Skocz do zawartości

Problem z chłodzeniem


Gość bolo1234

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

aha no to faktycznie się nie zrozumieliśmy :] ten czujnik jest pod którąś z tych wtyczek przy chłodnicy czy mam iść za tymi przewodami i jest on w innej części silnika?

 

Kolego astra93majster żadnych z tych objawów nie mam. Sprawdzę to co piszesz czyli pompę i ciśnienie. Nie jestem też do końca przekonany czy ten silnik się faktycznie przegrzewa, bo jest tak że pojeżdżę, zgaszę auto (temperatura jest wtedy prawidłowa)odpalam znowu i temperatura wyjeżdża na 100 zapala się kontrolka i wentylator na pełnych obrotach. Jeśli go znowu zgaszę i zapalę to temperatura wraca do prawidłowej wartości. Raz mi się tylko zdarzyło że gaszenie nic nie dawało.

 

Problem z czujnikiem chyba rozwiązany. Napisałem do Stachowiaka żeby mi wysłał dwa czujniki po czym stwierdził że zgodnie z katalogiem opla w moim samochodzie występuje tylko jeden czujnik który podaje temperature na zegary i komputer.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez bolo1234

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość astra93majster

J jakie ciśnienie? Zostaw silnik na wolnych obrotach i czekaj aż się nagrzeje na biegu jałowym. Jezeli sie zapowietrza lub pzregrzewa to powinno zagotowac wode :] Jezeli sie nie zagotuje to znaczy ze wszystko powinno byc ok tylko czujnik pokazuje złą temperature. A autto jak jest nagrzane to dobrze odpala? Mozesz tez nagrzac silnik i na wolnych obrotach otworzyc korek wlewu oleji i sprawdzic czy nie wydostaje sie para. jeśli tak płyn poszedł do oleju. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J jakie ciśnienie? Zostaw silnik na wolnych obrotach i czekaj aż się nagrzeje na biegu jałowym. Jezeli sie zapowietrza lub pzregrzewa to powinno zagotowac wode :] Jezeli sie nie zagotuje to znaczy ze wszystko powinno byc ok tylko czujnik pokazuje złą temperature. A autto jak jest nagrzane to dobrze odpala? Mozesz tez nagrzac silnik i na wolnych obrotach otworzyc korek wlewu oleji i sprawdzic czy nie wydostaje sie para. jeśli tak płyn poszedł do oleju. Pozdrawiam.

 

Nie sprawdzałem jeszcze bo nie mam czym i nie do końca wiem jak :P Zrobię tak jak mówisz jutro chociaż wydaje mi się że nie nagrzewa się bo temperatura skacze dopiero po następnym odpaleniu, ale sprawdzę to i dam znać. Przy okazji wymienię czujnik bo już mam. Z odpaleniem na ciepłym nie miałem problemów. Co do płynu to też sprawdzę, ale mi go nie ubywa ze zbiorniczka. Nie wiem jeszcze co z tym błędem wentylatora?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość astra93majster

Moim zdaniem błąd wentylatora to pikuś. Nie ma wpływu na to ze sie grzeje,. Wazne ze wentylator chodzi :P Cisnienie spręzania sprawdzasz specjalnym manometrem. Wykręcasz świece zapłonowe i odpinasz kabel wyskoiego napiecia krecisz rozrusznikiem i odczytujesz wynik :) Skoro płynu nie ubywa i palił dobrze na ciepłym to raczej uszczelka pod głowicą odpada. Sprawdz czy zagotuje wode na wolnych obrotach i daj znac. pozdrawiam

 

 

 

 

NIE KAŻDA MORDA PASUJE DO FORDA!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może pikuś ale chciałbym go naprawić :] nie mam takiego manometru. Będę musiał skoczyć do mechanika :] Zrobiłem jak radziłeś. Auto pochodziło jakiś czas i nie przegrzało się. Temperatura wzrastała trochę ponad 90 stopni, włączał się wentylator i temperatura spadała i tak kilka razy. Pozdrawiam :]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem wczoraj ten czujnik ale nic nie pomogło :( dzisiaj przy tym upale ciągle mi się kontrolka zapalała. Kiedy się zapalała to wentylator się właczał na max obroty to może coś jednak z nim? Co mogę z nim zrobić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem wczoraj ten czujnik ale nic nie pomogło

 

Sorki trochę namieszałem z tymi czujnikami , a że sam miałem walkę z tymi czujnikami , to się dowiedziałem , że czujnik na zegary jest zupełnie gdzie indziej Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ciśnienie sprężania ma wpływ na zapalanie się kontrolki chłodzenia? Vertix z tego co patrzyłem na allegro to do omegi calibry itd. są dwa czujniki a w astrach jeden 2w1 który podaje na zegary i na kompa. To samo mi stachowiak powiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności