Skocz do zawartości

Wariuje na biegu jałowym po odpieciu wtyczki ECU, błąd sondy P0130


Rekomendowane odpowiedzi

Tak, byla czyszczona jakieś 2 lata temu, jednak nie wykonywałem żadnej kalibracji czy coś w tym rodzaju, nawet nie wiedziałem, ze coś takiego się robi. Jak mogę dokonać kalibracji przepustnicy za pomocą opel scannera?

 

Ale wyczytałem, ze adaptacje wykonuje się tez poprzez rozgrzanie silnika a wolnych obrotach i ponowne uruchmienie i przegazowanie,czy jakoś tak, więc raczej przepustnica jest już skalibrowana po 2 latach użytkowania.

Edytowane przez korba1

 

Ogólnie w tym silniku, przy problemach z obrotami należy sprawdzić:

 

Nastawnik biegu jałowego

EGR

Przepływomierz

Zabrudzona przepustnica i sama adaptacja

 

Błąd sondy może występować gdy uszkodzony jest przepływomierz, lub jego obwód. Sterownik w tym samochodzie jest bardzo "uczulony" na sygnał z przepływki.

 

Najgorsze jest to, że nie mam żadnych części na podmiankę i muszę kombinować. W przyszłym tygodniu spróbuje zdobyć fejs Tech2 i zrobić adaptacje przepustnicy. EGR-u jeszcze nie wyjmowałem i nie czyściłem, więc pewnie to też zrobię. A co do błędu sondy to chyba spróbuje najpierw zdobyć używaną sondę Boscha i sprawdzę czy to sonda powodowała błąd. Ogólnie nie jestem zwolennikiem zamienników i im nie ufam. Nie chciałbym narazie zmieniać przepływki, bo minimum 150 zł na używkę Boscha piechotą nie chodzi. Oczywiście dam znać jeśli sprawa jakoś pójdzie do przodu. Dzięki za dotychczasową pomoc.

 

W przyszłym tygodniu spróbuje zdobyć fejs Tech2 i zrobić adaptacje przepustnicy.

 

Jeżeli mówisz o klonie, to od razu daj sobie spokój. W grę wchodzi tylko oryginalny tester diagnostyczny Tech2.

 

  • 3 miesiące temu...

Witam, mój nowy temat został zamkniety jako że jest dużo tematów o błedzie P0130 z którymi przed zamieszczeniem nowego tematu się zapoznałem jednak nic związanego z moim problemem nie znalazłem, więc według zaleceń Moderatora podpinam się pod jedyny temat odnośnie tego błędu w Corsie B z silnikiem 1.0 X10XE.

Od dość długiego czasu zapalała mi się kontrolka "check engine", błąd na komputerze P0130. Po zapaleniu kontrolki odczuwało się brak mocy co wskazywało na przepływomierz. Ostatnio wzrosło dość mocno również zużycie paliwa (9l/100km) po sprawdzeniu sonda lambda dawała złe wartości, oraz kontrolka zaczęła się zapalać tak często że jechało się już bardzo ciężko. Zamówiłem więc nowy przepływomierz oraz sondę lambda. Sonda przyszła wcześniej po wymianie zużycie paliwa się zmniejszyło, brak mocy pozostał. Po wymianie przepływomierza auto dostało dużego "kopa" znikł problem z brakiem mocy. Natomiast kontrolka "check engine" zapala się dalej, w przypadkowych momentach jazdy szczególnie na wyższych biegach, błąd nie ma żadnego wpływu na pracę silnika. Natomiast błąd zmienił się z P0130 na również P0130 ale z dopiską (4) O2 sensor kreislauf offen. Nowa sonda sprawdzona, daje dobre wartości mV napięcie się zmienia, niby z lambdą jest wszystko ok. Bardzo proszę o pomoc i sugestie co może być jeszcze nie tak?

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

Gość Kocis101

Jeżeli po wymianie sondy i przepływomierza autko mniej pali i ma kopa to bardzo dobrze to znaczy że usterka została zlikwidowana .! Świeci się przy wyższych biegach z tego powodu że są większe obroty i większe spaliny także sonda nie wyrabia z tym i dlatego Ci się zaświeca ale na prawde nie ma się czym przejmowac i szukac dodatkowych kosztow bo wszystko jest ok, po za tym że to drażni człowieka:) ! Pojedź do dobrego elektromechanika i powiedz mu o tym to też Ci powie że jest ok i nie ma co sobie szukac kosztów.

 

Zużycie paliwa zmalało ale chyba mogło by być jeszcze lepiej. Nie jestem fachowcem i nie wiem jak to jest dokładnie ale myślę że kontrolka "check engine" = tryb awaryjny komputera = większe zużycie paliwa. Jeśli są błędy sondy to komputer raczej w momencie pojawienia się błędu nie podaje optymalnej mieszanki?

 

Przepływomierz i sonda oryginał?

 

Przepływomierz Magneti Marelli, sonda Bosch.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności