisach powodzenia. Jak coś pisz Tak ten zawór reguluje ciśnienie na pompie paliwa. Najlepiej jak znajdziesz kogoś zaufanego do wymiany żeby nie założył odwrotnie zaworu tylko jak jak oryginalny jest zamontowany i niech pamięta o założeniu nowej uszczelki która jest w komplecie zawór jest zamocowany na 2 śrubach imbusa. Najlepiej żebyś była przy wymontowaniu i zamontowaniu tego zaworu żeby uniknać takiego mechanika u którego już byłaś. Zawór który jest montowany oryginalny jest to 006 który posiada wadę konstrukcyjną musisz zakupić 066. Pełne oznaczenie poszukaj w poprzednich wpisach powodzenia. Jak coś pisz :-) Numer który potrzebujesz to 294009-0120 Masz linka gdzie w tej chwili jest najtaniej ja osobiście także kupowałem od tego sprzedawcy i wszystko przebiegło bardzo sprawnie http://allegro.pl/zawor-scv-denso-mazda-6-nissan-294009-0120-f-ra-i3927290603.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-521051 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daga79 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Tak ten zawór reguluje ciśnienie na pompie paliwa. Najlepiej jak znajdziesz kogoś zaufanego do wymiany żeby nie założył odwrotnie zaworu tylko jak jak oryginalny jest zamontowany i niech pamięta o założeniu nowej uszczelki która jest w komplecie zawór jest zamocowany na 2 śrubach imbusa. Najlepiej żebyś była przy wymontowaniu i zamontowaniu tego zaworu żeby uniknać takiego mechanika u którego już byłaś. Zawór który jest montowany oryginalny jest to 006 który posiada wadę konstrukcyjną musisz zakupić 066. Pełne oznaczenie poszukaj w poprzednich wpisach powodzenia. Jak coś pisz :-) Numer który potrzebujesz to 294009-0120 Masz linka gdzie w tej chwili jest najtaniej ja osobiście także kupowałem od tego sprzedawcy i wszystko przebiegło bardzo sprawnie http://allegro.pl/zawor-scv-denso-mazda-6-nissan-294009-0120-f-ra-i3927290603.html Bardzo dziekuję za pomoc. Na jutro umówiłam się do innego warsztatu, w nim wiedzieli, o czym mówię i chyba wszystko zrozumieli. Wymienią ten zawór. Jak będzie już po wszystkim, to dam znać, czy pomogło. Tymczasem po poprzednim mechaniku mam wyczyszczone wtryski i cały układ paliwowy (podobno) i tu niby wszystko jest ok. Jeszcze raz serdecznie dziękuję!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-521060 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość myla Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 (edytowane) Bardzo dziekuję za pomoc. Na jutro umówiłam się do innego warsztatu, w nim wiedzieli, o czym mówię i chyba wszystko zrozumieli. Wymienią ten zawór. Jak będzie już po wszystkim, to dam znać, czy pomogło. Tymczasem po poprzednim mechaniku mam wyczyszczone wtryski i cały układ paliwowy (podobno) i tu niby wszystko jest ok. Jeszcze raz serdecznie dziękuję! zapewne wyczyścił wtryskiwacze i układ preparatem który można kupić na każdej stacji i koszt ok 15zł zapytaj ten warsztat co się teraz umówiłaś o dolewaniu mixolu lub oleju do 2-suwów ja dolewam co ok 3 do 5 tańkowań leje ok 100 mil na cały bak chodzi o to żeby przesmarować cały układ paliwowy ponieważ ropa sprzedawana na naszych stacjach jest sucha co prowadzi w pompie paliwa do tworzenia się opiłków a co za tym idzie opiłki trafiają do filtra paliwa jeśli on ich nie zatrzyma to idą przez wtryskiwacze itp Edytowane 29 Stycznia 2014 przez myla   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-521063 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daga79 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 :-) zapewne wyczyścił wtryskiwacze i układ preparatem który można kupić na każdej stacji i koszt ok 15zł zapytaj ten warsztat co się teraz umówiłaś o dolewaniu mixolu lub oleju do 2-suwów ja dolewam co ok 3 do 5 tańkowań leje ok 100 mil na cały bak chodzi o to żeby przesmarować cały układ paliwowy ponieważ ropa sprzedawana na naszych stacjach jest sucha co prowadzi w pompie paliwa do tworzenia się opiłków a co za tym idzie opiłki trafiają do filtra paliwa jeśli on ich nie zatrzyma to idą przez wtryskiwacze itp No cóż, być może. Kosztowało mnie to na razie 200zł :-) Zobaczymy co będzie w kolejnym warsztacie. Dzięki za podpowiedź z tym mixolem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-521084 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daga79 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 A zatem wymieniono mi ten zawór. Trwało to 40min. Zapłaciłam 140zł plus 485zł sama część na Allegro. Od razu po wyjeździe od mechanika zmiana pracy silnika o 180st. Płynny, bez żadnego falowania i gaśnięcia. Dziś rano przy temperaturze -8st. zapalił od ręki, pracował równo i w drodze sprawował się idealnie. Więc chyba nie jest tak źle i obędzie się bez gwałtownej sprzedaży auta, jak sugerował poprzedni mechanik. Dziękuję za pomoc!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-521714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zieger Opublikowano 2 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 (edytowane) Następny raz to Ty zasugeruj mu, że jest złodziejem. Ten zawór jest na dwóch śrubach, a on skasował Cię 140 zł... To ode mnie wzięli 30 i to w serwisie Boscha. Edytowane 2 Lutego 2014 przez Zieger   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-522296 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daga79 Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Następny raz to Ty zasugeruj mu, że jest złodziejem. Ten zawór jest na dwóch śrubach, a on skasował Cię 140 zł... To ode mnie wzięli 30 i to w serwisie Boscha. Domyślam się, że to dużo, ale pojechałam do znanego z wysokich cen i cieszącego się dobrą sławą wielkiego warsztatu w mieście. Naprawdę chciałam to mieć za sobą i jak najszybciej odzyskac sprawne auto, więc...cieszę się, że już po wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-522344 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.