Skocz do zawartości

Nagle zaczęła wiecej palić PB


Gość lukasb4@vp.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W piatek odkryłem ,ze jeden wężyk podciśnieniowy wtykany od tyłu tzw. rezonatora byl odpięty...to powodowalo mi gaśnięcie na luzie i mocne spadanie obrotów przy hamowaniu na luzie.., no i w górnych obrotach wróciło dawne odejscie- zbiera się lepiej! wyraznie. Ponadto wymienilem jeszcze filtr paliwa i wstawilem kata, wymienilem tez tlumiki (oba) bo czas i sól zrobily swoje. Niestety pali dalej za dużo, teraz po miescie wyszlo 13,5L - po regulacji mojego glupiego gazownika.Ręce opadają w trasie to dalej 10L .Może ktoś polecic dobrego speca w szczecinie od Opli?

 

Jezdzilem z kolegą z potpiętym laptopem pod komp gazu.

Sonda zachowuje sie następująco: waha się w granicach 0,13 do max 0,78 i ma skłonności do pozostawania na 2-3s w polozeniu dolnym.Wydaje mi się ze na wykresie pracy sondy góra pozostaje jakby wcale nie używana.

 

Niestabilna obudowa filtra powietrza może powodować wysokie spalanie? (ułamany 1 uchwyt podtrzymujący)

 

- błędów nie ma oprocz sporadycznego 0200

Edytowane przez [email protected]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Usterka usunięta. Teraz udało mi się osiągnąć spalanie 7,52L LPG/100km - delikatna jazda dystans 225km(na 16,92 L LPG) z czego ok 50km to miasto,wiec jak dla mnie rewelacja.Co zostalo zrobione? Mechanior wzial auto na caly dzień na kompleksową diagnozę za co nie wziął ani grosza, mowiąc że nie mial czasu ;/ (bylem wkurzony) i wgrał tylko nowe oprogramowanie do komputera silnika i przestawil rurę wlotu do filtra powietrza. Teraz jest tak ustawiona ,ze wlot jest na wysokości zderzaka, wiec nie wpycha tam powietrza.Ciekawe co moglo spowodowac takie rozregulowanie w kompie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

No to super że spalanie wróciło do normy :)

 

Mój X16SZR pali 6,3 na gazie, robiłem jakiś czas temu pomiary.

Nie zgodzę się z tym, że silnik ten dużo pali.

 

U mnie z kolei powstaje nagar i nówki świece denso zaczeły kopcić.

W trasie świetnie się sprawdził z pełnym załadunkiem, 4 osoby i bagażnik => 1,2,3, max dynamicznie i regulowanie prędkości V=110 i za 50 zł spokojnie z pełnym załadunkiem 250 km :) Trzeba wziąć pod uwagę że przy rozruchu są największę opory i trzeba je pokonać jak najszybciej by zmniejszyć zużycie paliwa, z kolei jazda już na wyrównanej prędkość 100-120 z pełnym żaładunkiem powoduje niewielkie zużycie paliwa, duża (masa) przez co i bezwładność)działają na naszą korzyść ale to oczywiście zależy od parametrów współczynników tarcia nie tylko w silniku, ale w całym ukł. napędowym.

 

Dzisiaj będę mierzył kompresję bo 1 i 2 gar osad i świece okopcone po 2 tyś. km ntomiast 3 i 4 super. Auto 180 tys. na liczniku choć nie mam pewności czy nie było przekręcane.

 

Pozrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności