Skocz do zawartości
DAROMV6

Op-com - funkcje, możliwości, obsługa, porady

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z zapytaniami odnośnie choćby możliwości, który fejs zdaje egzamin, itd. ...

proponuję o umieszczanie takich informacji związanych właśnie z Op-com -em w tym temacie,

czyli - możliwości, podłączenie, obsługa, itd.

 

temat testowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich - moze napiszę parę słów o sobie ,warsztat mechaniki oraz elektroniki pojazdowej tuning mechaniczny oraz elektroniczny , nic wiecej nie napisze bo ktoś powie że to reklama - Padło pytanie co potrafi op-com , koledzy jest to interfejs sprzedawany przez firme Adako i razem z programem kosztuje 3000 zl-tak nawiasem mówiąc jest to trochę śmieszne !! ta sama firma sprzedaje vcds - a do grópy vag za około 1800 złotych - wkleje troszkę na temat op-com a w najnowszej wersji 1.39 jest to gigant narzędziowy w reku czlowieka który zna procedury diagnostyczne ! potrafi tak wiele iż nie jedna osoba sie zdziwi , tu mam na mysli bardziej działanie po lini cyfrowej w nowszysch samochodach . Jesteśmy w zasadzie zrobić rentgena auta od a do z.Nie przychodzi mi do głowy wiele o czy można pisac lecz ktoś ostatnio kto brał odemnie opca doszedł do kontroli czujników skrętu i program poprosił o kod - jest to kod 4 literowy który powinien mieć każdy posiadacz nowszego opla , dostaje sie go na takim plastiku przy zakupie nowego lub od uczciwych sprzedawców.Kod ten jest również możliwy do wyciągnięcia z ASO lecz robią krzywe minu itd dodam iż normalnie należałoby aby poszedł właściciel samochodu z dowodem rejestracyjnym - wiadomo jak jest jak masz znajomego ...... .Wkleje co pisze firma o tym interfejsie i jego zaletach , jest strona w budowie dotycząca tego interfejsu .Główne zalety interface'u OP-COM-USB:

 

- Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją.

- Zabezpieczenie linii K i L przed zwarciem.

- Zabezpieczenie linii CAN przed niepożądanymi, chwilowymi zmianami napięcia.

- Automatyczne aktualizacje oprogramowania sprzętowego.

- Obsługa najnowszych pojazdów z CAN.

- Kompatybilny ze starszymi pojazdami, w których wykorzystywane są linie K i L.

- Wyposażony w trzy diody LED informujące o zasilaniu i pracy interface'u:

 

 

czerwona - sygnalizuje prawidłowe zasilanie w gnieździe diagnostycznym; świeci również po podłączeniu urządzenia do portu USB komputera.

zielona - informuje o stanie linii K. Interface OP-COM-USB posiada wbudowany multiplexer, którego zadaniem jest wybór odpowiedniego pinu w gnieździe diagnostycznym. Jest to bezwzględnie ważne w związku z faktem, że do kompleksowej diagnostyki pojazdów marki Opel, wymagany jest dostęp do następujących pinów złącza diagnostycznego: PIN 3, PIN 7, PIN 8 i PIN 12. W przypadku prawidłowej komunikacji na wymienionych pinach, zielona dioda LED powinna mrugać. Jeżeli któryś z wymienionych pinów będzie zwarty do masy, dioda będzie stale świecić. W tej sytuacji, komunikacja nie będzie możliwa.

niebieska - informuje o komunikacji po CAN. Jeżeli odebrano lub wysłano prawidłowy pakiet informacji CAN, dioda mruga.

 

 

Jeśli macie jakies pytania chetnie pomogę , jeśli .......też pomogę - nie ma problemu piszcie .Pozdrawiam i idę dogladać swej pociechy!!http://forum.opel24.com/viewtopic.php?p=384072#384072

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedys znajomy pytal sie czy majac taki wlasnie fejs op-com z ktorym laczy sie z z autem na obd2 moze bez problemu laczyc sie z autami na can'ie.

jestem ciekaw czy to mozliwe i czy mozna tez w druga strone...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy, że jestem zupełnym laikiem

coś tam po woli łykającym

i interesowały by mnie na początek np takie zagadnienia:

 

możliwość obsługi pojazdów w rocznikach od ...... ? - do najnowszych

ze złączem ?

podgląd wszystkich parametrów na żywo z możliwością korygowania np obrotów,...itd

możliwość adaptacji takich dodatków jak ?

do wszelkich zmian może potrzebne jest coś jeszcze ?

jak wygląda sprawa gdy chcielibyśmy wyłączyć jakieś funkcje ?

czy zmienić choćby oprogramowanie w którymś sterowniku? np grzanie świec?

czy jest możliwość tym urządzeniem czy może nie?

jeśli tak co jest jeszcze niezbędne do takich czynności?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy, że jestem zupełnym laikiem

coś tam po woli łykającym

i interesowały by mnie na początek np takie zagadnienia:

 

możliwość obsługi pojazdów w rocznikach od ...... ? - do najnowszych

ze złączem ?

podgląd wszystkich parametrów na żywo z możliwością korygowania np obrotów,...itd

możliwość adaptacji takich dodatków jak ?

do wszelkich zmian może potrzebne jest coś jeszcze ?

jak wygląda sprawa gdy chcielibyśmy wyłączyć jakieś funkcje ?

czy zmienić choćby oprogramowanie w którymś sterowniku? np grzanie świec?

czy jest możliwość tym urządzeniem czy może nie?

jeśli tak co jest jeszcze niezbędne do takich czynności?

Byłem ciekaw czy ktos napisze ! i jest -tak troszkę odpowiem - op-cm can bo takim sie posługuje obsługuje auta 1992 - 2009 , mam tez opcje od 1990 do 2009 te starsze oczywiście ze złączem ALDL 10 pin , z którym nie ma problemów to koszt ok 20 zł . Tak jesteś w stanie zrobic wszystko o co pytasz , mozesz bawić się w zasadzie wszystkim łącznie z immo, dokonywać adaptacje . Spotkałem sie z wersja okrojona programu która to nie radziła sobie z linia cyfrową can. nie mozna było wiele zrobić .Nie polecam tylko zagłebiać się za daleko jeśli chodzi o kody , piloty a nawet audio bo szybko potrzebna bedzie pomoc !!!To co dalej kopiowałem aby mniej pisać____ profesjonalny interfejs diagnostyczny do wszystkich Opli z roczników 1992-2009.Urządzenie wyposażone w port USB oraz multiplexer Obsługuje szyne CAN. Interfejs Umożliwia: odczyt i kasowanie kodów usterek (inspekcji olejowych w Astra-G, Vectra C,Zafira, Corsa-C,Meriva, Tigra-:oops: -odczyt parametrów auta (live data ) -wykonywanie testów ( output test ) -kodowanie kluczyków Urządzenie obsługuje sterowniki: - Engine - Automatic Transmission - ABS - Airbag - Engine Cooling module - Instrument Cluster - Electronic Climate Control - Body Control Unit Obsługuje Protokoły: PIN3, PIN7, PIN8, PIN12 = Serial Link (ISO9141, KW81, KW82, KWP2000) PIN6-PIN14 PIN3-PIN11 PIN1 HSCAN - Dual-wire, High Speed CAN-BUS, 500 kbps MSCAN - Dual-wire, Medium Speed CAN-BUS, 95 kbps SWCAN - Single-wire, Low Speed CAN-BUS, 33.3 .Ja osobiscie polecam tylko już wersję urządzenia 1.39 najlepszą i najnowszą , zrobisz bardzo wiele w OPLU na poziomie ASO , nawet myslę iz więcej . Opel tech to przeżytek , nawet nowszy model .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...i OPCOM jest w stanie odczytać czterocyfrowy kod, o którym wspomniałeś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...i OPCOM jest w stanie odczytać czterocyfrowy kod, o którym wspomniałeś...

Niestety NIE :oops: lcz mozna go zdobyć :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bądź taki tajemniczy :oops:

rozwiej trochę mitów i domysłów tym bardziej że jesteś w temacie

i powiedź do czego używa się w takim razie czegoś takiego

jak Security Code czy może Key No

które to znajdują się na tej tajemniczej karteczce zwanej Car Pass

w jakie funkcje można dzięki temu wejść i czego dokonać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podzielił urządzenia do domowej diagnostyki opla na trzy grupy:

 

-ekstraklasa -> Op-com. Niestety - w wersji dystrybuowanej przez firmę z Białegostoku jest niedostępny dla 99% ludzi.

- pierwsza liga - Opel Scanner -> dostępny za 200 PLN. Rozsądny kompromis pomiędzy ceną a jakością. Ten sprzęt posiadam i polecam :P

- namiastki urządzeń -> przeróżne opel techy 2, elm 327 itp. Łączy się to czasem ze sterownikiem, kosztuje 100-150 i jest ułudą sprzętu.

 

Fajnie, że ten temat powstał. Op-Coma w ręku mało kto miał a oryginalnego to szkoda gadać. Ciekawią mnie jego funkcje. Na przykład, czy można nim regulować NA STAŁE obroty biegu jałowego ?

Witam kolego - polecasz opla scannera - no dobre do starszych roczników bodajże do 2005 roku , a te autka robią się już stare a należy iść do przodu!!!

trochę danych o scanerku o którym piszesz:

Współpracuje z sw 1.0.1.70/71

 

-- ; 1987 Ascona, Corsa-A/Kombi, Kadett-E, Omega-A, Senator-B

- 1988 Ascona, Corsa-A/Kombi, Kadett-E, Omega-A, Senator-B

- 1989 Corsa-A/Kombi, Kadett-E, Omega-A, Senator-B, Vectra-

- 1990 Calibra, Corsa-A/Kombi, Kadett-E, Omega-A, Senator - B, Vectra-

- 1991 Calibra, Corsa-A/Kombi, Kadett-E, Omega-A, Senator-B, Vectra-

- 1992 Astra-F, Calibra, Corsa-/ Kombi, Frontera-A, Omega-A, Senator -B, Vectra-

- 1993 Astra-F, Calibra, Corsa-A/Kombi, Corsa-B, Frontera-A, Omega-A, Senator - B, Vectra-

- 1994 Astra-F, Calibra , Corsa-B, Frontera-A, Omega-A, Omega-B, Vectra-

- 1995 Astra-F, Calibra, Corsa-B, Frontera-A, Omega-B, Tigra, Vectra-

-- 1996 Astra-F, Calibra, Corsa-B, Frontera-A, Omega-B, Tigra, Vectra-B

- 1997 Astra-F, Calibra, Corsa-B, Frontera-A, Omega-B, Sintra, Tigra , Vectra-B

- 1998 Astra-F, Astra-G, Corsa-B, Frontera -, Omega-B, Sintra, Tigra, Vectra-B

- 1999 Astra-F, Astra-G, Corsa - B, Frontera-B, Omega-B, Sintra, Tigra, Vectra-B, Zafira

- 2000 Agila, Astra-F, Astra-G, Corsa-B, Frontera-B, Omega-B, Sintra, Tigra, Vectra-B, Zafira

- 2001 Agila, Astra-F, Astra-G, Corsa-C, Frontera-B, Omega-B, Sintra, Speedster, Vectra-B, Vivaro, Zafira

- 2002 Agila, Astra-F, Astra-G, Corsa-C, Frontera - B, Omega-B, Sintra, Speedster, Vivaro, Zafira

- 2003 Agila, Astra-G, Corsa-C, Frontera-B, Meriva, Omega - B, Sintra, Speedster, Vivaro, Zafira

- 2004 Agila, Astra-G, Corsa-C, Frontera-B, Meriva, Sintra, Speedster, Vivaro, Zafira

- 2005 Agila, Astra-G, Corsa - C, Frontera-B, Meriva, Sintra, Speedster, Tigra-B, Vivaro, Zafir

 

2006 Agila, Astra-G, Corsa-C, Meriva, Speedster, Tigra-B, Vivaro, Gen Eric

 

2007 Agila, Astra-G, Corsa-C, Meriva, Tigra-B, Vivaro, ogólne

 

2008 Astra-G, Corsa-C, Meriva, Tigra-B, Vivaro, ogólne

 

Obsługiwane systemy :

 

 

-

Engine Control Unit - Automatic Transmission Control

- ABS

- Anti-Lock

- Brake System

-

ESP - Electronic Stability Program

- poduszki powietrzne

- immobiliser

- Dystrybutor

-

Transmission 4WD - Traction Control

- Body Control System

- ATWS - Anti-Theft Warning System

- Central Door Locking System

- Multi / Color / Triple Info Displays

- Instrument

- wspomaganie kierownicy

-

Audio System - Electronic Climate Control

- Otwierany dach

- Electronic Seat Memory

- Add-On Heater

- reflektorów urządzeń Leveling

 

Dodatkowe funkcje :

 

idetyfikacja sterowników (VIN, hw, sw, danych ...) - odczyt i kasowanie błędów

- odczyt parametrów pracy silnika w Czasie rzeczywistym + wykresy graficzne

-

adaptacje - testy elementów wykonawczych

-- zmiana km (VDO)

- programowanie i kasowanie kluczy (immo1)

- odczyt eeprom / flash / ram z wybranych sterowników

- zmiana stanu licznika

(Opel Vectra B do MY98 oraz art Astra G ( VDO) Vectra B MY99

- i inne ...

 

Zmiany w porównaniu z vers. 1.0.1.69

 

Uaktualniony spis wyboru (2006 2007 2008r )

 

- Parametr RN na AT13/20 KWP

 

Dodano:

- uprawnienia automatycznego mod Systemu. Świateł style = "mso-spacerun: OAG

- Korekcja odo. Astra / Zafira po MY2000

- ECU ID ABS8, Meriva

- ECU ID SAB6b

- ECU ID OCC BCM

- ECU ID Omega

- ECU style = "mso-spacerun: ID ME7.6.1

- ECU style = "mso-spacerun: Multec H, Z16YNG

- ECU style =" mso-spacerun: MultiJet

- Test elem. wykonawczych EDC15C7

- elem Test wykonawczych PSG16

- ParametryEGR Simtec71

- Kontrola ECU Omega

Teraz moze cos o tym op-com ie - tak oferuje go polska firma jak wiemy za 3000 zł razem z oprogramowaniem o czym juz pisałem , ale to nie jest problem .

Opki że tak je nazwe są dostepne za różne pieniążki - kupisz je za 150 , 200 , 210 - jest też wersja za 450 zł jak poszukasz na allegro to znajdziesz jak nie to pisz na pw - pomogę nie ma problemu i wtedy masz opka takiego samego jak ten wymieniony wyżej - rozbierałem je - testowałem itd - NIE MA RÓŻNICY _ to jest to samo !!!produkcja jest tez ta sama wystarczy zerknąć na płytkę !!pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...i OPCOM jest w stanie odczytać czterocyfrowy kod, o którym wspomniałeś...

Niestety NIE :P lcz mozna go zdobyć :beer:

A co powiesz na to?

 

Rocznik auta/Model/Nadwozie/Zestaw wskaźników/Dostęp do EEPROM/Odczyt kodu dostępu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.