Gość dominik1 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 (edytowane) Witam, jak często włącza się wam wypalanie filtra cząstek stałych i czym się to wam objawia. Co ile mniej więcej km., bo u mnie co 400 km i nic się nie włącza na konsoli . Czy to normalne ? A przy tym mam większe spalanie . Edytowane 10 Czerwca 2011 przez dominik1 reg 3.1 i styl posta ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42597-wypalanie-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zdenek2007 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Witam, jak często włącza się wam spalanie filtra cząstek stałych i czym się to wam objawia ,co ile mniej więcej km. bo u mnie co 400 km. i nic się nie włącza na konsoli .CZY TO NORMALNE?? a przy tym mam większe spalanie Generalnie częstotliwość wypalania filtra DPF jest różna a zależy od silnika w 1.7 jest częściej(mniejszy filtr) niż w 1.9,stanu technicznego silnika, osprzętu, przebiegu i samego filtra a przede wszystkim od stylu i techniki jazdy właściciela oraz rodzaju tras (miasto czy trasa). Rozpoczęcie wypalania nie jest sygnalizowane przez auto (trza to wyczuć lub zaobserwować po spalaniu itp.) jedynie komputer sygnalizuje że wypalania nie może zainicjować (żółta spiralka) wtedy na trasę i power albo wypalanie serwisowe i wymiana oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42597-wypalanie-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-389967 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stalowy22 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Generalnie częstotliwość wypalania filtra DPF jest różna a zależy od silnika w 1.7 jest częściej(mniejszy filtr) niż w 1.9,stanu technicznego silnika, osprzętu, przebiegu i samego filtra a przede wszystkim od stylu i techniki jazdy właściciela oraz rodzaju tras (miasto czy trasa). Rozpoczęcie wypalania nie jest sygnalizowane przez auto (trza to wyczuć lub zaobserwować po spalaniu itp.) jedynie komputer sygnalizuje że wypalania nie może zainicjować (żółta spiralka) wtedy na trasę i power albo wypalanie serwisowe i wymiana oleju. A co oznacza "na trasę i power"? czy chodzi o to, żeby przeciurać auto na wysokich obrotach czy raczej przejechać się np z 30 km na 4 biegu zamiast na 6 z prędkością np 110 km/h?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42597-wypalanie-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-390031 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tanatos Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Gwoli ścisłości dodam, że kontrolka sygnalizująca inicjację wyplania DPF pojawiła się przy okazji liftingu modelu w 2007 roku. W przypadku aut wyprodukowanych wcześniej trzeba obserwować chwilowe zużycie paliwa. Jeśli oscyluje ono na biegu jałowym w granicach 5-8 litrów, przy jeździe zaś 11-15 to znak, że filtr włąsnie się wypala. Nie można wówczas absolutnie gasić silnika, ponieważ auto w trakcie wypalania pobiera nieco paliwa, aby zwiększyć temperayrę spalin. W przyrodzie nic nie ginie, więc jeśłi proces przerwie się kilkukrotnie to wspomniane paliwo gdzieś musi uciec. Ścieka ono wówczas po cylindrach do miski olejowej i... rozrzedza olej. Zatem obserwuj uważnie chwilowe zużycie paliwa. Jeśli chodzi o częstotliwość wypalania to w zdecydowanej mierze zależy ona od stylu jazdy. Im więcej będziesz robił miejskich podjazdów tym częściej będzie Ci się on wyapalał. Osobiście podłączam Astrę po Op-Com aby sprawdzić stopień zapchania filtra i zauwazyłem, że proceudra inicjuje się, kiedy filtr jest zapchany w 83-87%. Biórę wówczas auto na trasę i jadę 100 km/h na 4. biegu. Silnik rozpoznaje styl jazdy, jako optymalny do wypalenia filtra i rozpoczyna proces. W tym czasie przejeżdżam ok. 10-15 km. Chwilwe zużycie spada stopniowo z max. 15 litrów do normlanych 5. Wówczas... zatrzymuję się, zawracam i wracam do domu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42597-wypalanie-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-390050 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 że kontrolka sygnalizująca inicjację wyplania DPF pojawiła się przy okazji liftingu modelu w 2007 roku. gwoli scislosci, pojawila na poczatku produkcji aut z dpfem, potem opel zrezygnowal z sygnalizowania wypalania kontrolka, choc nadal jest mozliwe aktywowac ja ponoc techem. Nie można wówczas absolutnie gasić silnika, ponieważ auto w trakcie wypalania pobiera nieco paliwa, aby zwiększyć temperayrę spalin. gwoli scislosci, mozna - tylko nie nalezy tego robic w kolko, jesli sie zgasi w trakcie wypalania to warto nastepnym razem pozwolic sie dpfowi wypalic... zreszta diesel z dpfem lubi dlugie trasy, i ogolnie warto autem od czasu do czasu zrobic sobie wycieczke a tak ogolnie gwoli scislosci: Panowie, a nie laska poczytac na forum, o wypalaniu dpfu, o czestotliwosci wypalania, itd itd... bylo tego od groma... po co tworzyc kolejny sztuczny temat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42597-wypalanie-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-390053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diaderny Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Temat już poruszany na tym forum ale napiszę co by nie wyjść na gbura U mnie jest to tak że wypalanie załącza się miej więcej po 250 - 300 km, jazda tylko w mieście (paprykarni). Sygnalizacja w mieście to spalanie na biegu jałowym od 4,5 do 5 l/h. Silnik zaczyna dziwnie pracować tak jak by głośniej i trochę nim rzuca. To nie prawda, iż trzeba zaraz gonić w trasę bo nieraz nie masz nawet jak w środku miasta. Mi przeważnie zdarza się to pod domem lub pod marketem. Wtedy pod żadnym pozorem nie wyłączaj silnika grozi to zapchaniem filtra. Ja utrzymuję obroty w granicach 2200 do 3000 obr/min przez około 5 min spalanie wskazuje wtedy 8-9l/h po wypaleniu spada do 3-4 l/h około a jak puszczę pedał gazu do 0,7 l/h.W trasie praktycznie nie wyczujesz chyba że gdzieś zwolnisz lub się na chwilę zatrzymasz. Tak robię już dwa lata i jest ok ale olej wymieniam co rok mniej więcej po 8-10 tyś. Stosuję CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 5L a kupuję w Berlinie. Jeśli pomogłem to się cieszę pozdrawiam. Ps: cały czas składam kasę na wymontowanie tego ustrojstwa jakim jest PDF ale co uzbieram to kasa idzie na co inne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42597-wypalanie-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-390054 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tanatos Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 gwoli scislosci, mozna - tylko nie nalezy tego robic w kolko, jesli sie zgasi w trakcie wypalania to warto nastepnym razem pozwolic sie dpfowi wypalic... Ja jednak nadal będę zachęcał do wypalania przy pierwszej okazji, przy której PDF próbuje się wypalić. Odłożysz wypalanie "na następny raz" raz, drugi, trzeci, a potem się dziwicie, że macie problemy z filtrem...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42597-wypalanie-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-390063 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zdenek2007 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Znowu powiem "generalnie" nie ma problemu jak wiesz o co chodzi z DPF-em, wypalanie można przerwać jeśli masz świadomość że przerwałeś i później będziesz pilnował aby dokończyć (jak z kobietą ) Normalnie ja mam trasy mieszane i za bardzo nie zwracam uwagi na DPF-a bo wiem że jak nie dziś to jutro na pewno się wypali a mam silnik A1.7DTR(to nie jest takie tragiczne) po prostu trzeba czuć auto! Że tak powiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42597-wypalanie-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-390113 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 ja po dluzszym uzytkowaniu czuje i przewiduje kiedy rozpocznie sie wypalanie, raz ze czuje jak auto "chodzi" przed wypalaniem (oczywiscie samo wypalanie tez czuje, nie musze spogladac na spalanie chwilowe) oraz wiem co ile mi sie wypala (na autostradzie ponad 1000km, ale tu nie ma problemu, w normalnym uzytkowaniu co ok 700km a w miescie co ok 450km). Wydaje mi sie ze w silnikach 1.7 albo DPF jest mniejszy albo szybciej sie zapycha, co powoduje ze wypalanie inicjuje sie czesciej niz dla silnikow 1.9, przy takim samym stylu jazdy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42597-wypalanie-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-390151 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 niestety czestotliwosc wypalania dpfa zalezna jest mocno od stopnia zuzycia wlasnie samego filtra czastek. Czyli auto z duzym przebiegiem powiedzmy 400-500 tys bedzie mialo wypalanie inicjowane co 150-200 km gdy np po wymianie samego DPFa bedzie juz calkiem znosnie bo powiedzmy 500-700 km. W sumie to tez duzo zalezy od stylu jazdy oraz jak ktos wlasnie jezdzil- poprzedni wlasciciel stosowal PSI czy raczje dawal po garach. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42597-wypalanie-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-390217 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.