Skocz do zawartości

Corsa 1.3 CDTI problem z odpaleniem po postoju.


Gość Maniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Corsa C 1.3 CDTI z 2004 roku. Problem polega na tym, iz gdy zostawie auto na jakis czas, kilka godzin czy przez noc, bardzo ciezko odpala, potrzeba krecic z 5-6 razy po 10 sekund za kazdym razem, zeby odpalil, jak odpali to jezdzi bez zarzutu. podczas rozruchu nie wydobywa sie zaden podejrzany dym z wydechu (chyba ze zimno to zaraz po odpaleniu troszke lekkiego bialego), czuc zapach paliwa. Autko kreci kreci i z momentem zaczyna krecic coraz szybciej i szybciej az wkoncu odpala. Dzieje sie podobnie nawet jak auto jest cieple, np rozgrzeje je, przejade dlugi dystans, zostawie na godzine, odpali za 1 badz 2 razem, ale trzeba pokrecic z 5-7 sek. Nad ranem, po przekreceniu zaplonu, z okolic baku wydobywa sie dziwny dzwiek, przypominajacy ssanie przez slomke soczku w kartoniku ktory sie konczy (hehe nie wiedzialem jak opisac ten dzwiek, nagram go jutro rano i wrzuce jutro). Wymienilem juz filtr paliwa, testowalem wtryski, sa ok, swiece zarowe grzeja (chociaz nawet przy temp +17 problem sie pojawia), pompa wtryskowa po regeneracji, nie ma zadnych bledow, po podlaczeniu pod komputer wszystko jest ok. Mysle o zamontowaniu zaworka zwrotnego na przewod paliwowy, tylko nie wiem na ktory i gdzie i czy to wogole ma sznase pomoc, bo wydaje mi sie ze poprostu paliwo sie cofa, i autko pierwsze musi sie odpowietrzyc, temu tak dlugo kreci.

 

Prosze o pomoc, koncza mi sie pomysly i pieniadze ;p

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dźwięk z tyłu to pompa podająca paliwo do układu, bo to układ elektryczny działający po przekręceniu zapłonu.

Prawdopodobnie cofa się paliwo i zapowietrza układ, albo masz problem z zaworem ciśnienia na listwie Common Rail.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Pompa elektryczna byla testowana i daje 2 BARy, wiem ze ona uruchamia sie z zaplonem, ale wg mnie nie powinien temu towarzyszyc taki dzwiek :) Zawor regulacyjny na listwie hmmm da sie go jakos sprawdzic domowymi sposobami? Ostatni mechanik mowil ze go sprawdzal i jest ok.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dziś po pracy (5h postoju) autko odpaliło za 3cim razem. Przy włączaniu zapłonu, pompka w baku się włączyła, ale nie było już tego dziwnego dzwięku co rano. Istnieje jakiś sposób na ręczne odpowietrzenie go? Co myślicie o tych zaworkach zwrotnych? Czytałem na forach że to pomaga.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ ma elektryczną pompkę, więc sam się odpowietrza. Ten dźwięk pompy w baku jest normą, ale faktem jest, że nie zawsze go słychać. Sprawdź zawór na listwie jak już mówiłem i ciśnienie CR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Na warsztat będę mógł jechać dopiero we wtorek. A jak go po prostu odłącze, wtedy powninien sie zablokować prawda? do tego jak odłącze odpływ powrotny to podczas rozruchu nie powinno z niego lecieć paliwo? mam racje ?

 

Dziś przy ładnej pogodzie, zauważyłem czarny dymek podczas kręcenia, może to potwierdzać niskie ciśnienie paliwa w listwie CR ?

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Maniu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość potwo-or

Czy czasem kiedyś nie skończyło Ci się paliwo? Bo jesli potem nie odpowietrzałeś to będą właśnie takie objawy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dziś po pracy (5h postoju) autko odpaliło za 3cim razem. Przy włączaniu zapłonu, pompka w baku się włączyła, ale nie było już tego dziwnego dzwięku co rano. Istnieje jakiś sposób na ręczne odpowietrzenie go? Co myślicie o tych zaworkach zwrotnych? Czytałem na forach że to pomaga.

 

Pozdrawiam.

 

Witam!

 

Co prawda mam X20DTL ale o ile z zasady zawortki zwrotne gdzieś na powrocie miałyby pomóc to często stwarzają tylko więsze zamieszanie w układzie. Teoretycznie zaworek na zatrzymać i koniec w temacie, ale w praktyce często działa na niekorzyść ogólnej tzw. przejrzystości całego układu. Zaworki zwrotne i jakieś pośrednie pompki, to jak już ktoś n forum pisał, można montować w 6 metrowych amerykańskich półciężarówkach, gdzie ta droga jest rzeczywiście długa, ale w tak małych autach nie powinno to mieć miejsca..

 

Pozdrawiam, HDTeam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Przepraszam ze zaniedbanie tematu. Autko wróciło niedawno od mechanika, niestety kolejny rozłożył ręce, ciśnienie na szynie sprawdzone, po 3 sekundach kręcenia rano ciśnienie jest odpowiednie, komputer otwiera wtryski, paliwo leci, auto niestety nie odpala.

Mówił, że auto na popych też nie paliło, czyli w ten sposób można wyeliminować rozrusznik, jako powód.

 

Mam dziwne wrażenie, że łatwiej pali, jak stoi lekko pod górkę i jak kopie w sprzęgło (naciskam i puszczam i tak w kółko) chociaż wątpię żeby to miało jakiś logiczny sens.

Raz mi się zdarzyło, do tej pory, że po 8h stania, po pracy, przyszedłem do auta, odpaliło jak nowe, aż wysiadłem i sprawdziłem czy to moje. Ale po powrocie do domu, auto postało 3h i problem się pojawił ponownie. Było 14 stopni, teraz jest 28 i problem jest dalej. Powiedzcie mi czy kompresja rzędu 16-18 bar jest wystarczająca i czy to może być powodem takiego zachowania auta? przypominam że ten silnik ma stopień kompresji 18:1 tak więc kompresja nominalna wynosi 21.6 bar o ile dobrze sprawdziłem pomiar był na zimnym silniku, chociaż problem z odpaleniem jest też na ciepłym.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności