Skocz do zawartości

Nagle zaczęła wiecej palić PB


Gość lukasb4@vp.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak widzicie jest prawie 3 w nocy i poddaje sie, szukalem porad odnośnie większego spalania w moim oplu astrze1.6 x16szr i niczego konkretnego sie nie dowiedzialem.Choć sporo jest postów.

 

Kiedyś auto potrafilo przejechac 870km na baku(GorzówWLkp->Hoorn(NL)) V <= 120km/h.

Byłem dumny.

Od lipca, Astra pali 9L Pb/ w trasie! przy V <= 100km/h.

:((

 

Co zrobilem:

wymiana kabli WN,

nowe świece,

nowy filtr pow.

olej z filtrem,jakis czas temu(Statoil 10w40) - oleju nie pobiera miedzy wymianami,poziom zawsze w normie.

wywaliłem kata - wkład byl pęknięty ,wstawiłem rure przelotową, kata kupilem wstawię neidlugo.

 

To wszystko nic.

 

wstawilem inst.LPG .

pali mi teraz ok 10,5L gazu, z czego 80% to trasa po prostej S3, 20% to miasto.

 

Gazownik stoi nad autem dumny jak paw i mowi ze wszystko jest super.

 

Wniosek: i na PB i na LPG spalanie za duże. Sonde sprawdzali przy gazie ponoć OK

Auto ma ok 14sdo setki i buja sie do 170maaaaX.JAkos lepiej było.

 

Co jescze moze byc?

-Mogł przeskoczyć rozrząd?

-Przelot w kacie powoduje niedogrzewanie sondy?

-mierzyc kompresję? skoro oleju nie ubywa,

 

Prosze o pomoc kogoś kto zna te silniki.Z góry dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Ja mam podobny problem kiedys auto palilo mi 6-6,5 w cyklu mieszanym teraz pali ok 8 pb

byłem u mechanika i powiedzial ze przez kompa mozna ustawic dawke mieszanki ale ja jakos w to niewierze.

pozdrwiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Właśnie borykałem się z podobnym problemem udało się go rozwiązać. Auto paliło 10L w cyklu mieszanym, wcześniej 8L to był max.

Wyczyściłem przepustnicę, wymiana termostatu z obudową, okazało się ze mam urwany kabel na czujnik temp. wody ten na zegary, było zwarcie w kostce dochodzącej do potencjometru przepustnicy( zwłaszcza przymrozki to uwidaczniały). Auto miało lekko podniesione obroty. Po wymianie tego nadal spalanie było wysokie. Dziwił mnie fakt ze auto miało około 85-88stopni na zegarze nie chciało przekroczyć 90. Wymieniłem czujnik temp wody na zegary i jak ręką odjął problem z wysokim spalaniem ustąpił teraz wskazówka szybko idzie na 92 stopnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temp. szybko wlatuje na te 90stopni i tam pozostaje, czasami w korku na chwilke wzrośnie i wentylator sie załącza, i wskazówka wraca do 90stopni.

Co do przepustnicy to x16szr to monowtrysk i przepustnica na bieząco czyszczona jest paliwem,samoczynnie.Zaglądałem,można by z niej jeść.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanko,kiedy wstawiłeś lpg?

Większe spalanie zaczęło się po zamontowaniu instalacji czy wcześniej? Co do spalania to 9l Pb w trasie to faktycznie trochę dużo,ale już spalanie lpg 10,5l na trasie to nie taki znowu wielki problem.Musisz pamiętać że X16SZR to nie jest zbyt ekonomiczna jednostka,dobrze że chociaż na lpg śmiga jak należy.

Pisałeś że wywaliłeś kata i wstawiłeś rurę przelotowo,według mnie to coś z sondą.Miałem kiedyś podobny przypadek w seacie i po wymianie sondy i czujnika zasysanego powietrza wszytko wróciło do normy.Sprawdż jeszcze termostat,w oplach lubi szwankować,sam to przerabiałem w zeszłym roku. :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że x16szr to monowtrysk mam tez takiego na podwórku jak i x12sz:)tyle ze te auta nie nawalają tak często jak c18xel. Wracając do tematu 90 stopni na wskaźnikach wcale nie oznacza ze tyle jest w x16szr wskazówka u mnie buja sie troche ponad te 90 z resztą w kazdym aucie przy normalnej jezdzie mam ponad 90. inna sprawa to filtr powietrza, jest jesień może naleciały liście do wlotu powietrza takie cuda tez sie zdarzają i tez to przerabiałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje problemy ze spalaniem zaczely sie w lipcu,wiec bylo cieplo, liście trzymaly sie na drzewach.Wtedy tez wymienilem filtr.Do dzis jest prawie czysty.

Większe spalanie PB bylo najpierw zaczelo sie w lipcu. LPG zamontowalem w siepniu.

Termostat wymieniałem.Nie podnosila sie wskazowka od temp. teraz działa jak nalezy.

Ps. nie wydaje sie wam ze licznikowe 170 z trudem osiągane na prostej to za malo dla tego silnika?

Moze silnik sie konczy.Ale dziwne bo oliwy nie chlipie,silnik jest suchy i chodzi rowniutko.

No i na gazie, w górnych obrotach , tak pow 4500 nie idzie jak szedł a PB

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności