Skocz do zawartości

Problemy z pracą silnika


Gość fly625

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Otóż mam problem z świeżo zakupioną corsą 96r. x12sz lpg,silnik przerywa na biegu jałowym,po odpaleniu na zimnym silniku chodzi dobrze dopiero po załapaniu temperatury zaczyna wariować czasem delikatnie szarpnie a czasem przerywa jakby miał problemy z zapłonem,podczas jazdy pojawia się objaw turbo dziury przy niskich i wysokich obrotach,do tego dochodzi szarpanie przy toczeniu się auta na biegu tzn. 20km/h 2 bieg ,wd.mnie przy tej prędkości i drugim biegu auto swobodnie powinno jechać a moje autko szarpie jakbym miał wrzuconą czwórkę.

 

Wszystkie objawy występują na benzynie i lpg poza szarpaniem przy toczeniu się auta tutaj nie jest to tak odczuwalne na benzynie.

 

Dodam że auto jest pow wymianie oleju Gm 15/40 (poprzedni właściciel lał taki sam olej),zaraz po zakupie wyczyściłem,zaślepiłem egr i wyczyściłem krokowy.

 

Spalanie Lpg 10L/100km

 

Gdy odkręcałem egr zauważyłem że gaźnik jest luźny więc go dokręciłem,zastanawiam się czy nie powinienem go zdjąć i dać nową uszczelkę ?

Ponadto zdjąłem rurę łączącą obudowe filtra z kolektorem wydechowym.

 

Świece ngk czyste,przewody polewałem wodą i nie znalazłem żadnego przebicia.

 

Filtra powietrza nie jest specjalnie brudny,nie wymieniałem,jedynie wytrzepałem.

 

Instalacja Lpg była zakładana jakieś 80 000 km. wstecz,w dokumentach nie ma śladu regeneracji parownika.

 

Diagnostyka drucikowa wskazuje tylko kod nr. 12/

 

Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny usterek mojej corsinki.

 

Ewentualnie jeśli ktoś zna to proszę o polecenie mi jakiegoś dobrego mechanika od opla z Bydgoszczy.

Edytowane przez fly625

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem świece,przewody i filtr powietrza, przejechałem się po mieście ,co prawda zrobiłem tylko parę kilometrów ale zauważyłem że corsa jest bardziej żwawa i wygląda na to ze problem "turbodziury" mam rozwiązany.

 

Na lpg na wolnych obrotach silnik potrafi jeszcze przygasać,na benzynie tego nie zauważyłem.

 

Więc obstawiam parownik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. A jak go sprawdzic?? Wykręcić i pomierzyć oporność? jakie powinien mieć wartości??

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

Na forum poszukaj dokładnie jesli nikt ci nie odpowie, najlepiej na początek go rozkręcić i przeczyścić. Sprawdzenie go polega na wykreceniu i sprawdzeniu czy grzybek sie rusza w zależnosci od ruchów kluczykiem w stacyjce czy jakos tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresetowałem komputer,wyruszyłem w podróż i niestety trzasnął mi termostat płyn osiąga max 92 stopnie,do tego okazuje się że powrócił problem turbo dziury,zauważyłem też że na wolnych nawet ja równo pracuje to lekko postrzeliwuje z tłumika...

 

Czy ktoś mi pomoże na tym forum ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marti82

W tym silinku masz przepływomierz?, jak masz to sprawdź przepływkę! wyczyść ją delikatnie pędzelkiem z naftą!! i poczekaj jak wyschnie!, najlepiej by było jak byś pojechał na diagnozę komputerową!, egr zaślepiłeś! a jaką dałeś pod egr zaślepkę? bo jak dałeś z blachy to może ci łapać lewe powietrze!!, sprawdził bym też na twoim miejscu w komputerze w parametrach jak się zachowuję egr!! (jak byś był na diagnozie powiedz diagnoście aby sprawdził paramerty pracy egr-a), sprawdź też cewkę! i kopułkę rozdzielacza...

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam przeplywki jest map sensor,egr początkowo zaśłepiłem puszką po piwie,tak jak to na forum polecają koledzy ja stanowczo odradzam takie rozwiązanie,po około trzech dniach od zaślepieniaponownie odkęciłem egr i okazało się że ciśnienie rozwałiło blaszkę z puszki i w samej blaszce miejscu gdzie ona styka się z otworem w egr mam dzirue 5x5mm i zastanawiam się gdzie jest brakujący kawałek blaszki....bo w egr'rze jej nie ma,puki co wyciąłem

z profilu aluminiowego kawałek który zaślepia dwa otwory (jest mniejszy niż uszczelka egra ponieważ akurat taki kawałek metalu miałem, całośc uszczelniłem czerwonym silikonem.

 

Dodatkowo rozebrałem i złożyłem przepustnice też uszczelniłem silikonem.

 

Co do układu zapłonowego to mam moduł z cewką,lecz mechanik odrzucił opcję usterki zapłonu.

 

Wymieniłem czujnik temperatury silnika,tak poradził mi mechanik,ale to wszystko na nic....

 

Zauważyłem że na zimnym silniku auto chodzi dobrze,gdy się rozgrzeje problem narasta stopniowo:

gdy wcisnę gaz do oporu to auto się krztusi lecz gdy przyspieszam stopniowo objawy początkowo nie występują,ponadto na benzynie objawy nie są aż tak mocno odczuwalne.

 

Logika podpowiada mi że winny może być tps,jutro go sprawdzę,jeśli będzie ok to daje corsinkę na diagnostykę.

 

marti82 dzięki wielkie za odzew.

Edytowane przez fly625
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności