Skocz do zawartości

Meriva 17 cdti zimny gaśnie i faluje


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

mam pytanie do panów mechaników, którzy naprawdę znają się na sprawie, a nie tylko teoretyzują. Oczywiście chodzi o sytuację opisywaną w temacie. Moja meriva 1,7cdti 2004r. od pewnego czasu zaczęła gasnąć na zimnym silniku w trakcie jazdy, po naciśnięciu sprzęgła. To samo po odpaleniu - falowanie i gaśnięcie. Kiedy się rozgrzała, było już ok. Zawiozłam do mechanika, dziś odebrałam. Przepraszam za chaos w opisie, ale nie bardzo się na tym znam, więc będę powtarzać to, co od niego usłyszałam. Sprawdził wtryski, pompę, jakieś uszczelnienie, czy powietrze się gdzieś tam nie dostaje. Stwierdził, że największe koszty związane z wtryskami odpadają. A dziś przy odbiorze oznajmił, że nalepiej, jak sprzedam to auto jak najszybciej, bo są gdzieś jakies opiłki, które mogą coś tam mi rozwalić, a naprawa to połowa wartości samochodu. I że nie opłaca mi się nic już z nim robić, bo obecna wymiana części (pompy? zaworu? przepraszam, nie zapamiętałam tych nazw) to około 2000zł.

Nie wiem, co robić. Czy wymieniać u kogoś innego ten zawór, o którym tu piszecie?

Dziękuję za każdą podpowiedź, bo ja sama zostałam bezradna...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-520969
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzień dobry,

mam pytanie do panów mechaników, którzy naprawdę znają się na sprawie, a nie tylko teoretyzują. Oczywiście chodzi o sytuację opisywaną w temacie. Moja meriva 1,7cdti 2004r. od pewnego czasu zaczęła gasnąć na zimnym silniku w trakcie jazdy, po naciśnięciu sprzęgła. To samo po odpaleniu - falowanie i gaśnięcie. Kiedy się rozgrzała, było już ok. Zawiozłam do mechanika, dziś odebrałam. Przepraszam za chaos w opisie, ale nie bardzo się na tym znam, więc będę powtarzać to, co od niego usłyszałam. Sprawdził wtryski, pompę, jakieś uszczelnienie, czy powietrze się gdzieś tam nie dostaje. Stwierdził, że największe koszty związane z wtryskami odpadają. A dziś przy odbiorze oznajmił, że nalepiej, jak sprzedam to auto jak najszybciej, bo są gdzieś jakies opiłki, które mogą coś tam mi rozwalić, a naprawa to połowa wartości samochodu. I że nie opłaca mi się nic już z nim robić, bo obecna wymiana części (pompy? zaworu? przepraszam, nie zapamiętałam tych nazw) to około 2000zł.

Nie wiem, co robić. Czy wymieniać u kogoś innego ten zawór, o którym tu piszecie?

Dziękuję za każdą podpowiedź, bo ja sama zostałam bezradna...

 

 

Witam miałem ten sam problem też 1.7cdti i 2004r. samochód jak zimny odpalił i gasł jak był ciepły nie było problemu. Jak był zimny przy odpalaniu trzymałem gaz na troszkę wyższych obrotach ale tak długo nie mogłem bo mnie to denerwowało i wymieniłem zawór regulacji na pompie wtryskowej. Samemu zajęło mi to ok 1,5 godzinki przeglądnij wcześniejsze wpisy użytkowników jest nawet filmik pokazany jak to wymienić. Ja zakupiłem na allegro z przesyłką ten zawór za 420zł. zawór wymieniłem i auto jak nowe :) odpala i nie gaśnie. Zawór ciśnienia paliwa na pompie wymień i będzie dobrze. Poszukaj innego mechanika widocznie nie ogarnia tematu zakup zawór i zleć komuś wymianę jeśli nie dasz rady sama. Opiłki tworzą się w każdej pompie paliwa od czasu do czasu wlej mixol lub olej do 2-suwów ale 100mn jest na 5 litrów paliwa pomoże to przesmarować cały układ paliwa, bo nasza ropa jest sucha.

Edytowane przez myla

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-520977
Udostępnij na innych stronach

 

Dzień dobry,

mam pytanie do panów mechaników, którzy naprawdę znają się na sprawie, a nie tylko teoretyzują. Oczywiście chodzi o sytuację opisywaną w temacie. Moja meriva 1,7cdti 2004r. od pewnego czasu zaczęła gasnąć na zimnym silniku w trakcie jazdy, po naciśnięciu sprzęgła. To samo po odpaleniu - falowanie i gaśnięcie. Kiedy się rozgrzała, było już ok. Zawiozłam do mechanika, dziś odebrałam. Przepraszam za chaos w opisie, ale nie bardzo się na tym znam, więc będę powtarzać to, co od niego usłyszałam. Sprawdził wtryski, pompę, jakieś uszczelnienie, czy powietrze się gdzieś tam nie dostaje. Stwierdził, że największe koszty związane z wtryskami odpadają. A dziś przy odbiorze oznajmił, że nalepiej, jak sprzedam to auto jak najszybciej, bo są gdzieś jakies opiłki, które mogą coś tam mi rozwalić, a naprawa to połowa wartości samochodu. I że nie opłaca mi się nic już z nim robić, bo obecna wymiana części (pompy? zaworu? przepraszam, nie zapamiętałam tych nazw) to około 2000zł.

Nie wiem, co robić. Czy wymieniać u kogoś innego ten zawór, o którym tu piszecie?

Dziękuję za każdą podpowiedź, bo ja sama zostałam bezradna...

 

 

Witam miałem ten sam problem też 1.7cdti i 2004r. samochód jak zimny odpalił i gasł jak był ciepły nie było problemu. Jak był zimny przy odpalaniu trzymałem gaz na troszkę wyższych obrotach ale tak długo nie mogłem bo mnie to denerwowało i wymieniłem zawór regulacji na pompie wtryskowej. Samemu zajęło mi to ok 1,5 godzinki przeglądnij wcześniejsze wpisy użytkowników jest nawet filmik pokazany jak to wymienić. Ja zakupiłem na allegro z przesyłką ten zawór za 420zł. zawór wymieniłem i auto jak nowe :-) odpala i nie gaśnie. Zawór ciśnienia paliwa na pompie wymień i będzie dobrze. Poszukaj innego mechanika widocznie nie ogarnia tematu zakup zawór i zleć komuś wymianę jeśli nie dasz rady sama. Opiłki tworzą się w każdej pompie paliwa od czasu do czasu wlej mixol lub olej do 2-suwów ale 100mn jest na 5 litrów paliwa pomoże to przesmarować cały układ paliwa, bo nasza ropa jest sucha.

 

Dziekuję. Czyli jednak próbować z tym zaworem i nie przejmować się pesymistyczną wizją tego mechanika? Ja sama oczywiście tego nie ogarnę, więc pozostaje inny warsztat. A czy ten zawór regulacji na pompie to to samo co zawór ciśnienia paliwa, o którym piszesz? Czy to jakies dwie różne części?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-520986
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję. Czyli jednak próbować z tym zaworem i nie przejmować się pesymistyczną wizją tego mechanika? Ja sama oczywiście tego nie ogarnę, więc pozostaje inny warsztat. A czy ten zawór regulacji na pompie to to samo co zawór ciśnienia paliwa, o którym piszesz? Czy to jakies dwie różne części?

 

 

Tak ten zawór reguluje ciśnienie na pompie paliwa. Najlepiej jak znajdziesz kogoś zaufanego do wymiany żeby nie założył odwrotnie zaworu tylko jak jak oryginalny jest zamontowany i niech pamięta o założeniu nowej uszczelki która jest w komplecie zawór jest zamocowany na 2 śrubach imbusa. Najlepiej żebyś była przy wymontowaniu i zamontowaniu tego zaworu żeby uniknać takiego mechanika u którego już byłaś. Zawór który jest montowany oryginalny jest to 006 który posiada wadę konstrukcyjną musisz zakupić 066. Pełne oznaczenie poszukaj w poprzednich wpisach powodzenia. Jak coś pisz :)

 

 

Tak ten zawór reguluje ciśnienie na pompie paliwa. Najlepiej jak znajdziesz kogoś zaufanego do wymiany żeby nie założył odwrotnie zaworu tylko jak jak oryginalny jest zamontowany i niech pamięta o założeniu nowej uszczelki która jest w komplecie zawór jest zamocowany na 2 śrubach imbusa. Najlepiej żebyś była przy wymontowaniu i zamontowaniu tego zaworu żeby uniknać takiego mechanika u którego już byłaś. Zawór który jest montowany oryginalny jest to 006 który posiada wadę konstrukcyjną musisz zakupić 066. Pełne oznaczenie poszukaj w poprzednich wpisach powodzenia. Jak coś pisz :-)

 

 

Numer który potrzebujesz to 294009-0120

Masz linka gdzie w tej chwili jest najtaniej ja osobiście także kupowałem od tego sprzedawcy i wszystko przebiegło bardzo sprawnie http://allegro.pl/zawor-scv-denso-mazda-6-nissan-294009-0120-f-ra-i3927290603.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-521051
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak ten zawór reguluje ciśnienie na pompie paliwa. Najlepiej jak znajdziesz kogoś zaufanego do wymiany żeby nie założył odwrotnie zaworu tylko jak jak oryginalny jest zamontowany i niech pamięta o założeniu nowej uszczelki która jest w komplecie zawór jest zamocowany na 2 śrubach imbusa. Najlepiej żebyś była przy wymontowaniu i zamontowaniu tego zaworu żeby uniknać takiego mechanika u którego już byłaś. Zawór który jest montowany oryginalny jest to 006 który posiada wadę konstrukcyjną musisz zakupić 066. Pełne oznaczenie poszukaj w poprzednich wpisach powodzenia. Jak coś pisz :-)

 

 

Numer który potrzebujesz to 294009-0120

Masz linka gdzie w tej chwili jest najtaniej ja osobiście także kupowałem od tego sprzedawcy i wszystko przebiegło bardzo sprawnie http://allegro.pl/zawor-scv-denso-mazda-6-nissan-294009-0120-f-ra-i3927290603.html

Bardzo dziekuję za pomoc. Na jutro umówiłam się do innego warsztatu, w nim wiedzieli, o czym mówię i chyba wszystko zrozumieli. Wymienią ten zawór. Jak będzie już po wszystkim, to dam znać, czy pomogło. Tymczasem po poprzednim mechaniku mam wyczyszczone wtryski i cały układ paliwowy (podobno) i tu niby wszystko jest ok.

Jeszcze raz serdecznie dziękuję!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-521060
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuję za pomoc. Na jutro umówiłam się do innego warsztatu, w nim wiedzieli, o czym mówię i chyba wszystko zrozumieli. Wymienią ten zawór. Jak będzie już po wszystkim, to dam znać, czy pomogło. Tymczasem po poprzednim mechaniku mam wyczyszczone wtryski i cały układ paliwowy (podobno) i tu niby wszystko jest ok.

Jeszcze raz serdecznie dziękuję!

 

:) zapewne wyczyścił wtryskiwacze i układ preparatem który można kupić na każdej stacji i koszt ok 15zł zapytaj ten warsztat co się teraz umówiłaś o dolewaniu mixolu lub oleju do 2-suwów ja dolewam co ok 3 do 5 tańkowań leje ok 100 mil na cały bak chodzi o to żeby przesmarować cały układ paliwowy ponieważ ropa sprzedawana na naszych stacjach jest sucha co prowadzi w pompie paliwa do tworzenia się opiłków a co za tym idzie opiłki trafiają do filtra paliwa jeśli on ich nie zatrzyma to idą przez wtryskiwacze itp

Edytowane przez myla

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-521063
Udostępnij na innych stronach

 

:-) zapewne wyczyścił wtryskiwacze i układ preparatem który można kupić na każdej stacji i koszt ok 15zł zapytaj ten warsztat co się teraz umówiłaś o dolewaniu mixolu lub oleju do 2-suwów ja dolewam co ok 3 do 5 tańkowań leje ok 100 mil na cały bak chodzi o to żeby przesmarować cały układ paliwowy ponieważ ropa sprzedawana na naszych stacjach jest sucha co prowadzi w pompie paliwa do tworzenia się opiłków a co za tym idzie opiłki trafiają do filtra paliwa jeśli on ich nie zatrzyma to idą przez wtryskiwacze itp

No cóż, być może. Kosztowało mnie to na razie 200zł :-) Zobaczymy co będzie w kolejnym warsztacie. Dzięki za podpowiedź z tym mixolem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-521084
Udostępnij na innych stronach

A zatem wymieniono mi ten zawór. Trwało to 40min. Zapłaciłam 140zł plus 485zł sama część na Allegro. Od razu po wyjeździe od mechanika zmiana pracy silnika o 180st. Płynny, bez żadnego falowania i gaśnięcia. Dziś rano przy temperaturze -8st. zapalił od ręki, pracował równo i w drodze sprawował się idealnie. Więc chyba nie jest tak źle i obędzie się bez gwałtownej sprzedaży auta, jak sugerował poprzedni mechanik.

Dziękuję za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-521714
Udostępnij na innych stronach

Następny raz to Ty zasugeruj mu, że jest złodziejem. Ten zawór jest na dwóch śrubach, a on skasował Cię 140 zł... To ode mnie wzięli 30 i to w serwisie Boscha.

Edytowane przez Zieger

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-522296
Udostępnij na innych stronach

Następny raz to Ty zasugeruj mu, że jest złodziejem. Ten zawór jest na dwóch śrubach, a on skasował Cię 140 zł... To ode mnie wzięli 30 i to w serwisie Boscha.

Domyślam się, że to dużo, ale pojechałam do znanego z wysokich cen i cieszącego się dobrą sławą wielkiego warsztatu w mieście. Naprawdę chciałam to mieć za sobą i jak najszybciej odzyskac sprawne auto, więc...cieszę się, że już po wszystkim.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/17/#findComment-522344
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności