Skocz do zawartości

X20XEV - wymiana


Gość NetJaro

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Mam Opla Astrę F, rocznik 1996r, silnik X20XEV. Padł mi silnik, kupiłem silnik ten sam - X20XEV (nr. kat. 31104745) od Opla Omegi B (rocznik 1998).

Czy ten silnik będzie pasował? Mechanik mówi, że jest to skrzynia automat i nie da się jej przenieść ponieważ koło zamachowe nie pasuje. Jak z tym jest?

 

Za wszelkie dobre informacje dziękuję i stawiam dobre piwo :)

 

Pozdrawiam,

Marcin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien mechanika

dajesz wszyskto ze swojego silnika lacznie z kolem zamachowym i miska oleju

no i skrzynia oczywiscie tez twoja

z omegi potrzebujesz w sumie goly slupek bez niczego

nawet czujniki wkladasz swoje (czasem sie roznia wtyczkami )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

Dziękuję za szybką odpowiedź.

 

Czy może być sytuacja, że koło zamachowe z mojego starego silnika nie pasuje do nowego?

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki sa takie same wiec czemu ma nie pasowac ??

zamieniasz z jednowgo do drugiego co potrzeba

skoro ten mechanik tego nie kuma to poszukaj innego

 

ja wsadzalem 3.0 z omegi z automatem

do vectry B 2.5 z manualem

i wszystko podeszlo jak powinno ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

Właśnie skończyłem rozmawiać z mechanikiem.

 

Głównym problemem jest koło - chodzi o to, że otwór który jest po środku (na którym mocuje się koło na wał) jest za małe. Otwór nie pasuje..

Koło od automatu pasuje, od mojego samochodu (manual) nie.

 

Podobno silnik jest angielski.

 

Jest to możliwe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem trochę w internecie.

 

Znalazłem takie coś:

 

http://opeloem.com/opel/astra_1992_1998/engine_and_clutch/x20xev_petrol_engine/crankshaft.html - dla starego silnika

 

http://opeloem.com/opel/omega_b_1994_2003/engine_and_clutch/x20xev_petrol_engine/crankshaft.html - dla nowego silnika

 

W starym silniku występuje wał nr. 6 14 102, a w nowym są wały nr. 6 14 102 oraz 6 14 113.. Tutaj chyba jest różnica.

 

Tylko nie mogę znaleźć czy te wały się różnią, że koło zamachowe nie pasuje.

 

Jest mi ktoś w stanie pomóc?

 

Pozdrawiam,

Marcin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno u mnie jest też problem z kołem zębatym - w nowym silniku jest w środku i ono napędza pompę. A u mnie jest inaczej.. Co z tym zrobić? Trzeba brać inny silnik?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności