Skocz do zawartości

Wysokie spalanie Corsa C 1.3CDTI


Gość mile_end

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna jestem posiadaczem Corsy C i borykam się z wysokim spalaniem...

po zatankowaniu do pełna walnięciu sporej trasy i 50 km po mieście spalanie wyszło mi 6.1L/100km

potrafię ekonomicznie jeździć poprzednim autem dużo większymi, mocniejszym osiągałem niższe spalanie. (Audi A4 B6 1.9tdi AVB 5,5L/100km)

po diagnostyce wyskakuje mi tylko znany błąd przekaźnika świec żarowych (przekaźnik już w drodze) auto trochę różni się od oryginału.

- zaślepiony EGR (bez błędów na kompie)

- wycięty katalizator

- omyłkowo założony tłumik środkowy oraz tłumik końcowy od wersji benzynowej

o ile 2 pierwsze zmiany powinny wpłynąć na mniejsze spalanie o tyle układ wydechowy od benzyny może działać odwrotnie

jednakże nie wydaje mi się, żeby tak wysokie spalanie było winą samego tłumika

gdzie szukać problemu? bo kupiłem to auto tylko i wyłącznie z powodu jego rzekomej ekonomi a wychodzi teraz na to, że jeżdżę totalnie niekomfortowym autem, kosztującym mnie więcej niż poprzednie Audi)

PS

wszystkie filtry nowe, nowy olej, auto ciężko pali (prawdopodobnie przez uszkodzony przekaźnik świec żarowych)

wersja van wiec jest wybebeszona w środku lżejsza powinna mniej palić.

Corsa C 1.3 cdti 2004r

opony 175/65

chciał bym dojść do spalania 4,5 czy to jest możliwe ile wam auta palą jadąc w trasie ze stałą prędkością 100-120?

Edytowane przez mile_end

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Przy jeździe w trasie możesz zejść do 4,5 jeśli to będzie jazda delikatna. Standardowo depcząc gaz średnia wychodzi latem 4,9-5,1. Zimą do 5,3.

EGR całkiem zaślepiony? Czy tylko częściowa zaślepka?

Katalizator wyciąłeś tą puszkę przy turbo i wstawiłeś rurę normalnie?

 

Przyczyną tak wysokiego spalania może być ten przekaźnik. Być może auto pracuje jak na zimnym z podwyższonymi obrotami cały czas i dlatego więcej pali...

 

Co do ekonomii - gratuluję, niech tylko zacznie się sypać, poznasz jakie to ekonomiczne auto w utrzymaniu ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr zatkany całkowicie

katalizator wybebeszony i wstawiona rura

kolektor dolotowy lekko oczyszczony bo trochę syfu tam się znajduje, ale żeby go wykręcić i wyczyścić za dużo roboty

auto podczas jazdy nie wykazuje żadnych nieprawidłowości, dynamika ok płynność tak samo

OT:

trochę przy nim grzebię ale to auto to projekt niskobudżetowy, żadnych większych Turbin, IC, wtrysków, ma mnie jak najtańszym kosztem przewieź z pkt A do B przy czym nie być 20 letnim rzęchem z LPG 2g :P

kupiłem Opla bo była okazja za śmieszne pieniądze kupić teoretycznie ekonomiczne auto z małym przebiegiem myślę, że do tych 100tys km powinno to auto nie sprawiać mechanicznych problemów

poza tym mój pierwszy i chyba ostatni OPEL, o ile do auta nie mam większych zastrzeżeń wymierna cena do jakości, to do zaplecza internetowego, ogarniętych mechaników naprawdę odstaje od konkurencji

VAGa lub BMW, z niezalogowanym radiem jeżdżę już miesiąc bo nikt tego w moim ponad 250tys mieście nie potrafi zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kupiłeś auto z tą samą myślą jak ja - niby ekonomiczne, tanie i do codziennego "tłuczenia".
Mój też pierwszy i chyba ostatni wink.gif
Jesteś chyba pierwszą osobą, która zaślepiła całkowicie EGR. W tych silnikach niewiele osób to robi a jeśli już to stosuje zaślepki częściowe, bo przy całkowitym zaślepieniu wywala błąd - przynajmniej tak mówią właściciele fiatów z tym silnikiem.
Koło dwumasowe powinno Ci wytrzymać do tych 150tys, pompa wtryskowa i łańcuch rozrządu do jakichś 200tys przy odrobinie szczęścia... no i przekładnia kierownicza często się sypie.

Co do radia - najpierw sprawdzić należy jaką masz instalację - są dwa typy - jedna pozwoli na "maksymalnie" CDR2005 i nic lepszego, nowsza obsłuży już CD30MP3.
Radio możesz logować interfejsem OP-COM, podobnie w Corsie C możesz nim wydobyć z auta Carr Pass, bo ASO za jego podanie liczy sobie 100-150zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do radia - najpierw sprawdzić należy jaką masz instalację - są dwa typy - jedna pozwoli na "maksymalnie" CDR2005 i nic lepszego, nowsza obsłuży już CD30MP3.

Radio możesz logować interfejsem OP-COM, podobnie w Corsie C możesz nim wydobyć z auta Carr Pass, bo ASO za jego podanie liczy sobie 100-150zł.

 

Radio już podpięte działa ale jest niezalogowane nie wiem jak wydobyć car pass i z kąd

masz może jakieś informację próbowałem trochę szukać, ale marne efekty teraz sesja więc za bardzo nie ma czasu na głębsze kopanie, jak byś miał jakąś instrukcję to był bym wdzięczny gdybyś podzielił się nią na forum bądź na pw

dziękuje i pozdrawiam Damian

co do EGRu zaraz po zaślepieniu (300km) włączyła mi się lampka auta z kluczykiem zgasiłem zapłon i przekręciłem od nowa przejechałem 400km i podpiąłem auto pod komputer jedynie błąd przekaźnika świec żarowych obecnie przejechałem kolejne 300km i żadnych skutków ubocznych, też czytałem o tych błędach u mnie jak narazie po ok 1000km nic takiego nie występuje

poza tym z autem czeka mnie jeszcze przeróbka z vana na osobówkę trochę jest zabawy z tym małym opelkiem, ale udało mi się go bardzo tanio kupić za granicą więc gra warta świeczki a przy obecnej cenie paliwa nie mam ochoty bawić się w droższe auta, części tanie jak barszcz, po mieście daje radę

nie jest złe! i w końcu w pełni stać mnie na auto! tylko ta bieda w środku mnie dołuje brak włącznika lampki to jakieś nieporozumienie

Rozpisałem się

Edytowane przez mile_end

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącznik lampki masz pod włącznikiem świateł - wciśnij włącznik świateł.

 

Odczyt Car Pass interfejsem OP-COM to rzecz banalna :

 

Rocznik auta/Corsa C/Nadwozie/Zestaw wskaźników/Dostęp do EEPROM/Odczyt kodu dostępu

 

Nie uzupełniłeś profilu skąd jesteś... może ktoś z forum pomógłby odczytać kod.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jeździe w trasie możesz zejść do 4,5 jeśli to będzie jazda delikatna. Standardowo depcząc gaz średnia wychodzi latem 4,9-5,1. Zimą do 5,3.

przejechałem tym autem juz ponad 100tyś i nigdy nie doszedłem do takiego spalania nawet w trasie, minimum co mi wyszło to 5,3 w trasie przy ok 110km/h...

W 1,7 doszedłem do takiego bez problemu nie raz...

 

kupiłem Opla bo była okazja za śmieszne pieniądze kupić teoretycznie ekonomiczne auto z małym przebiegiem myślę, że do tych 100tys km powinno to auto nie sprawiać mechanicznych problemów

Rozumiem że auto ma poniżej 100tyś... to patrząc na to co piszesz w pierwszym poście:

 

- wycięty katalizator

- omyłkowo założony tłumik środkowy oraz tłumik końcowy od wersji benzynowej

możesz wyjaśnić kto i po co wywalał kata i wymieniał w aucie tłumiki??

 

Co do ekonomii - gratuluję, niech tylko zacznie się sypać, poznasz jakie to ekonomiczne auto w utrzymaniu ;)

wszystko co nowsze dziś sypie się tak samo....

 

A co do spalania to powodem może byc jak najbarziej środkowy tłumik który został do auta założony, wybebesznie kata w tym silniku nie powinno wpłynąc na różnice w spalaniu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rozumiem że auto ma poniżej 100tyś... to patrząc na to co piszesz w pierwszym poście:

 

możesz wyjaśnić kto i po co wywalał kata i wymieniał w aucie tłumiki??

 

auto kupione ze szrotu za granicą, tam co jest taka procedura, kata wycinają bo jest w nim złoto, platyna, diamenty, złoża ropy naftowej, a tłumiki wylatują do utylizacji bo są w nich szkodliwe elementy

 

dzisiaj pojadę spróbować zalogować radyjko (dzięki BAD)

co do tłumików to środkowy wyleci po sesji i opiszę wyniki spalania

dziękuję i pozdrawiam

Damian

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość wild_elk

bad mam prośbę o szczerą odpowiedź, zrobiłem tym samochodem 150 km po trasie tj autostrada, no bardziej ekonomicznej drogi się już chyba nie da wymyśleć, poza tym sporo po mieście bo około 300 km no i mam 450 km przejechane na zbiorniku i mi została ćwiartka tylko :blink: robie tak już drugi zbiornik, fakt mrozy są spore a autko cięzko dogrzać, jadę rano na 8 do roboty, wracam wieczorem po 20 i spalanie liczone od korka do rezerwy w trybie mieszanym 1/3 trasa 2/3 miasto wyszło 7,3-7,4 l/100km :eek: ja jestem panowie rozje....chany czymś takim, w tamtym roku też były mrozy i spokojnie w 6 litrach sie mieściła. Jeżdże normalnie ani jak kalepusznik ani jak idiota i to już zaczyna boleć jak się widzi w liczeniu spalania prawie 7,5 litra :szok: powiedzcie mi jedno - poza termostatem coś jeszcze można sprawdzić? Czy ewentualnie na coś zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności