Skocz do zawartości

Vectra C - problem z odpalaniem


Gość MrMarkos

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

nie mówię nie, ale co mogłoby być z nią nie tak?

jakby rano nie podawała paliwa to byś nie zapalił; jak źle podaje to powinna cały czas, a nie tylko rano, bo czemu inaczej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MrMarkos

nie mówię nie, ale co mogłoby być z nią nie tak?

jakby rano nie podawała paliwa to byś nie zapalił; jak źle podaje to powinna cały czas, a nie tylko rano, bo czemu inaczej?

A może być przyczyną jakaś luka w dolocie paliwa? Gdzieś np. dostaje się powietrze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MrMarkos

może, tyle że nie na szynie WC a przed (nie wyobrażam sobie nieszczelności na szynie CR - paliwo by sikało ;) )

Czyli może to być np. nieszczelność w obudowie filtra paliwa lub na szybkozłączkach przy filtrze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MrMarkos

może, a podejrzewasz coś?

Skojarzyłem, że problemy zaczęły się po wymianie filtra paliwa zimą (zamarzł), może mechanik coś źle zmontował (pamiętam że nie mógł odkręcić tej obejmy plastikowej i walił w to młotkiem). Poza tym dowiedzialem się w serwisie, że te obudowy filtrów lubią pękać.

Tak sobie myślę, żeby ominąć filtr i sprawdzić jak odpala, tylko tam są te szybkozłączki i nie wiem za bardzo jak te dwa przewody szczelnie połączyć...

Edytowane przez MrMarkos

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego problem nastepuje po dłuzszym postoju?czyli gdzies wraca sie paliwo , do zbiornika chyba oczywiste i pózniej pompka musi je podac do pompy przed ponownym odpaleniem chwile to zajmuje jak ze zajmuje tez chwile odpowietrzenie sie pompy wtryskowej, stąd taki długi rozruch zimnego silnika , sprawdz oringi na szybko złączkach a mechanik niech młotkiem po głowie sie popuka , jak bedą dobre to załóz zaworki zwrotne i powino pomóz , załuz je przet pompą wtryskową czyli ta głowna co wytwarza cisnienie na wtryski i powinno byc git:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Wiem, że było już wiele podobnych postów, ale nie spotkałem podobnego problemu.

 

Podczas kręcenia rozrusznikiem silnik kilkukrotnie wchodzi na obroty i szarpie, tak jakby nie palił na jeden gar. Aby zapalił na stałe, trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem.

 

Na rozgrzanym silniku zapala dobrze.

 

Co zostało już zrobione:

 

- Wymienione świece żarowe

 

- Wymienione wiązki kabli do świec żarowych

 

- Wymieniony filtr paliwa

 

- Sprawdzenie ciśnienia na tłokach (od strony zaworów) – OK.

 

- Sprawdzenie wtrysków metodą przelewową (na ciepłym silniku) – OK.

 

- Sprawdzenie ciśnienia Techem podczas rozruchu na zimnym – OK.

 

Tak sobie myślę, może paliwo nie dochodzi? Jest sens sprawdzać czy zapali od razu gdy podam paliwo z pominięciem zbiornika i przewodów dolotowych? Nie wiem tylko czy nie wywali wtedy takich błędów że i tak się nie uruchomi.

 

A może czujnik ciśnienia lub czujnik temperatury?

 

Witam.

 

Może komuś poniższy post pomoże.

 

Miałem problemy z odpalaniem (jak w temacie). Chciałem się podzielić swoją wiedzą na ten temat i doświadczeniami, bo rozwiązałem problem definitywnie.

 

Otóż, co zrobiłem w samochodzie po kolei, co miało pomóc a tak naprawdę po każdej naprawie problem pozostawał:

 

1. zregenerowałem wtryski i założyłem nowe uszczelki (jeden miał końcówkę do wymiany, reszta ok)

2. wymieniłem komplet świec żarowych (i tak 2 były padnięte)

3. założyłem zaworek zwrotny (nie cofa się paliwo)

4. sprawdziłem przelewy

5. sprawdziłem połączenie komputera (modułu) sterującego silnikiem (wyczyszczone złącze)

6. sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie

7. akumulator nowy

8. inne elementy mogące mieć wpływ na ten stan tj. samochód zostawiony w 2 niezależnych warsztatach i sprawdzony na wszelkie sposoby - brak jakichkolwiek błędów.

 

Dodatkowo auto sprawdzone w serwisie ASO OPEL na komputerze pod katem występowania jakichkolwiek błędów - Brak.

W sumie sutko sprawdzone w 3 niezależnych warsztatach samochodowych pod kątem mechaniki i elektroniki i wszyscy twierdzą jednoznacznie, że jest wszystko OK a problem jak był tak jest.

 

Została jeszcze tylko tak naprawdę jedna rzecz, na którą zwrócił mi uwagę ostatni mechanik a o czym wcześniej nie było mowy. ROZRUSZNIK. Pomimo iż kręci i ja nie nic nie widzę w tym niepokojącego to gość powiedział mi że nie jest tak jak powinno być, tzn WG NIEGO nie kręci pełną mocą, a w dieslu wystarczy małe osłabienie i jest problem z odpaleniem.

Koszt regeneracji nie jest taki wielki, bo około 200 zł z demontażem i montażem.

Zdecydowałem się na regenerację rozrusznika. Na następny dzień pojechałem oddać auto do warsztatu. Odebrałem po 5 godzinach. Rozrusznik zregenerowany tj. wymienione uszczelki, wyczyszczony komutator, sprawdzone szczotki - ogólny przegląd. Odebrałem auto i w drogę. Na następny dzień rano odpalam auto - nie ma porównania. Śmiga jak nowe. Odpala za pierwszym razem bez względu na czas postoju, temperaturę, wilgotność powietrza, sytuację polityczną w kraju, humory moje mojej żony i dzieci. Diagnoza z rozrusznikiem trafiona w 10.

 

Jeśli ktoś będzie miał tego typu problemy lub podobne, może mój post w jakiś sposób.

pomoże lub naprowadzi

 

W razie pytań o szczegóły proszę pisać na pw.

 

Pozdrawiam - rafał 16

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pierwszy mój post więc się przywitam.

Dobry Wieczór.

 

Od jakiegoś czasu również męczę się z trudnym odpalaniem i wg opinii podobno jest to pompa. Mój silnik to Y20DTH w VC 2.0 DTI przebieg 220 tys. Jak wiadomo, jest to bardzo drogi wydatek po za kołem dwu-masowym które już wymieniłem dlatego nie chcę w ciemno wyrzucić 2000 zł. Problemy są z odpalaniem po 12 godzinach, po odłączeniu czujnika temperatury wody wszystko odpala szybciej, ładniej. Wymienione zostały uszczelniacze, trawersy, świece są sprawne, czy naprawdę pozostaje już tylko pompa? Mogę zainwestować w pompę, jednak nie chcę utopić pieniędzy jeżeli to nie będzie to.

 

TECH2 nie wykazuje żadnych błędów.

 

W załączeniu film z porannego odpalania.

Edytowane przez Celako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności