Skocz do zawartości

Syczy pod silnikiem, mocno się nagrzewa


Gość kaśa4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam od niecałych trzech miesięcy Opla Tigrę 1.4, 95 rocznik.

Zapalił mi się check- czywiście problem- sonda. Sonda została wymieniona, check engine się nie świecił.

Ale ostatnio będąc sobie w trasie znowu się zapalił !

A do tego, obroty są nierówne, skaczą jak głupie, po otwrzeniu maski syczy coś pod silnikiem jakby jakieś powietrze uciekało,

a co najgorsze, w dość szybkim czasie silnik się nagrzewa do koloru niemal czerwonego. Jest jeszcze problem z odpaleniem auta, ponieważ aby odpalić musze dodać bardzo dużo gazu ;/

 

Czytałam już chyba najróżniejsze artykuły i nie wiem co może być tego przyczyną... Silniczek krokowy?

Proszę o pomoc ;/

Edytowane przez kaśa4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po otwrzeniu maski syczy coś pod silnikiem jakby jakieś powietrze ucieało,

 

Może podjedź do mechaników , żeby sprawdzili , czy silnik nie ma nieszczelności w układzie dolotowym i wydechowym . Zaglądaj często do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego - czy sa bąbelki , olej lub nie ubywa płynu - tylko ostrożnie z odkręcaniem korka na ciepłym silniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podjedź do mechaników , żeby sprawdzili , czy silnik nie ma nieszczelności w układzie dolotowym i wydechowym . Zaglądaj często do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego - czy sa bąbelki , olej lub nie ubywa płynu - tylko ostrożnie z odkręcaniem korka na ciepłym silniku.

 

 

Płynu nie ubywa.

Lecz ostatnio temperatura podniosła się do 100, włączył się ten cały wentylator.

Być może to termostat, ale czy wlasnie od tego check by świecił? I on się zapala dopiero przy przejechaniu góra 15 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecz ostatnio temperatura podniosła się do 100, włączył się ten cały wentylator.

Jeśli w korkach to nic niezwykłego, gorzej jak na trasie

Jeśli termostat jest uszkodzony to zazwyczaj jest on ciągle otwarty i w trasie nie można rozgrzać silnika.

Uszkodzenie termostatu nie powoduje zaświecania kontrolki check

 

Zastosuj się też do zaleceń kol. vertix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on się zapala dopiero przy przejechaniu góra 15 km

 

Może to tylko uszczelka pod kolektorem wydechowym lub jakieś inne nieszczelności na wydechu przed lambdą . Miałem podobnie - kilkanaście , czasem kilkadziesiąt km . Winne temu były nieszczelności wydechu ( sonda lambda głupiała ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby jeszcze dołożyć utratę mocy, to mógłby być zapchany katalizator.

 

 

niestety traci moc... i ciężko się zbiera mimo że to 1.4 ale i ta ciężko teraz się zbiera ;'/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 to nie jest mocny silnik, ale jeśli teraz gorzej się zbiera (utrata mocy z czasem coraz większa)i ciężej uzyskać max prędkość + nierówne obroty + ewentualnie większe zużycie paliwa, to się może równać temu co napisałem wyżej - katalizator.

"Może" nie oznacza że tak być musi, wsztstko 3ba sprawdzić. ;)

Edytowane przez xflash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności