Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Co sie dzieje z moim olejem ? Zachowuje sie jak duch święty?

Wlewam a on wyparowywuje - dosłownie

 

Na 1-2tys km musze dolać 1 litr oleju.

Nie ma zadnych wycieków, ale na komputerze występuje błąd : CZUJNIK SPALANIA SKUTKOWEGO.

 

Czy wymieniać ten czujnik czy moze iść gdzies w inną strone ?

 

Kilka razy zdażyło sie sie tak,że wyskoczył mi bład (ikonka samochodu z kluczykiem) i auto straciło moc. Ale po kilkunastu sekundach wszystko wracało do normy.

 

 

Czy móglibyście podopowiedziec co wymieniać i gdzie zaglądac ?

 

OMEGA B FL

2.2 16V BENZYNA+GAZ

210tys (prawdopodobnie)

TYP: Y22XE

Rocznik: 2000r

 

Będe wdzięczny

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik pali Ci olej

Poczytaj na forum

Pewnie tłoki i pierścienie do wymiany

Czujnik spalania stukowego też wymień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Nie kopci na czarno

- Nie ubywa płynu chłodniczego

- Nie czuć oleju w kabinie (nie spala sie nigdzie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak spala olej to dym jest błękitny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie czuć oleju w kabinie (nie spala sie nigdzie)

Tylko w silniku

Tego nie będziesz czuć w kabinie

Silnik się wypracował i pali olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma błękitnego "DYMU"

Jesli sie porządnie przyciśnie tak na postoju to dym jest czarny - taki normalny jak w każdym samochodzie przy wysokich obrotach

 

Co proponujecie na poczatek wymienic ?

 

Mechanik mówi tak:

 

1. Wymienić uszczelniacze zaworów i zobaczyć - da sie to zrobić bez zdejmowania głowicy.

2. Wersja droższa - zdjąć głowicę, wymienić uszczelniacze i obejrzeć z góry tłok oraz gładź.

4. Najdroższa - zdjąć głowiće oraz j.w + zdjąć miskę i wyjąć tłoki. Wtedy wymiana kompletu pierścieni (nominały) oraz obejrzenie panewek (raczej powinny byc OK)

 

Mówi tez ze to mogą być uszczelniacze.

Dla mnie to ciemna magia.

 

Doradźcie cos ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mówi tez ze to mogą być uszczelniacze

 

Niech zrobi próbę ciśnienia na cylindrach i bedzie wiedział , czy uszczelniacze , czy pierścienie - jakby nie patrzył najtaniej , a dużo się można dowiedzieć o silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u kilku mechaników ale z niewiedzy mówiła mi ze trzeba robić kapitalke a to sie nieopłaca!

 

Zalałem olej VAVOLINE razem z środkiem uszczelniającym i troszke sie uspokoiło

Zobacze co będzie dalej po polejnych przejechanych tysiącach ;-)

 

Ale mam prośbe: Czy znacie jakiegoś speca od OPLI, albo kogoś kto nie boi sie remontu silników w okolicy KRAKÓW-KIELCE-RADOM-SANDOMIERZ-LUBLIN

Poruszam sie w tych okolicach.

 

Nie zrezygnuje z tego auta tak łatwo bo jest świetne,duże,dynamiczne,wygodne - tylko ten olej ;-)

Z góry dziekuje

 

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało się.

Zrobiłem 8tys autem które brało olej. Lałem różne "złote środki" i nic nie pomagało !.

Efekt: przepalona bańka oleju i dużo nerwów.


Bywałem u różnych cudotwórców i mówili różne rzeczy: 7tys za kapitalny remont, 5tys za wyjęcie silnika i wymiane uszczelek

Ale trafił się jeden, który gadał sensownie - sam też ma omege ;)

Nazbierałem na remont, oddałem auto i sie okazało
Silnika nie trzeba wyjmować - troche umiejętności i da się do wszystkiego dostać.

Głowica pojechała do planowania, wymienili 8 zaworów + panewki (były porysowane), próba szelności, obróbka gniazd zaworowych, nowa prowadnica

Komplet uszczelek (głowica,kolektory+miska olejowa) EARLING
Uszczelniacze zaworów
Nowe pierścienie MAHLE
Simeringi EARLING
Nowy olej + filtr
Nowy płyn do chłodnicy

 

Całość 1200zł + 300zł za robocizne

Okazało się, że do wymiany jeszcze rozrząd więc doszło 360zł za SKF

 

Gdyby nie ten rozrząd to remoncik za 1500zł rozwiązał mój problem brania oleju

Ale przy okazji zyskałem wiecej:

Silnik ciszej pracuje, auto jest silniejsze (czuje jak jadę z 5-cioma osobami + bagaże)

Lepiej się rozpędza - teraz moge powiedzieć że ma coś około tych 150 koni

 

I teraz zagadka dla MEGA MÓZGÓW na tym forum.
Auto ma 220tys

Sądziłem że skoro bierze olej to pewnie ma 720tys

Ale....

 

Pompa wody nie była wymieniana od nowości (firmy GM - General Motors)

Rolki od rozrządu MADE in CANADA


Jesli przebieg jest oryginalny to czy auto po tak małym przebiegu może brać już olej ?

Czy to możliwe ze auto ma taki przebieg a poprostu miało wade fabryczną lub lany był kiepski olej ?

A może ktoś wymienił rozrząd z anglika który jeżdził na nim od nowości ?

 

 

Zapraszam do dyskucji

Edytowane przez tombit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.