Skocz do zawartości

Problemy z pracą silnika


Gość fly625

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marti82

Mechanik no tak! :kroli: zazwyczaj jest tak: wymień pan czujnik, wymień pan pompę, wymień to, wymień tamto i tak naciągają na koszta! a problem jak był tak jest i zostaje! przykre!! :cry:

ja bym sprawdził jeszcze raz egr (dobrze wyczyszczony??) zaślepić go specjalną elastyczną zaślepką odporną na wysokie temperatury!! nie blachą! widzisz po 3 dniach wywaliło ci dziurę!!

sprawdź też ten map sensor!! (najlepiej jak wspomniałem diagnoza komputerowa) zczytać błędy i przyjrzeć się parametrom!! krokowca masz oryginala czy zamiennik? bo jak zamiennik to może płatać figle! ale podejrzewam że masz oryginalnego Bosh-a i zostaw go narazie w spokoju :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś próbowałem podłączyć corse pod kompa ale niestety się nie udało,zły interface.

Za to brat pomierzył mi tps'a i wygląda na to że jest padnięty wartość przy otwartej przepustnicy wynosi 2,2 KOhm a powinno być 5-10 KOhm,

zamówiłem tani zamiennik hans preis czy jakoś tak zobaczymy co z tego bedzie.

Co do krokowca to szczerze nie pamiętam oznaczenia ale chyba faktycznie Bosch.

Odezwę się jutro jak zamontuje nowego tps'a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem tps'a okazało się że nie potrzebnie ponieważ źle pomierzyłem stary....

Nazimnym silniku mierzyłem mapa niby w porządku.

Zresetowałem Ecu i ruszyłem w drogę,auto zachowywało się na lpg jak dotychczas,na biegu jałowym akurat było ok.

Po kilku kilometrach zapalił mi się check.W miedzy czasie pojeździłem trochę na benzynie i o dziwo auto jeździło normalnie,pomyślałem sobie że pewnie pomogło czyszczenie gaźnika.

 

Odczytane błędy to:43,34,35.

 

Do końca nie wiem jak je odczytać bo znalazłem dwie wersję:

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm 43 primary ignition -czyli coś z zapłonem,34 map sensor niskie napięcie,35 silnk krokowy za mała ilość kroków

 

http://forum.opel24.com/topic/18-i-Kody-bledow-Opel-Corsa/ 43 brak takiego kodu w tym opisie..., 34 egr, 35 silnik krokowy.

 

Który opis jest prawidłowy??

 

Zastanawiam się czy błędy nie są wynikiem adaptacji po resecie ecu.

Edytowane przez fly625

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Daro!

 

 

Dodam że gdy silnik ostygł to check zniknął .

 

Dzisiaj rankiem podczas hamowania silnikiem znów pojawił się check doszedł mi kod 25 wtryskiwacz wysokie napięcie.

 

Z tego co kojarzę to wczoraj check też zapalił się podczas hamowania silnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wracam do postu po przerwie,miedzy czasie wymieniłem membrany w parowniku + regulacja + filtr gazu ,i uszczelki przepustnicy (na kolektorze oryginał,reszta wycinana z gambitu).

 

Efekty są takie że na gazie auto chodzi prawidłowo jest jeden mankament ale to opiszę poniżej.Na benzynie jest taki mały problem - przy wciskaniu pedału gazu w zasadzie na samym początku wciskania auto delikatnie dławi się tak jakby zasysał lewe powietrze lub miał zbyt duża dawkę paliwa,moim skromnym zdaniem jest to wina wtryskiwacza,myślę tak ponieważ cyklicznie po resecie ecu wyskakuje mi błąd właśnie wtryskiwacza.

Ale ponieważ auto użytkuję głównie na gazie to nie zamierzam wymieniać wtryskiwacza.

 

I teraz problem który faktycznie mi przeszkadza, otóż są problemy ze ssanie to znaczy czasami po odpaleniu silnik nie wyłącza ssania mimo iż silnik jest już gorący.W momencie gdy zgaszę i ponownie odpalę silnik pracuje normalnie tzn. ma prawidłowe obroty dla ciepłego silnika.

 

Przypomnę że wymieniałem czujnik temperatury,filtr powietrza,czujnik położenia przepustnicy ten akurat może być kiepskiej jakości (hans pries),

klapka zimne/ciepłe powietrze po odłączeniu podciśnienia przechodzi w położenie zimne powietrze.

 

Co jeszcze mogę sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyskakuje mi błąd właśnie wtryskiwacza.

Wyskakuje Ci podczas pracy na LPG?

Jeżeli tak to "normalny" objaw(odcięty wtrysk podczas pracy na gazie i czasem w ekstremalnych warunkach gdy silnik się przydławi lub hamujesz silnikiem może się pojawić) nie przejmuj się nim. :wink:

czasami po odpaleniu silnik nie wyłącza ssania mimo iż silnik jest już gorący.W momencie gdy zgaszę i ponownie odpalę silnik pracuje normalnie tzn. ma prawidłowe obroty dla ciepłego silnika.

Dlaczego ssanie?może po prostu silniczek krokowy świruje (wiesza się)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności