Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość LukiShadow

Witam mam problem z moją corsą b 1.0 spala mi niecałe 9 litrów na 100 km myśle że tak nie powinno być mam op-com i w blokach pomiarowych jest napisane ze mieszanka paliwowo powietrzna jest uboga żadnego błędu nie mam. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47685-du%C5%BCo-pali/
Udostępnij na innych stronach

Gość LukiShadow

A oto dane z bloków pomiarowych:

 

Napięcie akumulatora,14.1 V

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane

Urządzenie unieruchamiające,Aktywny

Prędkość silnika,960 obr/min

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.80 V

Kąt Przepustnicy,1 °

Przełącznik położenia biegu jałowego,Zamknięte

Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny

Przepływomierz powietrza,1.44 V

Temperatura cieczy chłodzącej,98 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,0.84 V

Temperatura powietrza wlotowego,30 °C

Temperatura powietrza wlotowego,3.12 V

Typ silnika,3-Cylindrowy

Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów

Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywne 0V

Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V

Sensor Halla,Aktywny

Cewka zapłonowa 1,Obciazenie

Cewka zapłonowa 2,Obciazenie

Cewka zapłonowa 3,Obciazenie

Cewka zapłonowa 4,Obciazenie

Sygnał stukania,Nieaktywny

Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %

Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.09 V

Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %

O2 Sensor,102 mV

O2 Pętla sensora,Zamknięte

Stosunek powietrze/paliwo,Uboga

Integrator Pętli O2,116 kroki

O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),103 kroki

O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),143 kroki

Pożądane powietrze jałowe,2 kg/h

Rzeczywiste powietrze jałowe,8 kg/h

Pożądane jałowe,900 obr/min

Sygnał obciążenia silnika,2.0 ms

TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),3 kroki

Kontrola momentu obrotowego,0 %

Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Wył 12V

Prędkość impulsów silnika,Nieaktywny

Obliczany przepływ powietrza,8.7 kg/h

Impuls wtrysku,4.5 ms

Wyprzedzenie zapłonu,2 CA

 

 

I po 2 minutach

 

Dane z bloków pomiarowych:

 

Napięcie akumulatora,14.1 V

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane

Urządzenie unieruchamiające,Aktywny

Prędkość silnika,920 obr/min

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.80 V

Kąt Przepustnicy,1 °

Przełącznik położenia biegu jałowego,Zamknięte

Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny

Przepływomierz powietrza,1.40 V

Temperatura cieczy chłodzącej,98 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,0.84 V

Temperatura powietrza wlotowego,30 °C

Temperatura powietrza wlotowego,3.12 V

Typ silnika,3-Cylindrowy

Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów

Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywne 0V

Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V

Sensor Halla,Aktywny

Cewka zapłonowa 1,Obciazenie

Cewka zapłonowa 2,Obciazenie

Cewka zapłonowa 3,Obciazenie

Cewka zapłonowa 4,Obciazenie

Sygnał stukania,Nieaktywny

Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %

Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.09 V

Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %

O2 Sensor,595 mV

O2 Pętla sensora,Zamknięte

Stosunek powietrze/paliwo,Bogata

Integrator Pętli O2,111 kroki

O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),103 kroki

O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),143 kroki

Pożądane powietrze jałowe,2 kg/h

Rzeczywiste powietrze jałowe,8 kg/h

Pożądane jałowe,900 obr/min

Sygnał obciążenia silnika,2.1 ms

TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),3 kroki

Kontrola momentu obrotowego,0 %

Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Wył 12V

Prędkość impulsów silnika,Nieaktywny

Obliczany przepływ powietrza,8.5 kg/h

Impuls wtrysku,4.4 ms

Wyprzedzenie zapłonu,2 CA

 

Co o tym czy sonda kończy swój żywot czy coś innego jest przyczyną świece wymieniłem 2 tyg temu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47685-du%C5%BCo-pali/#findComment-415492
Udostępnij na innych stronach

Gość LukiShadow

Bloki pomiarowe na pełnym bucie

 

Napięcie akumulatora,14.2 V

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane

Urządzenie unieruchamiające,Aktywny

Prędkość silnika,6 200 obr/min

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),4.19 V

Kąt Przepustnicy,71 °

Przełącznik położenia biegu jałowego,Otwarte

Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny

Przepływomierz powietrza,3.22 V

Temperatura cieczy chłodzącej,97 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,0.86 V

Temperatura powietrza wlotowego,33 °C

Temperatura powietrza wlotowego,2.98 V

Typ silnika,3-Cylindrowy

Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów

Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywne 0V

Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V

Sensor Halla,Nieaktywny

Cewka zapłonowa 1,Obciazenie

Cewka zapłonowa 2,Obciazenie

Cewka zapłonowa 3,Obciazenie

Cewka zapłonowa 4,Obciazenie

Sygnał stukania,Nieaktywny

Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %

Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.09 V

Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %

O2 Sensor,0 mV

O2 Pętla sensora,Otwarte

Stosunek powietrze/paliwo,Uboga

Integrator Pętli O2,128 kroki

O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),103 kroki

O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),142 kroki

Pożądane powietrze jałowe,15 kg/h

Rzeczywiste powietrze jałowe,61 kg/h

Pożądane jałowe,1 600 obr/min

Sygnał obciążenia silnika,5.0 ms

TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),177 kroki

Kontrola momentu obrotowego,0 %

Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Wył 12V

Prędkość impulsów silnika,Nieaktywny

Obliczany przepływ powietrza,139.1 kg/h

Impuls wtrysku,12.7 ms

Wyprzedzenie zapłonu,40 CA

 

Po 2 minutach

 

 

 

Dane z bloków pomiarowych:

 

Napięcie akumulatora,14.1 V

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane

Urządzenie unieruchamiające,Aktywny

Prędkość silnika,6 200 obr/min

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),4.21 V

Kąt Przepustnicy,71 °

Przełącznik położenia biegu jałowego,Otwarte

Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny

Przepływomierz powietrza,3.86 V

Temperatura cieczy chłodzącej,100 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,0.80 V

Temperatura powietrza wlotowego,34 °C

Temperatura powietrza wlotowego,2.94 V

Typ silnika,3-Cylindrowy

Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów

Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywne 0V

Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V

Sensor Halla,Nieaktywny

Cewka zapłonowa 1,Obciazenie

Cewka zapłonowa 2,Obciazenie

Cewka zapłonowa 3,Obciazenie

Cewka zapłonowa 4,Obciazenie

Sygnał stukania,Aktywny

Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %

Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.09 V

Zawór odpowietrzający zbiornika pali,99 %

O2 Sensor,0 mV

O2 Pętla sensora,Otwarte

Stosunek powietrze/paliwo,Uboga

Integrator Pętli O2,128 kroki

O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),103 kroki

O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),142 kroki

Pożądane powietrze jałowe,15 kg/h

Rzeczywiste powietrze jałowe,61 kg/h

Pożądane jałowe,1 600 obr/min

Sygnał obciążenia silnika,5.2 ms

TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),178 kroki

Kontrola momentu obrotowego,0 %

Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Wył 12V

Prędkość impulsów silnika,Nieaktywny

Obliczany przepływ powietrza,144.4 kg/h

Impuls wtrysku,12.7 ms

Wyprzedzenie zapłonu,36 CA

 

a to na średnich obrotach

 

Dane z bloków pomiarowych:

 

Napięcie akumulatora,14.1 V

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane

Urządzenie unieruchamiające,Aktywny

Prędkość silnika,3 680 obr/min

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),1.03 V

Kąt Przepustnicy,6 °

Przełącznik położenia biegu jałowego,Otwarte

Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny

Przepływomierz powietrza,1.95 V

Temperatura cieczy chłodzącej,99 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,0.82 V

Temperatura powietrza wlotowego,35 °C

Temperatura powietrza wlotowego,2.90 V

Typ silnika,3-Cylindrowy

Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów

Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywne 0V

Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V

Sensor Halla,Nieaktywny

Cewka zapłonowa 1,Obciazenie

Cewka zapłonowa 2,Obciazenie

Cewka zapłonowa 3,Obciazenie

Cewka zapłonowa 4,Obciazenie

Sygnał stukania,Nieaktywny

Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %

Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.09 V

Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %

O2 Sensor,673 mV

O2 Pętla sensora,Zamknięte

Stosunek powietrze/paliwo,Bogata

Integrator Pętli O2,123 kroki

O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),103 kroki

O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),143 kroki

Pożądane powietrze jałowe,6 kg/h

Rzeczywiste powietrze jałowe,20 kg/h

Pożądane jałowe,1 600 obr/min

Sygnał obciążenia silnika,1.3 ms

TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),15 kroki

Kontrola momentu obrotowego,0 %

Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Wył 12V

Prędkość impulsów silnika,Aktywny

Obliczany przepływ powietrza,21.4 kg/h

Impuls wtrysku,3.3 ms

Wyprzedzenie zapłonu,41 CA

 

 

A dlaczego mam taka temperaturę powietrza wlotowego to nie wiem jak silnik jest zimny o pokazuje 2 stopnie

W corsie w ostatnim czasie wymieniłem Przepływomierz (Bosch) Silniczek krokowy (używka BOSCHA) oraz Wycieraczki ale myślę ze one nie mają na to wpływu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47685-du%C5%BCo-pali/#findComment-415629
Udostępnij na innych stronach

Gość LukiShadow

Zawór EGR jest zaślepiony ale sprawny. A jeżeli chodzi o prace silnika to chodzi prawie równo bo obroty silnika wahają się od 900 do 940. Natomiast mojej corsie towarzyszy taki lekki problem ale od zawsze że jak go rozgrzeje tak fest mocno czyli na pełnym kapciu przejadę około 2 km z prędkością 140 KM/H (bo więcej się nie da) to klika mi coś w silniku kumpel mechanik mówi ze to ten hydrauliczny popychacz. Ale jeśli jadę spokojnie do 120KM/H to nic mu się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47685-du%C5%BCo-pali/#findComment-415658
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności