Skocz do zawartości

Astra J A17DTR (125KM) falowanie obrotów, nierówna praca silinika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,

 

Mam taki problem, kupiłem nową astrę J w listopadzie 2010. już po kilku dniach pojawił się problem

otóż wywaliło mi komunikat błędu i "skontaktuj się z serwisem".

Serwis stwierdził wtedy że nic takiego się nie stało i pewnie "zawiesił się" jeden z wtryskiwaczy.

Po tej usterce zaobserwowałem dziwne zjawisko falowania obrotów. Tzn na biegu jałowym obroty zaczęły

falować (skakać od 900 do 1100) i słyszalnie bardzo nierówno pracował silnik.

ASO oczywiście stwierdzili że to pewnie wina paliwa (była zima) i że muszę zatankować coś wzbogaconego

i "przegonić silnik" - dodam że tankuje tylko na BP - sporadycznie na orlenie (sporadycznie oznacza ze

na przejechane 30tys. ze 3 razy do pełna).

Pewnego dnia zauważyłem że owe falowanie obrotów było już nawet wyczuwalne podczas jazdy. Po kilku dniach

dojechałem z pracy do domu zgasiłem silnik... doszedłem do wniosku że może jednak wjadę do garażu... chciałem

odpalić ale już nic z tego (to właśnie było po zatankowaniu na orlenie)

Pomyślałem że pewnie wina paliwa. Auto pojechało lawetą do ASO tam stwierdzili że wyczyścili układ paliwowy,

wymienili wtryskiwacz i że będzie ok.

Przez parę miesięcy było do czerwca 2011 problemy pojawiły się ponownie - identyczne objawy pomimo że zawsze

tankuję tylko najlepsze paliwa i nie dolewam żadnych wynalazków.

Dodam że wcześniej jeździłem astrą H przez kilka lat z silnikiem Z17DTH i nigdy nie miałem podobnego

problemu a lałem do baku różne wynalazki.

 

Proszę o jakąś radę.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44152-astra-j-a17dtr-125km-falowanie-obrot%C3%B3w-nier%C3%B3wna-praca-silinika/
Udostępnij na innych stronach

a jak tam z wypalaniem dpfa? jak czesto sie odbywa? masz gwarancje to mecz ASO, wszystko na pismie...

 

a jak tam z wypalaniem dpfa? jak czesto sie odbywa? masz gwarancje to mecz ASO, wszystko na pismie...

 

Cześć,

 

Jeżeli chodzi o wypalanie filtru cząstek stałych to nie mam pojęcia - kieruje tym komputer.

Co jakiś czas go wypala - ale dodam że często jeżdżę po trasie i to ponad 400KM.

 

Więc to raczej nie to...

 

Generalnie słyszałem że z tymi silnikami "A" są właśnie takie problemy z wtryskami

czy ktoś spotkał się z tym problemem ?

 

PZDR.

Edytowane przez Jackout

 

  • 8 miesięcy temu...

Cześć,

 

Jeżeli chodzi o wypalanie filtru cząstek stałych to nie mam pojęcia - kieruje tym komputer.

Co jakiś czas go wypala - ale dodam że często jeżdżę po trasie i to ponad 400KM.

 

Więc to raczej nie to...

 

Generalnie słyszałem że z tymi silnikami "A" są właśnie takie problemy z wtryskami

czy ktoś spotkał się z tym problemem ?

 

PZDR.

 

 

Cześć wszystkim którzy zabłądzą i przeczytają mój post :)

 

Trochę czasu minęło... ale okazało się że problem rozwiązany... i to na gwarancji.

 

Winny byl czujnik cisnienia paliwa w pompie wtryskowej.

 

tutaj link do art. który szczegółowo wyjaśnia problem oraz jego rozwiązanie:

http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/opel-astra/silnik-z17dtj-z17dtr-quot-faluje-quot-na-wolnych-obrotach-pracuje-nieregularnie-skacza-obroty-rev-1-15653/

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności