Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Corsa C 1.3 CDTI z 2004 roku. Problem polega na tym, iz gdy zostawie auto na jakis czas, kilka godzin czy przez noc, bardzo ciezko odpala, potrzeba krecic z 5-6 razy po 10 sekund za kazdym razem, zeby odpalil, jak odpali to jezdzi bez zarzutu. podczas rozruchu nie wydobywa sie zaden podejrzany dym z wydechu (chyba ze zimno to zaraz po odpaleniu troszke lekkiego bialego), czuc zapach paliwa. Autko kreci kreci i z momentem zaczyna krecic coraz szybciej i szybciej az wkoncu odpala. Dzieje sie podobnie nawet jak auto jest cieple, np rozgrzeje je, przejade dlugi dystans, zostawie na godzine, odpali za 1 badz 2 razem, ale trzeba pokrecic z 5-7 sek. Nad ranem, po przekreceniu zaplonu, z okolic baku wydobywa sie dziwny dzwiek, przypominajacy ssanie przez slomke soczku w kartoniku ktory sie konczy (hehe nie wiedzialem jak opisac ten dzwiek, nagram go jutro rano i wrzuce jutro). Wymienilem juz filtr paliwa, testowalem wtryski, sa ok, swiece zarowe grzeja (chociaz nawet przy temp +17 problem sie pojawia), pompa wtryskowa po regeneracji, nie ma zadnych bledow, po podlaczeniu pod komputer wszystko jest ok. Mysle o zamontowaniu zaworka zwrotnego na przewod paliwowy, tylko nie wiem na ktory i gdzie i czy to wogole ma sznase pomoc, bo wydaje mi sie ze poprostu paliwo sie cofa, i autko pierwsze musi sie odpowietrzyc, temu tak dlugo kreci.

 

Prosze o pomoc, koncza mi sie pomysly i pieniadze ;p

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52603-corsa-13-cdti-problem-z-odpaleniem-po-postoju/
Udostępnij na innych stronach

Ten dźwięk z tyłu to pompa podająca paliwo do układu, bo to układ elektryczny działający po przekręceniu zapłonu.

Prawdopodobnie cofa się paliwo i zapowietrza układ, albo masz problem z zaworem ciśnienia na listwie Common Rail.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52603-corsa-13-cdti-problem-z-odpaleniem-po-postoju/#findComment-440266
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Pompa elektryczna byla testowana i daje 2 BARy, wiem ze ona uruchamia sie z zaplonem, ale wg mnie nie powinien temu towarzyszyc taki dzwiek :) Zawor regulacyjny na listwie hmmm da sie go jakos sprawdzic domowymi sposobami? Ostatni mechanik mowil ze go sprawdzal i jest ok.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52603-corsa-13-cdti-problem-z-odpaleniem-po-postoju/#findComment-440275
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dziś po pracy (5h postoju) autko odpaliło za 3cim razem. Przy włączaniu zapłonu, pompka w baku się włączyła, ale nie było już tego dziwnego dzwięku co rano. Istnieje jakiś sposób na ręczne odpowietrzenie go? Co myślicie o tych zaworkach zwrotnych? Czytałem na forach że to pomaga.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52603-corsa-13-cdti-problem-z-odpaleniem-po-postoju/#findComment-440299
Udostępnij na innych stronach

Układ ma elektryczną pompkę, więc sam się odpowietrza. Ten dźwięk pompy w baku jest normą, ale faktem jest, że nie zawsze go słychać. Sprawdź zawór na listwie jak już mówiłem i ciśnienie CR.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52603-corsa-13-cdti-problem-z-odpaleniem-po-postoju/#findComment-440365
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Na warsztat będę mógł jechać dopiero we wtorek. A jak go po prostu odłącze, wtedy powninien sie zablokować prawda? do tego jak odłącze odpływ powrotny to podczas rozruchu nie powinno z niego lecieć paliwo? mam racje ?

 

Dziś przy ładnej pogodzie, zauważyłem czarny dymek podczas kręcenia, może to potwierdzać niskie ciśnienie paliwa w listwie CR ?

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Maniu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52603-corsa-13-cdti-problem-z-odpaleniem-po-postoju/#findComment-440383
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Dziś po pracy (5h postoju) autko odpaliło za 3cim razem. Przy włączaniu zapłonu, pompka w baku się włączyła, ale nie było już tego dziwnego dzwięku co rano. Istnieje jakiś sposób na ręczne odpowietrzenie go? Co myślicie o tych zaworkach zwrotnych? Czytałem na forach że to pomaga.

 

Pozdrawiam.

 

Witam!

 

Co prawda mam X20DTL ale o ile z zasady zawortki zwrotne gdzieś na powrocie miałyby pomóc to często stwarzają tylko więsze zamieszanie w układzie. Teoretycznie zaworek na zatrzymać i koniec w temacie, ale w praktyce często działa na niekorzyść ogólnej tzw. przejrzystości całego układu. Zaworki zwrotne i jakieś pośrednie pompki, to jak już ktoś n forum pisał, można montować w 6 metrowych amerykańskich półciężarówkach, gdzie ta droga jest rzeczywiście długa, ale w tak małych autach nie powinno to mieć miejsca..

 

Pozdrawiam, HDTeam!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52603-corsa-13-cdti-problem-z-odpaleniem-po-postoju/#findComment-442085
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Przepraszam ze zaniedbanie tematu. Autko wróciło niedawno od mechanika, niestety kolejny rozłożył ręce, ciśnienie na szynie sprawdzone, po 3 sekundach kręcenia rano ciśnienie jest odpowiednie, komputer otwiera wtryski, paliwo leci, auto niestety nie odpala.

Mówił, że auto na popych też nie paliło, czyli w ten sposób można wyeliminować rozrusznik, jako powód.

 

Mam dziwne wrażenie, że łatwiej pali, jak stoi lekko pod górkę i jak kopie w sprzęgło (naciskam i puszczam i tak w kółko) chociaż wątpię żeby to miało jakiś logiczny sens.

Raz mi się zdarzyło, do tej pory, że po 8h stania, po pracy, przyszedłem do auta, odpaliło jak nowe, aż wysiadłem i sprawdziłem czy to moje. Ale po powrocie do domu, auto postało 3h i problem się pojawił ponownie. Było 14 stopni, teraz jest 28 i problem jest dalej. Powiedzcie mi czy kompresja rzędu 16-18 bar jest wystarczająca i czy to może być powodem takiego zachowania auta? przypominam że ten silnik ma stopień kompresji 18:1 tak więc kompresja nominalna wynosi 21.6 bar o ile dobrze sprawdziłem pomiar był na zimnym silniku, chociaż problem z odpaleniem jest też na ciepłym.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52603-corsa-13-cdti-problem-z-odpaleniem-po-postoju/#findComment-442954
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności