Skocz do zawartości

Regeneracja pompy Vacum...


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Nie w naszych silnikach !! Ta pompa a nasze to całkiem inny temat !! Nie spotkałem się aby ktoś to robił !!Na allegro kiedyś było jedno ogłoszenie że regenerują ale tylko w przypadku gdy olej nie przedostaje się do serwa .Czyli jednostronnie !! bo może obustronnie lać do serwa i do przewodów podciśnienia .A poza tym co to za drobnostka jezeli w twoim przypadku potrzebna jest tokarka .. I to pewnie nie byle jaka .

budową pompa w waszych silnikach nie wiele się rużni od mojej zasada działania jest taka sama i regeneracia będzie taka sama ,ja miałem więkrzy problem ponieważ u mnie pompa się nie zużyła (co wymaga przetoczenia tylko powierzchni czołowych)

ale pękła sprężynka rozchylająca łopatki i narobiła rowów w łopatkach i obudowie

odnośnie tokarki to nie trzeba super dokładnej podstawa aby uchwyt nie bił wjęcej niż 0.02 mm (ja akurat mam dostęp do maszyn dość dokładnych i wzasadzie z regeneracją czegokolwiek nie mam więkrzych problemów pracuje jako programista maszyn CNC)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

pracuje jako programista maszyn CNC)

No to musimy otworzyć jakąś spółkę z ..oo. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif Marny pewnie interes jeżeli żaden warsztat tego nie robi :cry: Mam kolegę na forum Vectry oni też próbowali regenerować i nic z tego nie wyszło , tylko kłopotów sobie narobili , bo całe serwa musieli czyscic, a to nie jest prosta sprawa ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nie wiem ja zrobiłem u siebie i to na prędce bez więkrzego doświadczenia i jóż pół roku śmigam (mie bardzo kojaże ile się z tm zeszło ale coś ponad 4 godziny)wprawdzie jeśli ktoś by to robił dość często mógł by się oprzyżądować i myśle że zrobił by to dużo szybcięj i lepiej (ja to robiłem na wyrwe żeby bardzo szef się nie pluł że za długo robi się to, a nie produkcje)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous

Taaaaaa...................

 

ja tez już chyba z roczek czekam na instrukcję...ale chyba dam se spokój...już nie wiela mi do nowej brakuje...

 

Pozdro

 

P.S.

 

jakby kto posiadał sprawną do mojego modelu asterixa to plis o kontakt..

 

Pozdro dla Brzozy ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Mariusz_760301

Konstrukcja tej pompy nie jest skomplikowana :lol:

http://www.luk-as.pl/pl/aktuell/download/pdf/luk_vakuum_pumps.pdf

W 2.0 DTI jej typ to Vapec 14S.

Myślę, ze z regeneracją nie powinno być problemu (tulejowanie + ewentualne dorobienie łopatek - myślę, że poliamid PE świetnie by się nadał)

 

Przy odrobinie zapału można taka pompę wykonać od podstaw - nową

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość Anonymous

witam,

czy pompa vacum jest zuuzyta jezeli podcisnienie jest wytwarzane prawidlowo na serwo ale na elektrozawory nie widac zmiany podcisnienia jak sie wkreci na obroty ok 3000. Co moze byc przyczyna takiego zachowania sie pompy vacum?

 

Przez to nie daje podcisnienia na EGR, turbo i łopatki auto bez mocy jest :placze:

Albo moze gdzies indziej trzeba szukac przyczyny? Komora silnika chyba juz jest dalej tylko :placze:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Sprawdź zaworek zwrotny.

Rozumiem, że mierzyłeś podciśnienie i masz nie niższe niż -0,6 bar

Pompa ma jeden obieg - dwa króćce więc jeśli na jednym podciśnienie jest dobre to pompa jest sprawna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Włączę się w dyskusje ponieważ robiliśmy z Gorlikiem to autko i dodam, że owszem podciśnienie na króćcu do serwo jest doskonale wyczuwalne i zwiększa się wraz z podkręcaniem obrotów, natomiast na dolnym króćcu podciśnienie jest ledwo wyczuwalne i nie zmienia się podczas gazowania. Rozebraliśmy całą pompkę i wyglądała w miarę OK, poskładaliśmy porządnie uszczelniliśmy i jest bez zmian. Turbo się nie włącza, i CHECK też się nie pali podczas normalnej jazdy.

Mariusz_760301 o którym zaworku mówisz o tym na przewodzie do serwo? Zatykaliśmy króciec od serwo i na dolnym było bez zmian.Ciśnienie nie było mierzone, ale jest ledwo wyczuwalne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Tak ten zaworek na przewodzie od serwa (górny, grubszy)

 

Może masz ten dolny (mniejszy) króciec zapchany lub co często się zdarza pojawiła się nieszczelność między nim a obudową pompy.

 

Pompa jak widziałeś jest jedno-obiegowa - ma jeden wirnik z dwoma łopatami, więc podaje takie samo ciśnienie na te dwa króćce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

raczej jest szczelna bo nie widac aby plulo olejem, poza tym odkrecilem pompe i wyczyscilem uszczelke (nowej nie moglem dostac w 2 sklepach w sobote wiec zalozylem stara) kupilem dodatkowo paste uszczelniajaca i rowniez ja nalozylem zeby bylo szczelniej. Dmuchalem w dolny króciec i blaszka sie podnosila wiec jest drożny.

 

A może pompa tak sie zuzyla ze nie daje juz odpowiedniego cisnienia na dolny króciec? Generalnie cisnienie w tym dolnym jest jednakowe na biegu jalowym i na 3000 obr. Ale nie bylo to mierzone vakuometrem wiec moze minimalnie rosnąć.

 

Komora silnika nie ma nic do rzeczy jeżeli chodzi o dolny króciec? Nie ma zadnego wplywu? Tak mysle bo pompa jest napedzana przez wał a przez otwory z komory pewnie dostawac ma sie tylko olej zeby bylo smarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności